Nogen erfaringer med Coupe
Fra : EjS

Dato : 12-12-03 23:29

Hej gruppe

Selvom bilkøb ligger godt ude i fremtiden gør det jo ikke noget at tage et
lille tilløb:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=263182&page=1

Nogen erfaringer? Især med motoren og dens holdbarhed. Der er godt nok mange
der er udsat for chipning...

Jeg vil ellers mene mini-Ferrarien kører sublimt. Korrekt?

MVH EjS

Fra : John Sahl

Dato : 12-12-03 23:39

EjS wrote:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=263182&page=1

Jeg ville nok gerne se en rullefeltsudskrift på de over 300Hk
han reklamerer med.

Men der ud over kan du finde en masse god info om Coupé
http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/ søg på coupe

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : EjS

Dato : 12-12-03 23:50

> Jeg ville nok gerne se en rullefeltsudskrift på de over 300Hk
> han reklamerer med.

Nej - det er jeg også ligeglad med. Helst ville jeg have et originalt
eksemplar fra omkring '95. Mon det er muligt?

> Men der ud over kan du finde en masse god info om Coupé
> på http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/ søg på coupe

Tak - har været inde og kigge men kan ikke finde så mange generelle
informationer. Og køreegenskaberne?

MVH EjS

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-12-03 00:28

On Fri, 12 Dec 2003 23:50:18 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>eksemplar fra omkring '95. Mon det er muligt?

>Tak - har været inde og kigge men kan ikke finde så mange generelle

Min gamle boss havde en kammerat, som købte en 5 cylindret turbo fra
ny. Den holdt så ofte på værksted, at de købte en mindre bil mere, så
de havde noget at køre i. Bilen kan ikke anbefales, var hans råd.

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 13-12-03 01:18

Mogens Knudsen wrote:
> Min gamle boss havde en kammerat, som købte en 5 cylindret turbo fra
> ny. Den holdt så ofte på værksted, at de købte en mindre bil mere, så
> de havde noget at køre i. Bilen kan ikke anbefales, var hans råd.

Du af alle mennesker burde undlade at dømme en en bilmodel
ud fra en bils historie.

Der er i al fald flere af de klubmedlemmer som er Coupé ejere
der ville være temmelig uenige med dig i ovenstående udtalelse.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-12-03 01:16

On Sat, 13 Dec 2003 01:17:33 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Du af alle mennesker burde undlade at dømme en en bilmodel
>ud fra en bils historie.

OK - jeg har faktisk hørt een mere, men han kørte ikke turbo.

>Der er i al fald flere af de klubmedlemmer som er Coupé ejere
>der ville være temmelig uenige med dig i ovenstående udtalelse.

OK

/Mogens

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-12-03 14:04

> OK - jeg har faktisk hørt een mere, men han kørte ikke turbo.

Jeg har dog også hørt(fra en ejer) at det ikke er det bedste håndværk der
har forladt Italien...

-M

Fra : John Sahl

Dato : 13-12-03 14:21

Morten Lorenzen wrote:
> Jeg har dog også hørt(fra en ejer) at det ikke er det bedste håndværk
> der har forladt Italien...

Jeg "benægter" på ingen måde at der kan være problemer
med den, men pointerer bare at der også findes mange
glade ejere af modellen.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-12-03 14:25

On Sat, 13 Dec 2003 14:21:00 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Jeg "benægter" på ingen måde at der kan være problemer
>med den, men pointerer bare at der også findes mange
>glade ejere af modellen.

Jow, jow - det afviser jeg heller ikke. Der ér jo også dem, som køber
en Lada og synes, dét er okay...

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 13-12-03 14:34

Mogens Knudsen wrote:
> Jow, jow - det afviser jeg heller ikke. Der ér jo også dem, som køber
> en Lada og synes, dét er okay...

*host*

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-12-03 00:05

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev :

>Jeg ville nok gerne se en rullefeltsudskrift på de over 300Hk
>han reklamerer med.

Og 0-100 på under 5 sekunder ? Det må være ud over Møn's klint

Den kan sat*e ikke smide de påstået mange heste i hjulene foran uden
af fedtespinne

Fra : ak

Dato : 13-12-03 00:29

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mange
> der er udsat for chipning...
>
> Jeg vil ellers mene mini-Ferrarien kører sublimt. Korrekt?

Lige netop den bil skal du ikke købe, den har fået så mange tæsk du ikke
drømmer om det, jeg kender de 2 første ejere på bilen, den er hellakeret +
dellakeret flere gange, den har fået "mindst 3 nye turboer, og det er indtil
for ca 3 år siden, hvad der ellers er lavet ved den siden ved jeg ikke,

Fra : ct

Dato : 13-12-03 00:38

......nedsat 61000

....siger vel egentligt alt?

Claus

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-12-03 00:39

"ak" <duer@ikke.dk.> skrev i en meddelelse news:3fda4f58$0$27444

> [...]
indtil
> for ca 3 år siden, hvad der ellers er lavet ved den siden ved jeg ikke,

En litereffekt på 150 Hk. til en bilmotor, lyder også lidt overanstrengt
efter min mening.
Det vil jo svare til en M5 skulle have 750 Hk. mod de 400 Hk. den har.

/Mark.

Fra : René Lønstrup

Dato : 13-12-03 01:14

Mark Sandberg wrote:
> En litereffekt på 150 Hk. til en bilmotor, lyder også lidt
> overanstrengt efter min mening.

Ork, det er ingenting i forhold af denne her:
http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2230

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 01:17

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ork, det er ingenting i forhold af denne her:
> http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2230

Hvad så med de gamle turboladede F1 racervogne.

Var de ikke på 1.7 liter og langt over 600 hk..?

Hr. Bjørn

Fra : René Lønstrup

Dato : 13-12-03 02:05

Bjørn Jørvad wrote:

> Hvad så med de gamle turboladede F1 racervogne.
>
> Var de ikke på 1.7 liter og langt over 600 hk..?

Jow jow, men ovennævnte vogn er trods alt "street-legal", - dét kan man jo
ikke just sige med F1 vognene

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 02:07

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow jow, men ovennævnte vogn er trods alt "street-legal", - dét kan
man jo
> ikke just sige med F1 vognene

Du har naturligvis helt ret.

Jeg studsede blot over at indlæggeren undrede sig...

Hr. Bjørn

Fra : Martin Sand.

Dato : 13-12-03 04:07

Bjørn Jørvad wrote:
> Hvad så med de gamle turboladede F1 racervogne.
>
> Var de ikke på 1.7 liter og langt over 600 hk..?

Jeg har hørt 1,6 liter og op til 1500 HK. Men de holdt nok heller ikke til
daglig kørsel som Fiat'en fra 1995 og til i dag! F1'eren holdt måske lige
nøjagtig 4 timer *G*

MVH Martin

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 13-12-03 06:41

> Jeg har hørt 1,6 liter og op til 1500 HK. Men de holdt nok heller ikke til
> daglig kørsel som Fiat'en fra 1995 og til i dag! F1'eren holdt måske lige
> nøjagtig 4 timer *G*

Og så kommer lige det rigtige: De var på maksimalt 1500 ccm, og BMW's 4-cyl.
skulle ifølge rygterne være den højstydende. Dengang kørte man med specielle
kvalifikationsmotorer og ved at pakke intercooleren ind i tøris, sikrede man
i dette trim pænt over 1000 HK - nogle påstår op til 1200 HK.

Da ladetrykket var justerbart under kørslen, ydede motoren op til 900 HK i
løb. Det var dog ved aktivering af højest mulige ladetryk, og det gik ud
over både benzinforbrug og holdbarhed. Hold kæft hvor var Formel 1 sjovt at
se på dengang. De kunne både overhale og køre sidelæns, og så var de ikke
proppet med aut.gear, antispin m.m.

MVH Klaus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-12-03 08:10

On Sat, 13 Dec 2003 06:41:05 +0100, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Hold kæft hvor var Formel 1 sjovt at se på dengang.

"Også" - der mangler et også
....sjovt at på OGSÅ dengang...

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 13-12-03 11:21

> "Også" - der mangler et også
> ...sjovt at på OGSÅ dengang...

OK. Det er også sjovt i dag, men det SJOVERE dengang. Med lidt ændringer i
reglementet, kan de gøre det ligeså sjovt igen.

MVH Klaus