Nybegynder
Fra : Jonas

Dato : 14-12-03 08:30

Hej Gruppe

Jeg vil gerne lære noget mere om bilen, jeg ved ikke mere end jeg skulle
bruge for at kunne bestå køreprøven Mange af mine venner går meget op i
biler og jeg overvejer inden for rimelig tid at anskaffe mig en selv.
Men før jeg gør det kunne jeg godt tænke mig at lære noget mere om biler, så
jeg ville høre om nogen kender til nogle gode grundlæggende bøger om biler
og deres motor, f.eks. forstillede jeg mig bøger der bruges af bilmekaniker
lærlinge og/eller bøger der sætter de grundlæggende begreber på plads f.eks
v6 osv.

På forhånd tak

Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 09:49

> [...]

bilmekaniker
> lærlinge og/eller bøger der sætter de grundlæggende begreber på plads

Tag på dit lokale bibliotek, der plejer at have MANGE bilbøger og du kan
bestemt finde bøger som også dækker dit behov.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-03 09:57

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Tag på dit lokale bibliotek, der plejer at have MANGE bilbøger og du kan
>bestemt finde bøger som også dækker dit behov.

Man kan vel også få en hel del ud af at besøge
http://auto.howstuffworks.com/

Fra : Jonas

Dato : 14-12-03 13:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Man kan vel også få en hel del ud af at besøge
> http://auto.howstuffworks.com/

Jeg har været på biblioteket og kigget, men der er kun en masse om
forskellige bilmærker, jeg tænkte på om nogen kendte nogle titler på gode
bøger, introduktion til motor og biler generelt, så jeg havde noget
specifikt at spørge efter ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-12-03 13:44

Jonas wrote:

> [...]
> forskellige bilmærker, jeg tænkte på om nogen kendte nogle titler på
> gode bøger, introduktion til motor og biler generelt, så jeg havde

Der er i Bil Revyen en god beskrivelse af de centrale bil- og motorbegreber.

Hvis du læser det, er du klædt rimeligt på til at forstå mange af de termer,
der bruges.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-03 14:15

"Jonas" <anonym@sted.dk> skrev :

> [...]
>forskellige bilmærker, jeg tænkte på om nogen kendte nogle titler på gode
>bøger, introduktion til motor og biler generelt, så jeg havde noget

Har du kigget på det link du fik ?
( http://auto.howstuffworks.com/ )

Der er faktisk temmeligt gode beskrivelser af ganske mange ting vedr
biler ...

denne side her, er iøvrigt også ganske læseværdig
http://autozine.kyul.net/technical_school/tech_index.htm

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-12-03 15:23

On Sun, 14 Dec 2003 14:15:28 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Har du kigget på det link du fik ?
>( http://auto.howstuffworks.com/ )

Enig,

Den har været en stor hjælp ud i min vidensforøgelse på dette område. Da
jeg startede med at skrive med herinde vidste jeg ikke en dyt om biler,
og jeg ville lyve hvis at jeg idag stod frem og sagde at jeg ikke havde
lært en kæft af at være herinde.
Flemming Jacobsen

Fra : Jonas

Dato : 14-12-03 16:24

> [...]
> biler ...
>
> denne side her, er iøvrigt også ganske læseværdig

Ja, men kort jeg ville gerne starte med noget på dansk, så jeg fik det
grundlæggende på plads, desuden synes jeg det er svært at læse mere end en
halv time foran computeren, så jeg vil helst finde noget i bog eller magasin
form, men tak for linket. Har gemt og vil sikkert bruge det når jeg er lidt
mere inde i det

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-12-03 18:31

On Sun, 14 Dec 2003 16:23:45 +0100, "Jonas" <anonym@sted.dk> wrote:

>desuden synes jeg det er svært at læse mere end en halv time
>foran computeren

UPS, så har du sgu et problem med gruppen hér

/Mogens

Fra : Jonas

Dato : 14-12-03 18:47

> UPS, så har du sgu et problem med gruppen hér
>

> /Mogens

Hehe, jeg sidder heller ikke og læser alle indlæg Men det jeg mener er,
at jeg ikke ville synes, det er fedt at læse 200-300 sider foran computeren.

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 13:14

> [...]

bilmekaniker
> lærlinge og/eller bøger der sætter de grundlæggende begreber på plads

Et andet godt råd er at følge med herinde. For der bliver strøet med
guldkort dagligt.
V6= en motor med 6 cylindre der står i et V og ikke som så mange andre biler
står på en række og kun har 4 cylindre

Mvh Brian
....der ligger inde med mange lærebøger om biler.....OVER 10t
---
www.gronaerten.dk

Fra : bme

Dato : 14-12-03 15:29

På de større biblioteker kan Autobogen af Erik Quist lånes. Den bliver bl.a.
anvendt på erhvervsskolerne som grundlæggende materiale til mekanikere.

Bogen er på 6-700 sider, og giver både et overblik, men også mere
detaljerede oplysninger om bilens opbygning.

/bo