Forsikringsselskaber - nogen der kender ti~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-12-03 20:03

Jeg har været ved at kigge mig om efter et billigere forsikringsselskab men
det viser sig ikke at være verdens nemmeste opgave :)

Alm brand : 30+
Fair : Vil ikke forsikre
Alka : 30+
Thisted amt forsikring: 25994
Tryg: Vil ikke forsikre uden indbo
Topdanmark 31.346
3kroner: 27.000,-
Codan: Vil ikke forsikre uden indbo
Vestjyllands forsikring : afventer.

Nogen der kan komme på flere firmaer hvor en GTI kunne komme på tale som
nystartet som jeg har overset?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Glen Kjærulff

Dato : 15-12-03 20:18

Dennis Pedersen wrote:

> Jeg har været ved at kigge mig om efter et billigere forsikringsselskab men
> det viser sig ikke at være verdens nemmeste opgave :)

> [...]

RUNA
GF-forsikring

men tvivler på at du er heldig

/Glen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-12-03 20:23

"Glen Kjærulff" <gknews@lortespam.gutterne.dk> wrote in message

> RUNA

Okai de lander på 25153 , det er jo lidt billigere :)

> GF-forsikring

GTI = nononono :(

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 08:55

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3fde0a1e$0$70011$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> GTI = nononono :(

Har du undersøgt? Jeg kunne godt som begynder forsikre end Kadett E GSi 16v
(150hk) ved dem.

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Special

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-12-03 09:09

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message
> [...]
> meddelelse news:3fde0a1e$0$70011$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Har du undersøgt? Jeg kunne godt som begynder forsikre end Kadett E GSi

Jeps
"Det er en special bil og den kan jeg slet ikke forsikre for dig" - det var
sådan cirka ordlyden da jeg ringede til dem.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 10:06

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3fdebd8d$0$69995$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeps
> "Det er en special bil og den kan jeg slet ikke forsikre for dig" - det
var
> sådan cirka ordlyden da jeg ringede til dem.

På deres hjemmeside har jeg forsøgt med 2 forskellige Peugeot 106. Både en
GTi og en anden, der står som "1.6 120hk" - dem giver deres regnemaskine mig
pris på.

Den pris jeg fik var i gruppen "Skadefri kørsel de sidste 3 år" - 13-14000
kroner.

Hvis du har under 3 års anciennitet, er deres regnemaskine godt nok ikke
glad :/

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-12-03 10:27

Dennis Pedersen skrev:

> "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message

> Jeps
> "Det er en special bil og den kan jeg slet ikke forsikre for dig" -
> det var sådan cirka ordlyden da jeg ringede til dem.

....da jeg bad om at få min GSi forsikret ved GF kunne det godt lade sig
gøre - mener jeg skulle gi 2300+ om året for ansvar, da det var en
special-bil "på grund af accelerationen"! (fik I den, venner!?) - dog
krævede de en startspærre monteret...

....endte dog med "Sønderjysk Forsikring" til 1058,- kr årligt for
ansvar - uden startspærre...
Hans

Fra : hanzen

Dato : 16-12-03 10:46

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> krævede de en startspærre monteret...
>
> ...endte dog med "Sønderjysk Forsikring" til 1058,- kr årligt for

Er det ikke lidt trist at køre i en bil der er så uinteressant ;.)
--
hilzen
hanzen

Hvorfor hedder det rødgran når det burde hedde grøngran?

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-12-03 11:22

hanzen skrev:

> Er det ikke lidt trist at køre i en bil der er så uinteressant ;.)

....ikke med dén accelerationsevne!
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-12-03 11:23

On Tue, 16 Dec 2003 10:27:21 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...da jeg bad om at få min GSi forsikret ved GF kunne det godt lade sig
>gøre - mener jeg skulle gi 2300+ om året for ansvar, da det var en
>special-bil "på grund af accelerationen"! (fik I den, venner!?)

I mit selskab Tryg er en Kadett GSI 16V m/150 hk en almindelig bil,
der kan forsikres under ganske almindelige vilkår!

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-12-03 11:51

Mogens Knudsen skrev:

> I mit selskab Tryg er en Kadett GSI 16V m/150 hk en almindelig bil,
> der kan forsikres under ganske almindelige vilkår!

....i "Sønderjysk Forsikring" er min (115-hestes) osse en ganske alm.
bil...

....ved ikke med 150-hestes udgaven...

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 11:34

> [...]

> gøre - mener jeg skulle gi 2300+ om året for ansvar, da det var en
> special-bil "på grund af accelerationen"! (fik I den, venner!?) - dog

Det er så forskellen på din og min :)

Min har godt nok startspærre; men det var ikke et krav fra GF. Min er ej
heller en special-bil :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-12-03 11:49

Bjørn skrev:

> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er så forskellen på din og min :)

....accelerationsevnen?

> Min har godt nok startspærre; men det var ikke et krav fra GF. Min er
> ej heller en special-bil :)

....din er jo osse en "familiebil"...
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 11:56

> ...accelerationsevnen?

"Jeg" er opgivet til 10.0 fra 0 til 100... "Du" er opgivet til 9.0. Dét
gjorde udslaget ved GF.

> ...din er jo osse en "familiebil"...

Ja, men det er ikke altid den bliver kørt som værende sådan en ;)

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-12-03 12:06

Bjørn skrev:

> "Jeg" er opgivet til 10.0 fra 0 til 100... "Du" er opgivet til 9.0.

....ikke sært, at jeg ska ha trykbukser på for ikke at besvime, når jeg
lægger fra land...

> Ja, men det er ikke altid den bliver kørt som værende sådan en ;)

....blir den *nogensinde* kørt som værende en sådan? ;)
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 13:07

> ...ikke sært, at jeg ska ha trykbukser på for ikke at besvime, når jeg
> lægger fra land...

LOL! :)

> ...blir den *nogensinde* kørt som værende en sådan? ;)

Pjat.. .den har da ikke været over 6.000 rpm siden..... i går ;)

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-12-03 13:20

Bjørn skrev:

> den har da ikke været over 6.000 rpm siden..... i går ;)

LOL
Hans

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-12-03 20:28

"Glen Kjærulff" <gknews@lortespam.gutterne.dk> wrote in message

> RUNA

Hmm..
Men man skal jo være medlem af en bestemt brancheforening for at komme med.
Er det bare en "formalitet" eller skal det tages bogstaveligt?

Fra : Leonard

Dato : 15-12-03 21:23

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Men man skal jo være medlem af en bestemt brancheforening for at komme med.

De har også en fin liste over hvilke foreninger, med links til disse
og fx Landsforeningen af Polio-, Trafik- og Ulykkesskadede koster ikke
meget at være medlem af, deres hjemmeside er totalt dårlig, men jeg
tror ikke det er mere end 200 kr. pr. år.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 15-12-03 23:09

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3fde0b3b$0$69994$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
med.
> Er det bare en "formalitet" eller skal det tages bogstaveligt?

Hvis du er kunde i Lån og Sparbank er det også muligt.

mvh
Bendt

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-12-03 20:25

"Glen Kjærulff" <gknews@lortespam.gutterne.dk> skrev i en meddelelse

> RUNA
> GF-forsikring

www.Trekroner.dk hvis du er heldig.

Venligst

Fra : Klaus G.

Dato : 15-12-03 20:40

> www.Trekroner.dk hvis du er heldig.

Er det ikke den syvende som han allerede har nævnt? :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)

Fra : hanzen

Dato : 15-12-03 20:30

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3fde0559$0$70007$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> Codan: Vil ikke forsikre uden indbo
> Vestjyllands forsikring : afventer.
>

> Nogen der kan komme på flere firmaer hvor en GTI kunne komme på tale som

Desværre har du nok kun to muligheder
1. Lad være med at være nystarter
2. Glem biler der hedder noget med GT

--
hilzen
hanzen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-12-03 20:36

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> wrote in message

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> [...]

Jeg er indstillet på det koster kassen.
Nu er opgaven bare at slippe fra det med mest mulig pels tilbage :)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-12-03 07:56

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre har du nok kun to muligheder
> 1. Lad være med at være nystarter
> 2. Glem biler der hedder noget med GT

3. Få en indboforsikring.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-12-03 08:13

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> 3. Få en indboforsikring.

Som hjemmeboende kan man godt skyde en hvid pil efter det.
Jeg var ved at undersøge en 'dobbelt' indbo forsikring (jeg ville tegne en
selv primært p.g.a. det med forsikringen) - men de forsikringer jeg havde
fat i blev den tegnet for adressen, og ikke for specifikke personer.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-12-03 08:24

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse
> Som hjemmeboende kan man godt skyde en hvid pil efter det.

Nå. Min søster har da ellers en - og hun bor hjemme...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-12-03 08:44

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse
>

> Nå. Min søster har da ellers en - og hun bor hjemme...

Hmm..
Hvem er hun forsikret ved?
Jeg havde fat i et par af de "store" og der var ikke noget at komme efter..

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 15-12-03 21:07

> Nogen der kan komme på flere firmaer hvor en GTI kunne komme på tale som
> nystartet som jeg har overset?

Hvis du bor i århus området, kan du jo prøve at kigge på
www.aros-forsikring.dk
De vil dog kun kaskoforsikre hvis du er over 25, men kigger til gengæld ikke
så meget på hvad det er for en bil. De kigger på vægten af bilen, samt dens
*brugtværdi*. - dog er de vist ikke så glade for porscher...
Men jeg spurgte en af deres assurandører om de forsikrede GTi'er, og han
sagde at det ikke nødvendigvis var noget problem.

/Kasper Hansen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-12-03 13:54

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> Jeg har været ved at kigge mig om efter et billigere forsikringsselskab
men
> det viser sig ikke at være verdens nemmeste opgave :)

> Tryg: Vil ikke forsikre uden indbo

Efter nærmere granskelse ->jeg kan sagtens tegne en indbo selvom jeg er
hjemmeboende.
Så er priserne nede i 21836 årligt for en 106GTI (forudsat jeg tegner indbo
til 954 og ulykke forsikring til ~1000 som jeg alligevel har anden steds.).
Yderligere er der at hente hvis ens forældre skifter med.

Så er det jo pludselig til at betale..

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-12-03 15:52

> [...]
indbo
> til 954 og ulykke forsikring til ~1000 som jeg alligevel har anden

Godt så. Selvom det er mange penge i forsikring.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-12-03 10:12

On Mon, 15 Dec 2003 20:03:06 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Nogen der kan komme på flere firmaer hvor en GTI kunne komme på tale som
>nystartet som jeg har overset?

Nykredit Forsikring er for nogle typer biler og -ejere billigere.
Min Alfa eksempelvis.

Fra : Leif Nielsen

Dato : 17-12-03 20:11

Prøv møns gensidige brandforsikring.

Da jeg skulle forsikre min nyligt importerede citroen XM 2,1 TD St.car
med alt tænkeligt ekstraudstyr, og en nypris i DK. på 437.000 kr. Fik
jeg også det ene chok efter det andet. Som et skud i tågen prøvede jeg
vores lokale forsikringsselskab møns gensidige brandforsikring, og de
var det suverænt billigste selskab. Jeg ejer også en Jaguar XJ6 med
245 hk, og den kunne også forsikres der for et rimeligt beløb.
Selskabet er netop fusioneret med et andet lokalt, og hedder nu
Storstrømsforsikring.

http://www.storstroemsforsikring.dk

Leif Nielsen