Forsikring af Alfa Romeo 156 V6 24V
Fra : JR

Dato : 10-12-03 16:14

Hej
Jeg overvejer at købe en 6 cylindret Alfa 156, men prisen på forsikringen
afskrækker mig.
Er der nogen der kender til en forsikring med rimelige priser på netop denne
bil?

Mvh Jesper Jensen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 17:46

On Wed, 10 Dec 2003 16:14:09 +0100, "JR" <j_riisxxl@mail.tele.dk(xxl)>
wrote:

> [...]
>afskrækker mig.
>Er der nogen der kender til en forsikring med rimelige priser på netop denne

Desværre er der ikke så mange forsikringsselskaber mere, der vil være
med til den slags. Alfa Romeo klubbens aftale med JH Forsikring er
netop blevet udvandet en del, idet forsikringsselskabet ikke vil have
biler over 160 hk. Du må prøve Tryg, som jeg har gode erfaringer med.

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-12-03 17:50

On Wed, 10 Dec 2003 17:46:12 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]
>netop blevet udvandet en del, idet forsikringsselskabet ikke vil have
>biler over 160 hk. Du må prøve Tryg, som jeg har gode erfaringer med.

De danske forsikringselskaber skulle tage at indføre et system ligesom
det tyske. Der er det underordnet, hvor mange heste du har i stalden.
Der bliver istedet kigget på antal uheld i forhold til antal
indregistrerede biler.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : CHviid

Dato : 11-12-03 15:31

> [...]
> det tyske. Der er det underordnet, hvor mange heste du har i stalden.
> Der bliver istedet kigget på antal uheld i forhold til antal

Nej da. Det ville betyde døden for specialimportede biler. Næ, giv os
hellere differentierede forsikringer, hvor selvrisiko er lav ved hærværk
samt tyveri og omvendt højere ved reelle uheld hvor man selv eller delvist
bærer skylden. Jeg er da mere parat til at betale for noget Jeg selv er
skyld i, end for noget som et fjols i en hashrus har forvoldt min bil.
Men måske forslaget ville føre til en del forsikringssvindel og derfor ikke
være bæredygtigt alligevel.

Med venlig hilsen
Claus Hviid