En fritidsmekkers bekendelser..
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-12-03 22:49

Hej alle,
Konen kom hjem i dag og fortalte at bilen sagde sjove "klon-klonk" fra
bagenden når man accelererede. Problemet blev hurtigt lokaliseret til at
stamme fra et gummiophæng fra bagerste lydpotte som var hoppet ud.
Man kigger op mod himlen og konstaterer at det da ikke regner ret meget, og
ophænget befinder sig i umiddelbar nærhed af bagerste kofanger...
Derfor besluttes det at spare køreturen på 6 km til firmaets hobbyklub, hvor
der er 2 lifte, varme og alt tænkeligt udstyr....
Jeg får fundet min cykellygte, som man snildt kan have i munden - og sådan
en halogenlampe på 2,4 watt giver jo et fænomenalt arbejdslys...
Efter at have ligget en 20 minutters tid med lygten i munden og hevet med
den ene hånd i udstødningsrøret og med den anden hånd forsøgt at få fat i
gummiophænget - først hånden op over lydpotten, derefter hånden op imellem
reservehjul og lydpotte, ønskede jeg nu alligevel at jeg stod i varmen under
bilen på liften...
Hvis bare det der forp..... reservehjul ikke havde været der, så ville
ophænget hænge frit tilgængeligt som en spejlkugle i en balsal...
Øhhh - hovsa...tænke...sådan et reservehjul - er det i grunden ikke designet
til at være nemt at tage ud, når der skulle være brug for det....?
5 minutter efter var ophænget på plads reservehjulet atter hejset på plads
under bagenden.
Hvorfor pokker er man så fikseret på den opgave der lige skal løses, så man
glemmer at tage det kølige overblik over situationen ?
Udover bøvlet, var jeg desuden blevet smurt ind i PAVA til op over begge
albuer, i ansigtet og i håret.....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Tobester

Dato : 14-12-03 11:54

Meget sigende historie!

Jeg insistere også på at være den absolut eneste, der piller i min bil. Både
fra en økonomisk synsvinkel, mens også lidt fra en egovinkel.

Mit udstødningsrør var begyndte at hænge pga. en gennemtæret samlemuffe. En
hurtig tur i Thansen og så eller nogle timers bakseri, hvor jeg manglede
liften, men alligevel "godt lige kunne". Da dagslyset forsvandt måtte jeg
give fortabt og køre i det lokale Kvikcenter.
Prisen blev 100kr. incl materialer og arbejdstid. Og det tog 10min. Jeg
sparede 49kr. ifht. til montagesættet fra Thansen, som jeg leverede
tilbage...

Nogle gange kan man blive for nærig/stædig....

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-12-03 12:04

Tobester wrote:

> Meget sigende historie!

Bestemt - hvem har ikke været dér...?

> Jeg insistere også på at være den absolut eneste, der piller i min
> bil. Både fra en økonomisk synsvinkel, mens også lidt fra en
> egovinkel.

Jo, og man lærer da også lidt hver gang.

Jeg havde en død drivaksel på Feliciaen, og det er jo ikke noget problem.
Leje af lift en 2-3 timer, reservedele for 7-800 og så det sædvanlige
oliesjov når man er færdig - I ved, det der koster ½ times rengøring af
badeværelset til sidst. Samlet udgift på 1000-1200 plus tid og besvær.

Jeg fik en ny monteret på værksted, mens jeg var på arbejde, og kunne køre
hjem og hygge ved fyraften. Pris: 1500 - og dt finder jeg er helt i orden.

Det er bestemt ikke hvergang at det kan betale sig at gøre det selv.

Forresten, På Feliciaens dobbelte rør fra manifold til katalysator er der et
stykke med "harmonikarør" til at opsuge vibrationer. Det er snart helt
dødt - vil i ethvert tilfælde ikke klare det kommende syn. Kan det skæres ud
og erstattes med en reservedel eller skal der nyt forrør til, inklusive
katalysator?

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage