TDI´en fundet. Nu skal der liv i kludene (~
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 12-12-03 22:34

Hejsa...

Jeg har nu fundet min bil (håber jeg)

Jeg har kørt en Passat Variant TDI 115 hk, som passer mig godt. Jeg har
fundet et eksemplar i Jylland som er utrolig veludstyret, få kilometer og
meget velholdt.

Jeg har kun set den på billeder men forhandleren har taget nye billeder og
sendt mig. Det ser meget lovende ud.

Jeg har en aftale om at hente den mandag og køre den til "mit" værksted i
Fredericia som gennemgår den og så regner jeg med at slå til, hvis den er
ok.

Så langt så godt...

Jeg er jo simpelthen nødt til at prøve det tuning i så´n en svend. Jeg kan
læse alle steder hvordan folk roser det til skyerne. Nu er mit spørgsmål så
bare om det skal være en chip eller en boks...?? Så vidt jeg kan læse så kan
http://www.tuningbox.dk levere nøjagtig den samme ydelse i hk og nm som en
chip fra f. eks. http://www.rh-motorsport.dk og www.bsrab.se

Fordelen ved chippen er en motorstyring afstemt efter den enkelte og bedre
ydelse. Fordelen ved boks er nemt installtion og evt. afinstallation. Prisen
er jo stort set ens.

Jeg har venner som har fået chippet henholdsvis en A3 1,8T og en Saab 900
turbo og de kører virkelig godt. Jeg ved godt at de ikke lige kan bruges som
sammenligning men alligevel.

Jeg ved ikke om jeg skal være bange for at chippe den. Jeg er heller ikke
interresseret i en boks-løsning som ikke er optimalt optimeret til min
maskine...

Forslag...?

Mvh.
Kristian

Fra : EjS

Dato : 12-12-03 23:03

> [...]
>
> Jeg ved ikke om jeg skal være bange for at chippe den. Jeg er heller ikke
> interresseret i en boks-løsning som ikke er optimalt optimeret til min

Hej Kristian

Tillykke med bilen. Jeg ved ikke om du har set det - men jeg har skrevet
andetsteds om min brors Passat Variant TDi 115 som blev chippet til 160 Hk
efter 80 kkm. De kostede en kobling og en brændstofpumpe. Men det er vist
ret sjældent pumpen går - for det havde VW aldrig hørt om og den måtte
bestilles hjem fra Tyskland. Den var dyr!

Men bilen kører helt forrygende. Min bror har afhændet den til hans
kompagnon og har kørt i over et år uden probs... Men vær klar over at man
kan "over do" tuning...

MVH EjS

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 12-12-03 23:10

> Hej Kristian
>
> Tillykke med bilen.

Jo tak... skal lige sætte underskriften først men håber det bliver mandag...

--

Puha jo nu du siger det... Har lige siddet og læst på
http://www.sportscar.dk/

Mvh.
Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 12:16

> [...]
> ret sjældent pumpen går - for det havde VW aldrig hørt om og den måtte
> bestilles hjem fra Tyskland. Den var dyr!

øhhhh NÅ
Jeg har nu ellers hørt ADSKILLIGE gange om dårlige brændstofpumper på VW
biler, så det undrer mig MEGET at de hos VW aldrig skulle have hørt om det
før )))))

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-12-03 14:04

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Jeg har nu ellers hørt ADSKILLIGE gange om dårlige brændstofpumper på VW
>biler, så det undrer mig MEGET at de hos VW aldrig skulle have hørt om det
>før )))))

Selv om ironien er tågetyk - er der jo efterhånden en del ting visse
tyske ingeniører nægter at anerkende.....

f.eks også at Audi TT manglede en kæk lille spoiler bagtil, for ikke
at lette ved højfart....

de andre ting kender vi jo til bevidstløshed

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 19:23

> [...]
> at lette ved højfart....
>
> de andre ting kender vi jo til bevidstløshed

Joh der var vist også "en" passat der ikke kunne bremse på grund af vejsalt

Fra : Henrik

Dato : 13-12-03 12:31

> [...]
> ret sjældent pumpen går - for det havde VW aldrig hørt om og den måtte
> bestilles hjem fra Tyskland. Den var dyr!

Det med at VW aldrig har hørt om en defekt brændstofpumpe på 115hk PD er
vist en svag underdrivelse, eller så er det en meget lille VW forhandler,
Jeg kender flere som har måtte udskifte pumpen, og den ER dyr, vist min 20K
med udskiftning !

mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Kim

Dato : 13-12-03 23:02

> [...]
> Henrik
> www.bergs.dk
>
>Er der generel en dårlig pumpe på TDI modellerne fra VW eller er det
specielt på 115 hk. motorerne??
Jeg spørger fordi jeg har tænkt mig at købe en 110/115 hk. Golf TDI
Mvh. Kim

Fra : Henrik

Dato : 14-12-03 10:25

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> specielt på 115 hk. motorerne??
> Jeg spørger fordi jeg har tænkt mig at købe en 110/115 hk. Golf TDI
> Mvh. Kim

jeg kender kun til problemer med 115hk TDi, iøvrigt også VWs første PD

Men 110hk er vel heller ikke perfekt, men efter sigende skulle 110eren være
usædvanlig holdbar.
Kender flere som har kørt over en kvart mill. uden rep på motor.

mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Peter J

Dato : 14-12-03 21:35

"Henrik" <www@bergs.dk> skrev i en meddelelse

> jeg kender kun til problemer med 115hk TDi, iøvrigt også VWs første PD

Jeg har lidt kendskab til 130'eren PD, der skulle kunne køre efter
"long-life service"-modellen. Bilen var en Passat Variant, der kørte som
hyrevogn, og ca. 30 kkm mellem eftersynene er jo perfekt der, specielt set i
lyset af at der skulle køres omkring 50 km for at komme til forhandleren.
Anyroads... Bilen brugte en hulens masse olie, indtil man gik "tilbage" til
de ordinære eftersyn med 15 kkm i mellem hver. Det satte forbruget ned, men
helt godt blev det aldrig.. Og her skal det nævnes, at bilen aldrig blev
kørt hårdt......

> Men 110hk er vel heller ikke perfekt, men efter sigende skulle 110eren
være
> usædvanlig holdbar.
> Kender flere som har kørt over en kvart mill. uden rep på motor.

Jeg har en kammerat der har kørt næsten 375 kkm i en 110 hestes Passat
(hyrebil) uden maskinproblemer..... Og den blev ikke skånet
Til gengæld fik den rep. gearkasse et par gange, men det er meget normalt,
når bilen kører som taxa..... Den kører i øvrigt som privatbil i dag med
langt over 400 kkm på klokken... Og ejeren er meeeeget tilfreds...

> mvh
> Henrik
> www.bergs.dk

VenHils
Peter

Fra : Kim

Dato : 14-12-03 22:38

"Peter J" <peju1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> VenHils
> Peter
>
> Kan man konkludere at 110 hk. TDI motoren er den bedst holdbare motor i
TDI serien
Mvh. Kim

Fra : Bo Andersen

Dato : 12-12-03 23:09

> Fordelen ved chippen er en motorstyring afstemt efter den enkelte og bedre
> ydelse. Fordelen ved boks er nemt installtion og evt. afinstallation.
Prisen
> er jo stort set ens.

hmnjaa, en tunings-boks koster hos T-Hansen 1795,- incl. moms
(Golf III TDI 90 HK, og Skoda Octavia TDI 90HK)
Så den er vel noget billigere end en chip-løsning.
Men der er så heller ikke et rulle-felt og optimering til netop
din bil.
Jeg ved heller ikke om T-Hansen boksene er noget værd ?

-Bo-

Fra : Rasmus

Dato : 12-12-03 23:19

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> din bil.
> Jeg ved heller ikke om T-Hansen boksene er noget værd ?

Jeg ville holde mig langt væk fra noget som t-hansen sælger.....

mvh
Rasmus

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 12-12-03 23:20

> [...]
> din bil.
> Jeg ved heller ikke om T-Hansen boksene er noget værd ?

---

Det ved jeg heller ikke, men der er vist heller ikke rullefeltmv. inkl. i
prisen på en boks. Det er vist kun ved chip.

Mvh.
Kristian

Fra : Rasmus

Dato : 12-12-03 23:26

"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> wrote in message

> ---
>
> Det ved jeg heller ikke, men der er vist heller ikke rullefeltmv. inkl. i
> prisen på en boks. Det er vist kun ved chip.

Jeg har kun hørt positivt om www.rh-motorsport.dk, de ved vist hvad de
laver(ihvertfald når det gælder peugeot), hos dem koster chip til 115hk
TDI -> 155hk, 4800kr inkl montering og rullefeltstest, samt evt fintrimning

mvh
Rasmus

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 12-12-03 23:30

> [...]
> laver(ihvertfald når det gælder peugeot), hos dem koster chip til 115hk
> TDI -> 155hk, 4800kr inkl montering og rullefeltstest, samt evt

Yep... + moms

Kan se at mange roser dem ja..

Mvh.
Kristian

Fra : Rasmus

Dato : 12-12-03 23:56

> fintrimning
>
> --
>
> Yep... + moms
>
> Kan se at mange roser dem ja..

....jeg turde ikke køre med en boks som ikke var tilpasset bilen, det kan
bliver en dyr fornøjelse på en turbo bil

rh kan vist også trimme chippen så noget af det høje moment forsvinder, så
skåner du koblingen....

Kig lidt på den her side, han har prøvet med en boks inden han fik lavet
chip....
http://www.landberg.dk/ -
http://www.landberg.dk/Chiptuning%20af%20min%20egen%20Picasso.htm

mvh
Rasmus

Fra : Peter G C

Dato : 13-12-03 12:39

"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Så langt så godt...
>
> Jeg er jo simpelthen nødt til at prøve det tuning i så´n en svend.

Kør i bilen nogle uger eller mere så du lærer den at kende - så du ved
hvordan den yder og hvordan den lyder og "føles".

Først derefter får du gjort noget ved den.

> Jeg kan
> læse alle steder hvordan folk roser det til skyerne.

Nu skal du ikke tro, at du får en racer ud af den diesel. Du får en højere
ydelse, men grundlæggende er der jo tale om en diesel med dertil hørende
fordele og ulemper.

> Nu er mit spørgsmål så
> bare om det skal være en chip eller en boks...?? Så vidt jeg kan læse så
> [...]

Jeg ville (igen) vælge en boks fra www.fgamotorsport.dk - ydelsen er
forholdsvis høj - rimelig tæt på en chip. Boxen kan justeres, og den som den
største fordel: den kan lynhurtigt tages af igen. Det er to klare fordele:
viser det sig efter nogle uger, at boxen er "sat for højt" kan den
justeres - af dig selv, vel og mærke. Er det en chip skal du på værkstedet
igen. Går din motor helt "kold" kan du selv pille boksen af.

> Fordelen ved chippen er en motorstyring afstemt efter den enkelte og bedre
> ydelse. Fordelen ved boks er nemt installtion og evt. afinstallation.
Prisen
> er jo stort set ens.

Enig.

> [...]
> turbo og de kører virkelig godt. Jeg ved godt at de ikke lige kan bruges

Hvorfor ikke prøve en box gratis i 14 dage og se om det spiller?

> Jeg ved ikke om jeg skal være bange for at chippe den. Jeg er heller ikke
> interresseret i en boks-løsning som ikke er optimalt optimeret til min
> maskine...

Forskellen i ydelsen er marginal. Vil du have de sidste 5 hk? Og hvordan
kører du i øvrigt normalt? Du skal huske, at brug af de ekstra kræfter
slider mere på potten. Kommer du til at bruge de sidste hk ved 4.000
omdrejninger? - Jeg gør ikke - det er i hvert fald sjældent.

Endelig skal du vide, at de potter, der er chippet eller boxet til det
yderste ryger temmelig meget - ikke noget pænt syn og det sviner bilen til.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 13-12-03 16:14

> Kør i bilen nogle uger eller mere så du lærer den at kende - så du ved
> hvordan den yder og hvordan den lyder og "føles".
>
> Først derefter får du gjort noget ved den.
--
Du har ret. God idé

--
Du har ret. Jeg er helt klar over at min Alfa´s (må den hvile i fred) var
den langt overlegen på mange punkter. Jeg er ikke ude efter en racer men en

> [...]
> justeres - af dig selv, vel og mærke. Er det en chip skal du på værkstedet
> igen. Går din motor helt "kold" kan du selv pille boksen af.
Du har helt ret. Jeg kan se at de har gode betingelser og jeg prøver da nok
den boks i 14 dage.

Det er jeg opmærksom på.

Mvh.
Kristian

Fra : Peter G C

Dato : 13-12-03 16:33

"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Du har ret. God idé

Så har man for det første en ide om hvordan effektforøgelsen virker. Og man
kan høre om motoren lyder ok.

[klip]

> [...]
en
> bil som kan blive sig og hvor jeg ikke skal geare ned konstant og tage

Bare rolig - uanset om du vælger chip eller box får du rigelig power til
overhalinger. Jeg kan godt li' at det går tjept og vælger ofte 4. gear. Men
5. klarer det nu også ganske fint

[klip]

> til.
> --
> Det er jeg opmærksom på.

Det kan næsten minde om Bjergkøbing Grand Prix og "dirty tricks" Jeg
gider ikke køre rundt med den slags, men kan dog godt se røgskyen bagud når
jeg lukker helt op

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 13-12-03 17:21

> Bare rolig - uanset om du vælger chip eller box får du rigelig power til
> overhalinger. Jeg kan godt li' at det går tjept og vælger ofte 4. gear.
> [...]

Det lyder godt. Jeg tror jeg har bestemt for en boks, som du anbefaler..
Jeg har glemt hvad du kører..??

--

Mvh.
Kristian

Fra : Peter G C

Dato : 13-12-03 17:27

"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det lyder godt. Jeg tror jeg har bestemt for en boks, som du anbefaler..
> Jeg har glemt hvad du kører..??

Xantia HDi - samme motor som findes i Dennis Petersens Citrobang.

Tag en snak med Landberg om hvilken boks du skal have - han hjælper gerne
med montering og vejledning. Det r sgu rart at få lidt hjælp første gang man
piller ved ledningerne...

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-12-03 15:46

Kristian Marquard Knudsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har kørt en Passat Variant TDI 115 hk, som passer mig godt. Jeg
> har fundet et eksemplar i Jylland som er utrolig veludstyret, få

Hej.

Det er en dejlig vogn, en af mine kollega'er har en, og han er utroligt glad
for den,
men du skal lige være opmærksom på, at den skal have ny tandrem for hver
60000 kilometre !, (kan godt være at det er forskelligt fra årgang til
årgang ?)
og det er ikke billigt hos VAG, så hvis du kører rigtigt meget om året, er
det jo en udgift der skal medregnes.

> [...]
> Jeg ved ikke om jeg skal være bange for at chippe den. Jeg er heller
> ikke interresseret i en boks-løsning som ikke er optimalt optimeret

Hvis du er nervøs for det , så lad være, personligt har jeg valgt boks
løsningen,
jeg kan nok ikke mærke de måske 6-8 Hk/15-30Nm, en rigtig chipning _måske_
ville give mere.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 13-12-03 16:17

> [...]
> 60000 kilometre !, og det er ikke billigt hos VAG, så hvis du kører
rigtigt meget om året, er det jo en udgift der skal medregnes.
Du har ret. Det var det samme med min Alfa. Det var heller ikke billigt.

> Hvis du er nervøs for det , så lad være, personligt har jeg valgt boks
> løsningen, jeg kan nok ikke mærke de måske 6-8 Hk/15-30Nm, en rigtig
chipning _måske_ville give mere.
---
Jeg tror også jeg tager en boks-løsning.

Kører din godt.?

Mvh.
Kristian

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-12-03 19:15

> rigtigt meget om året, er det jo en udgift der skal medregnes.

> chipning _måske_ville give mere.
> ---
> Jeg tror også jeg tager en boks-løsning.
>
> Kører din godt.?

Hej.
Den kører rigtigt godt , jeg har valgt løsningen med to bokse !, en der
hæver Commonrail trykket og en der forlænger indsprøjtningstiderne,
så den følger fint trafikken, og så kan begge jo fjernes på ingen tid

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 13-12-03 19:18

> [...]
> hæver Commonrail trykket og en der forlænger indsprøjtningstiderne,
> så den følger fint trafikken, og så kan begge jo fjernes på ingen tid
Kan du forklare lidt nærmere..

Er det 2 bokse magen til hinanden, indstillet forskelligt..??? eller.:?

Mvh.
Kristian

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-12-03 19:48

> ---
> Kan du forklare lidt nærmere..
>
> Er det 2 bokse magen til hinanden, indstillet forskelligt..???
> eller.:?

Hej.

De to bokse er ikke ens, den ene sidder oppe ved dysserne(der er 4 stik,
samt en + og en stel ledning) og den forlænger dyssernes indsprøjtnings tid
= mere diesel, den anden sidder på det stik der styrer trykket i
Commonrailen, på en PSA bil med Bosch indsprøjtning ligger trykket på ca.
1300 Bar ( din/VAG kører med ca. 2200 Bar på deres pumpedysse modeller) ved
at hæve trykket i Commenrailen får man mere diesel sprøjtet ind + at det er
bedre forstøvet pga. det højere tryk.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-12-03 20:51

On Sat, 13 Dec 2003 19:47:39 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

> [...]
>at hæve trykket i Commenrailen får man mere diesel sprøjtet ind + at det er

At hæve trykket forkorter motorens levetid. Derfor anvender kendte
tunere som Kleemann IKKE dette princip på deres Mercedes!

/Mogens

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 13-12-03 21:02

Mogens Knudsen wrote:

> At hæve trykket forkorter motorens levetid. Derfor anvender kendte
> tunere som Kleemann IKKE dette princip på deres Mercedes!

Hej.

Jeg er helt klar over at der er en større belastning, derfor skifter jeg
også olie + filter ved halve intervaller, dvs. jeg kører aldrig mere end
10000 på et skift.
Hvad går det mest ud over ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-12-03 21:42

On Sat, 13 Dec 2003 21:01:31 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"

Mest ud over?

/Mogens

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-12-03 00:13

Mogens Knudsen wrote:

> Mest ud over?

Det jeg mente var, hvad der er hårdest belastet, ved at hæve Commenrail
trykket, hvad går det mest ud over ?
lejer-stempler-krumtap ?

Jeg ved godt at det højst sandsynligt, tager nogle kilometre af
håldbarhedden,
men hvad snakker vi om, at den "kun" kører 400.000 i stedet for 700.000 km ?

Jeg passer meget på den, halve olie skifte intervaller, + der er olie
temperetur måler,
så den får aldrig kniven før den er 100% driftsvarm, og har den fået tæv,
får den altid, tid til at køle turboen ned før jeg stanser motoren.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-12-03 00:33

On Sun, 14 Dec 2003 00:12:57 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

>Det jeg mente var, hvad der er hårdest belastet ved at hæve Commenrail
>trykket, hvad går det mest ud over? - lejer-stempler-krumtap?

Jeg vil tro, at der er en stor sammenhæng

>Jeg ved godt at det højst sandsynligt, tager nogle kilometre af
>håldbarhedden, men hvad snakker vi om, at den "kun" kører
>400.000 i stedet for 700.000 km ?

En moderne diesel, som ikke er en MB, kører næppe så langt

Det er jo helt perfekt...

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 13-12-03 21:03

[klip]

> At hæve trykket forkorter motorens levetid. Derfor anvender kendte
> tunere som Kleemann IKKE dette princip på deres Mercedes!

PSA's 2. generations HDi'ere kører med højere tryk i commonrailbaren -
svarende til det tryk man får ved at anvende box....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jonas R.

Dato : 13-12-03 21:25

Mogens Knudsen wrote:
SNIP

> At hæve trykket forkorter motorens levetid. Derfor anvender kendte
> tunere som Kleemann IKKE dette princip på deres Mercedes!

Hvad snakker vi ladetryk her eller benzin tryk? Er det ladetryk er det vel
så kun diesel det gælder for ik?

For de fleste anerkendte tunere hæver da altid ladetrykket på benzin biler
for at få mere effekt.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-12-03 21:41

On Sat, 13 Dec 2003 21:24:35 +0100, "Jonas R."
<corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad snakker vi ladetryk her eller benzin tryk?

Jeg taler om dieseltrykket.

>Er det ladetryk er det vel så kun diesel det gælder for ik?
>For de fleste anerkendte tunere hæver da altid ladetrykket på benzin biler
>for at få mere effekt.

Jow, jow - og dét ødelægger jo også motoren

/Mogens

Fra : Jonas R.

Dato : 13-12-03 22:08

Mogens Knudsen wrote:
SNIP

> Jow, jow - og dét ødelægger jo også motoren

Sandt nok, men det er der også så meget andet der kan gøre :)

Jonas

Fra : Jesper

Dato : 13-12-03 23:56

> [...]
>
> Jeg har kørt en Passat Variant TDI 115 hk, som passer mig godt. Jeg har
> fundet et eksemplar i Jylland som er utrolig veludstyret, få kilometer og

Hej Kristian...
Må man spørge om lidt mere data på den ??
Km, udstyr, årgang og pris ???

/Jesper

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 14-12-03 09:30

> Hej Kristian...
> Må man spørge om lidt mere data på den ??
> Km, udstyr, årgang og pris ???

---

I hvilken forbindelse...?

Du kan få alle de data du vil når jeg har skrevet under.

Ligenu tror jeg ikke på noget før blækket er tørt...

Mvh.
Kristian

Fra : Jesper

Dato : 14-12-03 11:51

> [...]
>
> I hvilken forbindelse...?
>
> Du kan få alle de data du vil når jeg har skrevet under.
>
> Ligenu tror jeg ikke på noget før blækket er tørt...

Jeg skal ud og kigge efter en firmabil om 2-3 måneder og havde egentlig
luret lidt på en 115 hk Passat.
Så blot til sammenligningsgrundlag

/Jesper

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 14-12-03 12:58

> Jeg skal ud og kigge efter en firmabil om 2-3 måneder og havde egentlig
> luret lidt på en 115 hk Passat.
> Så blot til sammenligningsgrundlag
---
Jeg fik skruet mig ind på at det skulle være en fra omkring 2000. Omkring
100-120.000 og med aircon eller klima.
Der skulle selvfølgelig være så meget udstyr med som muligt, men det er
svært med VW.

Nogle af dem har rimeligt med udstyr og andre har intet. De kan sagtens
koste det samme.

Den jeg har kig på er en Trendline med 17" alu og vinterhjul, motor -og
kabinevarmer og ellers velholdt ud fra billeder. Den koster omkring 260.000.

Jeg kørte en nøjagtig magen til i Helsinge, hvor jeg arbejder, her i
fredags. Den havde stort set intet udstyr udover klima og 15" alu og den
kostede 280k. Havde kørt det samme.

Denne kunne være et bud :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=547700534&page=1

Så du må se dig omkring. Den jeg skal købe er umiddelbart næsten til for god
en pris og derfor tør jeg ikke tro på noget overhovedet. Alt der synes for
godt til at være sandt er det som regel ikke.

Vi får se imorgen.... forhåbentlig.

Mvh.
Kristian