Opel Vectra B
Fra : Thomas Schnell Øster~

Dato : 11-12-03 20:01

Hej NG

Har et lille problem med min Vectra B, den kan ikke låse fordøren i
førersiden med fjernbetjeningen. Hvis man stikker nøglen i bilen istedet,
kan man godt. Men hvis man prøver med fjernbetjeningen virker kun de
3 andre døre. Er der nogen som kender dette problem??
Kan det døren evt. komme til at "stå" forkert i forhold til de andre???
(Har prøvet en del med at låse i rækkefølge osv, uden succes)
Eller snakker vi en ledning som er faldt af???

Mvh

Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-12-03 20:17

"Thomas Schnell Østergaard" <schnell@nospam.jensen.mail.dk> skrev i en
meddelels
> Eller snakker vi en ledning som er faldt af???

Ledning eller motor, der er brændt af...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Schnell Øster~

Dato : 11-12-03 20:31

meddelelse news:brafrc$qcp$1@sunsite.dk...

> Ledning eller motor, der er brændt af...

Skal dog lige siges da den har haft fejlen en gang før, dengang kunne det
løses ved at
stille på de andre døres låse indtil de "passede" sammen....og så virkede
det...
(tog en 5-10 førsøg...men det hjalp....har dog ikke haft samme succes denne
gang)
Så tanken gik jo på om dørene kan komme ud af "takt".....
Men kan jo som du skriver være en motor eller en ledning som halter....;-(

Mvh
Thomas

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-12-03 21:32

Thu, 11 Dec 2003 20:01:16 +0100, skrev Thomas Schnell Østergaard, på
16 linier, i <3fd8beff$0$27466$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

> [...]
>(Har prøvet en del med at låse i rækkefølge osv, uden succes)
>Eller snakker vi en ledning som er faldt af???

Hmm min Vectra B har ikke låse til nøgle i andet end føredøren.

Knækket ledning eller faldet af.
virker centrallåsen på de andre døre hvis du låser føre døren manuelt?

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Thomas Schnell Øster~

Dato : 11-12-03 23:04

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm min Vectra B har ikke låse til nøgle i andet end føredøren.
>
> Knækket ledning eller faldet af.
> virker centrallåsen på de andre døre hvis du låser føre døren manuelt?

Hmm, mindre skrivefejl.....nej den har heller ikke lås til nøgle andre
steder end
ved førersædet, men det jeg mente var at når man lige skubber "splitten" ned
de andre døre....
Men ja central låsen virker fint når man bruger den manuale måde med
nøglen (men prøv lige at forklare konen det......)
Så det er sikkert ikke selve styrringen for central låsen der er problemet
men mere et lokalt problem i den pågældende dør....

Mvh
Thomas

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-12-03 23:52

Thu, 11 Dec 2003 23:04:20 +0100, skrev Thomas Schnell Østergaard, på
24 linier, i <3fd8e9e1$0$149$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

Nemmerlig

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Hit

Dato : 11-12-03 23:44

Haft samme problem, og det var låsene, som jeg udskuftede. Opel sagde,
at det var en svaghed ved Vectra B.

Niels

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-12-03 23:52

Thu, 11 Dec 2003 23:43:46 +0100, skrev Hit, på 19 linier, i
<rmshtvodkkcbuajqo7l9fvaujpf22lq2kl@4ax.com>, :

>Haft samme problem, og det var låsene, som jeg udskuftede. Opel sagde,
>at det var en svaghed ved Vectra B.

Hvad har låsen og gøre med central låsen?

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Hit

Dato : 12-12-03 08:52

Inde i låsen sidder der en lille elektromotor ( skildte en af ), der
låser og låser op, og er dermed en del af centrallåsesystemet.
Når motoren ikke låser eller låser op, så er der kun den manuelle
mulighed tilbage, nemlig at bruge nøglen.

Niels

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 12-12-03 12:35

"Hit" <hits@hit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når motoren ikke låser eller låser op, så er der kun den manuelle
> mulighed tilbage, nemlig at bruge nøglen.

Umidelbart lydder en ledning bare mere sansynelig, de bliver udsat for
stress hvergang man åbner og lukker en dør, og hvilken dør bliver åbnet og
lukket flest gange.....? ;)

/Morten
Vectra A 2.0i '94 (hvor låsen hænger i passagerdøren når det fryser, og jeg
har ikke gidet skille den ad og smøre...)

Fra : Hit

Dato : 12-12-03 16:41

Det kan det sagtens være, men på min var det el - motoren.
Der er 3 positioner, åben, låst og og dobbelt lås, og på min havde
motoren det med at stoppe mellem en af de 3 positioner, og ved at
manipulere med centrallås nøglen og den rigtige nøgle kunne jeg få den
til at virke igen en kort stund. Men hvem gider det. ?

Låsen er for øvrigt meget nem at skifte, og så vidt jeg husker, så gav
jeg ca. kr. 1000 - 1200.- stykket.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-12-03 18:57

Fri, 12 Dec 2003 16:41:01 +0100, skrev Hit, på 20 linier, i
<3snjtvcppg4gh5v1vfmhn6ft478ton0rsj@4ax.com>, :

> [...]
>til at virke igen en kort stund. Men hvem gider det. ?
>
>Låsen er for øvrigt meget nem at skifte, og så vidt jeg husker, så gav

Jeg har aldrig brugt min nøgle i døren
Men 1000-1200,- var det en komplet med låse cylinder?

Karsten
Opel Vectra DTI