Montering af træk. -> Aftageligt -vs- fast~
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-12-03 14:07

Hej!

Hvis nu man har en bil uden træk, men gerne vil have det, hvad så? :)
Hvad er så mest økonomisk og nemmest mht. til godkendelse?
Aftageligt(klart at foretrække) eller fastmonteret?

Det er forøvrigt en Sierra(Hvad ellers?) der er tale om.

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.47.210.251)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-12-03 14:20

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Hvis nu man har en bil uden træk, men gerne vil have det, hvad så? :)
> Hvad er så mest økonomisk og nemmest mht. til godkendelse?
> Aftageligt(klart at foretrække) eller fastmonteret?

Aftageligt er dyrest, og kommer kuglen til at dække for nummerpladen skal
det være aftageligt.

Godkendelsesmæssigt er der næppe nogen forskel.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-12-03 19:45

> Aftageligt er dyrest, og kommer kuglen til at dække for nummerpladen skal
> det være aftageligt.

Den kommer ikke til at skygge for nummerpladen, det er rent kosmetiks at jeg
ikke gider kigge på trækket :)

> Godkendelsesmæssigt er der næppe nogen forskel.

Ok, jeg skal til syn eller hvad?

-M

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-12-03 08:39

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Den kommer ikke til at skygge for nummerpladen, det er rent kosmetiks at
jeg
> ikke gider kigge på trækket :)

Det kan jeg godt forstå.

> Ok, jeg skal til syn eller hvad?

Hvis bilen er under 6 eller 8 år kan man få det monteret på et momsreg.
værksted og få ændret papirene på motorkontoret.

Fra : Lykke

Dato : 11-12-03 16:36

Jeg har fået aftagelig på min pegøj 206 og i hvor er det skønt ikke længere
at knalde skinnebenet ind i kuglen og samtidig få olie på bukserne.
Poul

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-12-03 19:46

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået aftagelig på min pegøj 206 og i hvor er det skønt ikke
længere
> at knalde skinnebenet ind i kuglen og samtidig få olie på bukserne.

Præcis, gik ind i trækket forleden dag, det kostede en grim plet på et par
nye bukser. Gik ikke af... Æv!

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-12-03 16:54

Morten Lorenzen wrote:
> Hej!
>
> Hvis nu man har en bil uden træk, men gerne vil have det, hvad så? :)

Så sætter man da bare et på.....

> Hvad er så mest økonomisk og nemmest mht. til godkendelse?
> Aftageligt(klart at foretrække) eller fastmonteret?

Sidste gang jeg købte et nyt træk (til en Sierra), der var der meget stor
forskel på prisen, om det skulle være med aftaglig kugle eller fast.
Det med fast kugle kostede vist omkring 900,- kr for et VBG, og aftagelig
kugle kunne kun fås som originalt (det er 4-6 år siden), og det kostede svjh
omkring 24-2500,- hos Ford.
Om man kan få et uoriginalt med aftagelig kugle til den nu, det ved jeg
ikke.

> Det er forøvrigt en Sierra(Hvad ellers?) der er tale om.

Ja naturligvis, det er jo bare BILEN

Hvad skal du i øvrigt trække ?

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk / http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-12-03 19:43

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Så sætter man da bare et på.....

OK, bare sådan? :)

> [...]
svjh
> omkring 24-2500,- hos Ford.
> Om man kan få et uoriginalt med aftagelig kugle til den nu, det ved jeg

Det skal helst være hele armen der stikker bagud af kofangeren der skal
kunne tages af.

> Ja naturligvis, det er jo bare BILEN

No doubt.

> Hvad skal du i øvrigt trække ?

Det er egentlig kun til at transportere cykler på et stativ :)

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-12-03 19:48

Morten Lorenzen wrote:

> OK, bare sådan? :)

Ja ja, det er ikke så svært på sådan en

> Det skal helst være hele armen der stikker bagud af kofangeren der
> skal kunne tages af.

Dem jeg har set, har alle været af den type, så der ikke stikker noget ud
(ikke længere end kofangeren i hvert fald).

> No doubt.

> Det er egentlig kun til at transportere cykler på et stativ :)

Det er også det jeg bruger mit mest til, jeg har dog ikke aftagelig kugle
(det sad på bilen da jeg købte den).

Fra : Allan Møller

Dato : 11-12-03 21:47

> Aftageligt(klart at foretrække) eller fastmonteret?

Bosse bildoktor kommer med et par gode råd her :
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4644

Vælg "start afspilleren" og vælg program 7 og derunder Dragkrok

Bla. noget med at hvis man husker at holder det aftagelige rent så er det
godt
men hvis man "glemmer" at tage det af efter brug så ruster det sammen.

Mvh. Allan