Renault 5 starter/startrelæ
Fra : Christian Holm

Dato : 14-12-03 19:22

Er der en som kan hjælpe mig med at lokalisere startrelæet og starteren på
en Renault 5 TL.

Mvh
Christian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-12-03 20:03

Hej!

Christian Holm wrote:

> Er der en som kan hjælpe mig med at lokalisere startrelæet og starteren på
> en Renault 5 TL.

Hmm, startmotoren sidder vel lige ved motorens svinghjul (som gearkassen er
koblet på). Dens ledninger fører til startrelæet :)

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 15-12-03 09:13

Hej

Så vidt jeg husker sidder den bagtil .. så du skal nærmest ind under bilen
for at komme til den. Med en hammer kan den dog fint nåes ovenfra ;)

/Jan

Fra : Christian Holm

Dato : 15-12-03 09:42

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Så vidt jeg husker sidder den bagtil .. så du skal nærmest ind under bilen
> for at komme til den. Med en hammer kan den dog fint nåes ovenfra ;)
>
> /Jan

Tak! Ja, den er svær at se når man ikke har en grav så man kan komme ind
under bilen.

Mvh
Christian

Fra : Christian Holm

Dato : 15-12-03 10:01

> Hej
>
> Så vidt jeg husker sidder den bagtil .. så du skal nærmest ind under bilen
> for at komme til den. Med en hammer kan den dog fint nåes ovenfra ;)
>
> /Jan

"Hammer tricket" virkede - Hurra - og tak!

Mvh
Christian

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 15-12-03 23:00

"Christian Holm" <TheCriller@REMOVEhotmail.com> wrote in message

> "Hammer tricket" virkede - Hurra - og tak!

Det var så lidt .. men husk nu hellere at lade hammeren blive i bilen indtil
du får dig taget sammen til at skifte eller renovere starteren :)

/Jan

Fra : Christian Holm

Dato : 16-12-03 09:11

> Det var så lidt .. men husk nu hellere at lade hammeren blive i bilen
indtil
> du får dig taget sammen til at skifte eller renovere starteren :)
>
> /Jan

Tak for rådet, men det havde jeg nu gjort og allerede igår igen skulle den i
sving igen så der skal nok snart gøres noget. Pokkers at den starter sidder
så besværligt at komme til! Man skal jo nok til nedefra, men ikke engang der
ser det ud som et nemt job ... nogen tips?

Mvh
Christian

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 16-12-03 11:52

> [...]
der
> ser det ud som et nemt job ... nogen tips?

Hej Christian

Løs alle bolte fra oven og pil starteren ud fra neden .. og med fordel ikke
umiddelbart efter en længere køretur .. for udstødningen er dejligt ubekvemt
placeret :)

/Jan