serviceeftersyn i Tyskland...
Fra : Torben Jensen

Dato : 10-12-03 14:03

Jeg har en peugeot 306, 5 år gammel, som jeg gerne vil have lavet
eftersyn på, samt skiftet tandrem. Men jeg synes det er rasende dyrt.
Så jeg tænkte om der var nogen der havde erfaringer med at køre sin
bil til Tyskland (ja, fransk bil)? Om der er nogen der kan henvise til
et konkret værksted?

Fra : Peter G C

Dato : 10-12-03 14:55

"Torben Jensen" <ptv@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en peugeot 306, 5 år gammel, som jeg gerne vil have lavet
> eftersyn på, samt skiftet tandrem. Men jeg synes det er rasende dyrt.

Pris? Tandremsskift på en Xantia HDi koster i min landsdel 2500 til 2800 -
eller topscoren: 5.200 (Skejby)

Alt samme på aut. værksted.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-12-03 15:15

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> "Torben Jensen" <ptv@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Pris? Tandremsskift på en Xantia HDi koster i min landsdel 2500 til 2800 -
> eller topscoren: 5.200 (Skejby)

Har du et godt sted i Østjylland til når min 2.0i 16V Xsara skal have
skiftet den ?

> Alt samme på aut. værksted.

Helst.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Peter G C

Dato : 10-12-03 15:32

[klip]

> Har du et godt sted i Østjylland til når min 2.0i 16V Xsara skal have
> skiftet den ?

> Helst.

Jeg har indhentet tilbud fra Viborg, Silkeborg og Århus. Jeg bor i Silkeborg
og har valgt at få det gjort lokalt - også fordi prisen passer.

Send en mail og du får priserne fra dem en af dagene.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-03 16:35

Er remmen specielt dyr eller er den ufattelig svær at komme til??

Det er da rystende høje priser. Jeg mener ikke jeg gav over 500 kr sidst på
min Astra, dog på et uautoriseret værksted. Men som regel gør jeg det selv,
men man kan jo komme i tidsnød....

--
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peter G C

Dato : 10-12-03 16:43

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er remmen specielt dyr eller er den ufattelig svær at komme til??

Remmen mv. koster mellem 1000 og 1200 kroner.

> Det er da rystende høje priser.

Jeg synes at det er ok. Du køber aldrig kvalitet?

> Jeg mener ikke jeg gav over 500 kr sidst på
> min Astra, dog på et uautoriseret værksted. Men som regel gør jeg det
selv,
> men man kan jo komme i tidsnød....

PSA's tandremme holder på dieselbilerne 160.000 km - derfor mener jeg, at
det kan betale sig at få det lavet på et aut. værksted.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 16:43

KLIP

> PSA's tandremme holder på dieselbilerne 160.000 km - derfor mener jeg,
at
> det kan betale sig at få det lavet på et aut. værksted.

Det samme kilometerantal gælder for min Völle.

Jeg vil også anbefale et autoriseret værksted for udskiftningen af
omtalte.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-03 18:15

Ok, jeg tror jeg mener at jeg sidste gang gav ca. 140,- for min tandrem. Den
har indtil nu næsten kørt 40.000 km.

Nu har jeg selv, for år tilbage, arbejdet på en virksomhed som fremstiller
remme. Og jeg kan kun sige at pris og kvalitet ikke altid hænger sammen. Men
det spiller også ind hvilket navn der bliver stemplet på remmen!!!

--
Mvh.

Fra : Tom

Dato : 10-12-03 20:34

> [...]
Men
> det spiller også ind hvilket navn der bliver stemplet på remmen!!!

Nu er der også forskel på om det er en tandrem til 60.000 km eller en til
120.000. De gamle gummiremme er ikke så udviklede.
Jeg købte en ny original til 100,- på ebay, men ellers kunne jeg let
forestille mig at ford ville have 7-800 kr bare for remmen og så kommer
medløberhjul og remstrammer dertil. Så 1.500 til materialer er hutig væk
hvis de skal være originale.
Efter jeg har læst en bog om ford mondeo er jeg overbevist om at jeg KUN
skal købe originale tandremme, deres arbejde med at udvikle remmen til
mondeo ser meget seriøs ud.

--
Tom

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-03 22:43

Er du sikker på at Ford laver deres egne remme?
Jeg ved det ikke.

Men en række bilmærker får faktisk deres remme produceret her i DK (eller
det gjorde de i hvert fald dengang, på mit tidligere job). Hvordan det går i
dag kan jeg ikke sige med 100% sikkerhed, men tror ikke der er sket så meget
i den retning. Jeg har ikke været på virksomheden siden 1995.

Jeg har set eksempler på at et bilmærke skifter leverandør, den nye
leverandør laver ikke selv deres remme, så ringer de til den samme
leverandør (mit tidligere jobsted) og beder om et at få deres navn på. Et
ekstra led i kæden betød faktisk en fordobling af prisen ude ved kunden, som
nu mente at han havde en væsentlig bedre rem. Men det var præcis den samme
som før!!!

Jeg siger ikke at dette er gældende for alle. Men blot at man ikke kan være
sikker på, at pris og kvalitet altid hænger sammen.

Fra : Peter G C

Dato : 11-12-03 07:20

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg siger ikke at dette er gældende for alle. Men blot at man ikke kan
være
> sikker på, at pris og kvalitet altid hænger sammen.

PSA giver en eller anden form for garanti for holdbarheden på deres
tandremme. Men det gør Opel vist ikke.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 08:44

> Er du sikker på at Ford laver deres egne remme?
> Jeg ved det ikke.

Jeg ved det heller ikke, men jeg ved at de har lavet den første og
specificeret den. De har arbejdet intens med remmen i flere år for at gå fra
Sierra'ens 60 kkm til 120 kkm.
Hvis de får den lavet i korea så er den stadig lavet efter Fords
specifikationer så det kan være ligemeget hvem der har lavet den.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK