Renault Megane st.car
Fra : Marco

Dato : 14-12-03 16:57

Renault Megane st.car
Hvordan er bagagerumsmålene for denne bil ?

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : bme

Dato : 14-12-03 18:02

> Renault Megane st.car

Den nye eller den gamle

hvad skal du bruge den til??

Hvis du skal til at købe brugt Megane st.car, så tag lige et kig på en brugt
Laguna st.car (phase 1), der er rummet så regulært at der kan stå en
odderbarnevogn på langs, hvilket den ikke kan i f.eks en 406'er, mondeo,
golf4, megane mm., der skal barnevognen stå på tværs.

> Hvordan er bagagerumsmålene for denne bil ?

hmm, kan ikke sige det konkret, men umiddelbart frit fra huskeren er det
meget lig en golf4, Marea, hvilket med brug af barnevogn i mine øjne er for
lille, der er simpelthen ikke overskydende plads nok til alt grejet.

/bo
Som tøffer rundt i en Laguna st.car, og som formår at have barnevogn,
klapvogn, weekendseng plus weekendoppakning i bagagerummet.

Fra : Marco

Dato : 14-12-03 21:07

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev:

> Den nye eller den gamle

Den fra 2000 - altså den gamle. Er den nye lavet i en st.car ?

> hvad skal du bruge den til??

Til barnevogn og fritidsudstyr.

> [...]
> odderbarnevogn på langs, hvilket den ikke kan i f.eks en 406'er, mondeo,
> golf4, megane mm., der skal barnevognen stå på tværs.

Har faktisk haft laguna, mondeo, escort, astra, vectra, avensis, passat,
marea, xantia m.fl. i tankerne, men efter at have set på www.mandagsbil.dk,
aner jeg ikke, hvilken st.car vi skal ha´.

Der er jo noget gennemgående i vejen med alle modellerne, så det er at vælge
mellem pest og kolera, hvis ikke vi skal købe en A6´er eller mercer !?!

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : bme

Dato : 14-12-03 21:27

> Den fra 2000 - altså den gamle. Er den nye lavet i en st.car ?

jeps, den er lige kommet på gaden

> Til barnevogn og fritidsudstyr.

Den er for lille, du skal have en laguna

> Har faktisk haft laguna, mondeo, escort, astra, vectra, avensis, passat,
> marea, xantia m.fl. i tankerne, men efter at have set på
www.mandagsbil.dk,
> aner jeg ikke, hvilken st.car vi skal ha´.

Jeg mener ikke at du kan tage mandagsbil som et repræsentativt grundlag at
vurdere de forskellige mærker på.
men nu skal jeg give dig min vurdering af de biler du omtaler.

Mondeo: kører fint, god plads, men pga den skrå bagrude skal barnevogn stå
på tværs. ruster vist lidt for godt endnu.

Escort: for lille, for mange fejl, ruster for hurtigt.

Astra: kender den ikke så godt, men god plads, og vist også en god
holdbarhed mod rust (den nye model, vel at mærke).

Vectra: skal være den faceliftede phase 2, phase2 før faceliftet rustede for
meget, men den faceliftede (vistnok i 1999) skulle være ok. Tvivler dog på
at en barnevogn kan stå på langs.

Avensis: kedelig, grim, men statistisk det mærke med færrest fejl.

Passat: for dyr i forhold til nytteværdien, du betaler meget for vw-logoet.
Lækker kabine, men den har ikke færre tekniske fejl end de andre.

Marea: kiggede selv intenst på mareaen, kører godt, men døjer meget med
lakproblemer. Statistikken siger mange fejl.

Xantia: har ikke så meget kendskab, bortset fra genboens brors, hans xantia
havde motoren ude tre gange inden 100kkm.

Laguna: Eneste stationcar hvor vores oddervogn kunne stå på langs, hvilket
giver halvdelen af bagagerummet frit til andre ting. Kører rigtig godt.
Lagunaen er, i følge mit værksted, en bedre bygget bil end megane'n, Min
97'er har overhovedet ingen rust, eller antydning til det. Gå efter en
faceliftet (efter 06/98) vælg gerne 1.8 16v motoren med 120hk, den klæder
bilen godt. Generelt er den ikke specielt problematisk, især ikke efter
faceliftet. Er ofte 15-20.000 kr billigere end en tilsvarende 406'er eller
mondeo, udelukket på grund af at den ikke så kendt i danmark.

> Der er jo noget gennemgående i vejen med alle modellerne, så det er at
vælge
> mellem pest og kolera, hvis ikke vi skal købe en A6´er eller mercer !?!

tror du at du får færre fejl og bedre biler ved at købe en a6'er og en
mercedes, så bliver du klogere.

Hvad regner du med at skulle købe bil for??

/bo

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-12-03 19:14

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> www.mandagsbil.dk,
>
> Jeg mener ikke at du kan tage mandagsbil som et repræsentativt grundlag at
> vurdere de forskellige mærker på.
> men nu skal jeg give dig min vurdering af de biler du omtaler.

Helt enig. Det er på ingen måde en statistik eller opgørelse, bare et sted
hvor man kan komme af med det.

> Avensis: kedelig, grim, men statistisk det mærke med færrest fejl.

Hvis nu Marco ikke deler din smag er det jo den perfekte bil for familien,
under forudsætning at bagagerummet bliver godkendt naturligvis.

> Xantia: har ikke så meget kendskab, bortset fra genboens brors, hans
xantia
> havde motoren ude tre gange inden 100kkm.

Det tror jeg nu ikke er en generel tendens, det lyder som om han har været
meget uheldig.

> [...]
> faceliftet. Er ofte 15-20.000 kr billigere end en tilsvarende 406'er eller
> mondeo, udelukket på grund af at den ikke så kendt i danmark.

Ifølge diverse statistikker er der biler der er langt mindre problematiske
end Laguna, det er nok et spørgsmål om hvor meget man finder sig i.

> vælge
> > >

> tror du at du får færre fejl og bedre biler ved at købe en a6'er og en
> mercedes, så bliver du klogere.

Ja det er bestemt ingen garanti.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Marco

Dato : 15-12-03 21:44

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev:

> Hvad regner du med at skulle købe bil for??

Ved det ikke endnu.
Håber jeg meget snart finder ud af det, for vores nuværende Fiat Uno er
temmelig lille og temmelig brugt :)

Har set på en Mondeo 1, som var noget træt og rusten.
Har set på 5-6 Astra 1´ere som ligeledes var rustne og ridsede.
Har set på en Astra 2 med flækket bagkofanger og stor rustplet !!! på
forskærmen.
Har set på en Xantia 1 som oste med blå røg.
Har set på en Xantia 2 som skurede i gearkassen og sagde mærkelige lyde "ude
foran" og sejlede som et ballonskib.
Har set på en Vectra fra ´98 hvor finishen ikke var som forventet.
Har næsten lige købt en Primera fra ´94, hvor forhandleren opsagde handelen
grundet defekt gearkasse (+ en masse andre deffekter)

Måske er det bare mig, men jeg vil ikke købe en bil til mellem 60-100.000,-
som ikke er i orden.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 16:24

"Marco" <mailto:mecoSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Renault Megane st.car
> Hvordan er bagagerumsmålene for denne bil ?

Du må ikke hænge mig op på mølene for dem måler jeg ikke til dagligt. Jeg kører
til gengæld rundt i denne bil til dagligt og den har en af klassens største
bagagerum på lige omrkgin 500 liter. Vores barnevogn kan stå på langs med med
kassen vedsiden af. Det er godtnok ikke en dyr fancy Odder barnevogen men en
almindelige Brio som var indkøbt efter at den kunne klappes så meget sammen at den
kunne ligge i bagagerummet på en mitsubishi Colt. Det er der heligvis ikke behov
for i Megane.

Men det der er godt ved Megane i denne sammenhæng er at rummet er regulært. Det er
nærmest firkantet og samtidig er der ikke nogen høje kanter.

Vi er forøvrigt ret glade for vores og har næsten været sparet for problemer.

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)

Fra : bme

Dato : 15-12-03 17:03

>Det er godtnok ikke en dyr fancy Odder barnevogen men en
> almindelige Brio

fancy, måske - dyr i forhold til brio, nej.

Vores odder fik vi på udsalg, den var billigere end den standard-brio fruen
gerne ville have.

Og for at det lige skal være OnTopic, oddervognen har et godt vejgreb, og en
fast undervogn >grin<

by the way, er der plads i højden i meganen til at have kassen ovenpå
stellet, det er der den store fordel er, da man så har resten af rummet frit
til oppakning.
På en 406'er kunne stellet sagtens stå på langs, men kassen kunne ikke stå
ovenpå, den stødte på bagruden. (skrå bagende).

/bo

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-12-03 17:34

On Mon, 15 Dec 2003 17:02:51 +0100, "bme" <bms@post10.tele.hej> wrote:

>Og for at det lige skal være OnTopic, oddervognen har et godt vejgreb, og en
>fast undervogn >grin<

Men et højt tyngdepunkt -> jeg smed vores en dag ;-(

> [...]
>På en 406'er kunne stellet sagtens stå på langs, men kassen kunne ikke stå
>ovenpå, den stødte på bagruden. (skrå bagende).

I min Volvo kunne man ha' det ved siden af hinanden samt alt muligt
andet også...

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 09:13

"bme" <mailto:bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse
"Re: Renault Megane st.car"

> fancy, måske - dyr i forhold til brio, nej.

Sikkert i forhold til hvad vi gav. Vi fik det hele for 3500 incl lift osv. Men
uanset hvad så plejer odder til normalpriser at være dyrrere end Brio til
normalpriser

> Vores odder fik vi på udsalg, den var billigere end den standard-brio fruen
> gerne ville have.

Så kan man også lige så godt købe den. Vi var fuldstændig ligeglade med hvad den
hed og valgte den billigste der kunne opfylde kravene og den fungere stadig fint
her 2½ år senere.

> Og for at det lige skal være OnTopic, oddervognen har et godt vejgreb, og en
> fast undervogn >grin<

he he.

> [...]
> På en 406'er kunne stellet sagtens stå på langs, men kassen kunne ikke stå
> ovenpå, den stødte på bagruden. (skrå bagende).

Jeg ved det faktisk ikke men jeg tvivler lidt på at den kan være der men jeg
bruger aldrig denne mulighed da jeg alligevel skal have kassen af for at få slået
den sammen. Samtidig bor al vores familie i samme by (ok en del af den bor så omme
på den anden side af jorden) så vi har aldrig brug for den vildt store oppakning.
Men skulle det ske så er den som sagt indkøbt til at ligge i en bil med et 250
liters bagagerum så jeg folder den bare sammen (det nåede jeg at få en del
erfaring med inden vi købte stationcar.

Fra : bme

Dato : 16-12-03 15:07

> [...]
Men
> uanset hvad så plejer odder til normalpriser at være dyrrere end Brio til

jamen det er bestemt i det prisleje vi gav for Odderen, mener det var 3595,-

> [...]
hvad den
> hed og valgte den billigste der kunne opfylde kravene og den fungere

Den største blev transporteret i en brio, og der må jeg indrømme at odderen
virker væsenligt mere stiv/stabil end brio'en. Men på indkøbstidspunktet var
jeg temmelig ligeglad med hvad der stod på vognen, bare jeg kunne få fred
fra konen (tror det er en typisk mandeholdning)

> [...]
250
> liters bagagerum så jeg folder den bare sammen (det nåede jeg at få en del

Jeg plejer at tage kassen af, smide den i bagagerummet, klappe stellet
sammen og sætte ind ved siden af, og så løfte kassen op på stellet, så reelt
er det kun det sidste led du sparer. Men hvis du self. ikke har behov for
mere plads, kan man da ligeså godt lade stå ved siden af. Hensigten var bare
at få afklaret om der var plads til den af hensyn til Marco (altså ham der
engang startede en tråd der ikke handlede om brio og odder).

/bo