Starthjælp i cigarstikket?
Fra : Martin Sand.

Dato : 14-12-03 13:12

Jeg har set at T. Hansen har et startkabel som man forbinder mellem 2 bilers
cigartændere via en sikringsboks. Altså i stedet for traditionelt at skulle
forbinde bilbatterierne. Hele sættet koster kun 30 kr. Nogen der har
erfaringer med det? Det lyder nemt og billigt.

MVH Martin

Fra : Morten Juel

Dato : 14-12-03 13:33

> [...]
> forbinde bilbatterierne. Hele sættet koster kun 30 kr. Nogen der har
> erfaringer med det? Det lyder nemt og billigt.

hehe meningen må være at det skal lade det flade batteri op stille og
roligt.. for du kan ikke trække starteren rundt med de ledninger der er til
cigar tænderen.. så skal du se sprængte sikringer og brændt ledningsnet

Mvh
Morten

Fra : hanzen

Dato : 14-12-03 15:56

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbinde bilbatterierne. Hele sættet koster kun 30 kr. Nogen der har
> erfaringer med det? Det lyder nemt og billigt.

Det lyder utroligt at det skulle kunne virke. Jeg har hørt det omtalt første
gang for en del år siden.
Og det ser ud til at det funker.
http://www.amtsavisen.dk/artikel:aid=141825

--
hilzen
hanzen

Hvorfor hedder det rødgran når det burde hedde grøngran?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-03 16:08

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev :

>Det lyder utroligt at det skulle kunne virke. Jeg har hørt det omtalt første
>gang for en del år siden.

Det virker, hvis man tager en ganske bestemt ting i ed - det er *ikke*
startkabler, men en erstatning for en stor hjemmelader

Du kan ikke bare sætte det til på en død bil, og så tro du starter den
med det samme

Et sæt rigtige startkabler er nu mere bevendte end det pjat der ;)

10 minutter er længe i bidende frost

Fra : hanzen

Dato : 14-12-03 17:13

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> med det samme
>
> Et sæt rigtige startkabler er nu mere bevendte end det pjat der ;)

2 minutter er lang tid
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
med hovedet nede i en spand vand.

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-12-03 10:27

> Det virker, hvis man tager en ganske bestemt ting i ed - det er *ikke*
> startkabler, men en erstatning for en stor hjemmelader

Præcis

> Du kan ikke bare sætte det til på en død bil, og så tro du starter den
> med det samme

Præcis

> Et sæt rigtige startkabler er nu mere bevendte end det pjat der ;)

Jeg kan nu ogso godt lide, at præmien var en brandslukker :)

Per =|