Bilvarmer til Golf
Fra : Martin Sand.

Dato : 14-12-03 12:04

Er der nogen her som ved hvad en Eberspächer bilvarmer koster i Tyskland til
en Golf IV benzin? Inkl. montering.
Jeg har set priser på 13.500 kr. inkl. montering hos VW i Åbenrå plus 3100
kr. for en fjernbetjening.
Kan det gøres billigere??

MVH Martin

Fra : ak

Dato : 14-12-03 12:17

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en Golf IV benzin? Inkl. montering.
> Jeg har set priser på 13.500 kr. inkl. montering hos VW i Åbenrå plus 3100

Ja da kig på
www.padel.dk
der er priser uden montering, men ring og hør hvad de skal ha for montering,
de er vældig flinke

Fra : Martin Sand.

Dato : 14-12-03 13:09

ak wrote:
> Ja da kig på
> www.padel.dk
> der er priser uden montering, men ring og hør hvad de skal ha for
> montering, de er vældig flinke

Ja, de har en til 6695 kr. afh. i Tyskland. Tager det lang tid at montere
sådan en varmer?

MVH Martin

Fra : ak

Dato : 14-12-03 14:15

> Ja, de har en til 6695 kr. afh. i Tyskland. Tager det lang tid at montere
> sådan en varmer?

Jeg gav 5200,- for et til min Toyota Camry TD og brugte ca 4 timer på mont.
om det er svært er ikke til at sige, det afhænger af personens viden og
kunnen, jeg har arbejdet med biler i 20 år og afmonteret og monteret flere
forskellige fyr gennem tiden.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 21:04

"ak" <duer@ikke.dk.> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunnen, jeg har arbejdet med biler i 20 år og afmonteret og monteret flere

Jeg kan bekræfte at det tager ca. 4 timer at montere det i en Golf IV, er
der Climatronic skal der lige bikses en ledning på kontrolpanelet, så står
der "Heat" i displayet når fyret kører. I Climtronic styringen ved at fyret
kører.

Jeg kan anbefale at du lige hapser det fyr der er et nr større til din motor
(5 KW istedet for 4 KW), så er opvamningen noget hurtigere, ca. 15 min mod
30 min.

Kontrolpanelet monteres bedst ved at skrue det fast i plastik indækningen
under instrument bordet, lige under lyskontakten.
Dette plastikstykke er nemt at skifte og billigt, såfremt i fald de vælger
at afmontere fyret når du skifter bil.
Og så kan kontrolpanelet nemt nåes gennem den åbne dør, når du lige skal
tænde fyret uden at sætte dig inde i bilen.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Martin Sand.

Dato : 16-12-03 11:05

Claus Petersen wrote:
> [...]
> kontrolpanelet, så står der "Heat" i displayet når fyret kører. I
> Climtronic styringen ved at fyret kører.

Hvis det kun tager 4 timer, så tror jeg at jeg vil køre på værksted og få
det lavet. Jeg er nemlig langt fra sikker på hvordan jeg selv skal gribe det
an.
Der er ikke Climatronic i min, kun alm. A/C.

> Jeg kan anbefale at du lige hapser det fyr der er et nr større til
> din motor (5 KW istedet for 4 KW), så er opvamningen noget hurtigere,
> ca. 15 min mod 30 min.

Er det kun en motorvarmer eller er det også kabinevarmer?
http://www.shop4all.dk/Productlists/xmlproductdetails.aspx?TemplateID=101&productid=5132

> [...]
> Og så kan kontrolpanelet nemt nåes gennem den åbne dør, når du lige
> skal tænde fyret uden at sætte dig inde i bilen.

Okay, men jeg regnede med at få fjernbetjening til anlæget.

MVH Martin

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-12-03 11:55

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> der Climatronic skal der lige bikses en ledning på kontrolpanelet, så står
> der "Heat" i displayet når fyret kører. I Climtronic styringen ved at

Jeg har luret lidt på fyr til Pug'en i noget tid->det der har skræmt mig væk
var at skulle til at sætte ekstra "sugerør" i tanken.
Hvordan er det på f.eks en Gålf? ->er der ekstra udtag til det eller?

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ham selv !

Dato : 14-12-03 18:57

> [...]
> en Golf IV benzin? Inkl. montering.
> Jeg har set priser på 13.500 kr. inkl. montering hos VW i Åbenrå plus 3100

Hvad med Ebay i Tyskland

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2447657392&category=9895

Fra : Martin Sand.

Dato : 16-12-03 11:03

Ham selv ! wrote:
> Hvad med Ebay i Tyskland
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2447657392&category=9895

Der står:
"Eberspächer Standheizung Hydronic D5W SC (Wasserheizgerät Diesel)..."

Er den kun til dieselbiler?

MVH Martin

Fra : ak

Dato : 20-12-03 23:47

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2447657392&category=9895

> Der står:
> "Eberspächer Standheizung Hydronic D5W SC (Wasserheizgerät Diesel)..."

Ja det er et diesel fyr, du skal have den der hedder B5W