Et støjproblem til Jer
Fra : JK

Dato : 10-12-03 13:11

Hej

Nu blev jeg da lidt irriteret på min passat i går.

Ved 110-120 km/t de første 10-15 km fra kold har den altså en solid,
lavfrekvent resonans. Kobler jeg ud forsvinder den !

Nå, når jeg kommer lidt længere, får den noget gas. Spedometeret viser
140, og så kører den spinnende afsted som en kat. Ved 135 siger den
lidt mere. I kortere perioder kan den endda komme ned på 120 uden at
det larmer voldsomt meget igen.

Det er en 2.0 liters passat med 170.000 km på bagen. Ret velholdt med
kardan fedt. Der er også olie på gearkassen.

Hvad vil I bedømme det til ?

Jeg mener nok, at sådan noget er temmeligt svært at rette.

Men måske kender nogen den bil og kan give et godt bud.

Motoren sidder på tværs i denne model. Den fylder ikke meget, og
sidder sådan set der, hvor støjen kommer fra. Eller højre forhjul, men
det forsvinder jo ved udkobling.
Midterste motorophæng foran er blevet skiftet fornylig, men det har
ikke ændret støjen. Det kan måske være et andet motorophæng.

mvh

John

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-12-03 13:17

"JK" <junk@mailzone.com> wrote in message
> Hej

Hej, jeg er ikke mekaniker, men som lægmand vil jeg gerne give et bud.

> Nu blev jeg da lidt irriteret på min passat i går.
>
> Ved 110-120 km/t de første 10-15 km fra kold har den altså en solid,
> lavfrekvent resonans. Kobler jeg ud forsvinder den !

Beholder du trygget på speederen ?
Nej vel, dvs omdrejninger falder også ?

> [...]
>
> Det er en 2.0 liters passat med 170.000 km på bagen. Ret velholdt med
> kardan fedt. Der er også olie på gearkassen.

Udstødningen. Evt et ophæng som er blevet træt.

> Motoren sidder på tværs i denne model. Den fylder ikke meget, og
> sidder sådan set der, hvor støjen kommer fra. Eller højre forhjul, men
> det forsvinder jo ved udkobling.

Mængden af udstødningsgas falder jo også når du kobler ud, da man jo næsten
altid slipper gassen.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Peter Weis

Dato : 10-12-03 19:40

> [...]
>
> Det er en 2.0 liters passat med 170.000 km på bagen. Ret velholdt med
> kardan fedt. Der er også olie på gearkassen.

Problem med udstødningen?
Jeg havde samme problem med en uoriginal udstødning monteret på min Carina.
Kedelig resonans ved 110 - 120.

mvh
Peter