Leanburn motorere o.s.v.
Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 08:42

En kammi og jeg har diskuteret hvorvidt moderne biler bruger mindre bezin hvis man
motorbremser ned af bakke end hvis man kobler ud, han mener at benzintilførslen
bliver lukket helt af ved motorbremsning.

Jeg mener at på visse motorere bliver benzintilførslen skåret gevaldigt ned, men
aldrig helt lukket.

Hvad mener i ?

Mikkel

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:194.239.234.5)

Fra : //zigge

Dato : 10-12-03 11:22

<Mikkel> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at på visse motorere bliver benzintilførslen skåret gevaldigt
ned, men
> aldrig helt lukket.
>
> Hvad mener i ?

Jeg mener (<- disclaimer) at ved indsprøjtningsmotore lukkes der helt hvis
man er i gear og slipper gassen - dvs. så længe motoren har flere
omdrejninger end gaspedalen "står til".

Mvh
//zigge

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 12:09

> [...]
> bliver lukket helt af ved motorbremsning.
>
> Jeg mener at på visse motorere bliver benzintilførslen skåret gevaldigt

Jeg kan kun udtale mig om mondeo (men den er jo også toneangivende)
Min tripcomputer i bilen siger 0L/100 Km ved motorbremse og 1-2L/100 Km ved
udkobling / frigear.
Har dog målt direkte på magnetventilerne til indsprøjtningen og så er der
alligevel en teoretisk lille mængde benzin der ryger igennem ved
motorbremse.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 10-12-03 12:26

> [...]
> Har dog målt direkte på magnetventilerne til indsprøjtningen og så er der
> alligevel en teoretisk lille mængde benzin der ryger igennem ved

Hmm....har du husket at trække dysens reaktionstid fra?
En ting er at der er pulsbredde på dysen, men det er ikke det samme som at
dysen er åben.

Hvorlang pulsbredde kan du måle der?

Henrik

Fra : Tom

Dato : 10-12-03 12:45

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message

> ved
> >

> Hmm....har du husket at trække dysens reaktionstid fra?

Jeg har som sagt kun målt det med et batteridrevet oscilloskop men har ingen
data på hvor meget der reelt er tale om, så derfor skrev jeg "teoretisk" da
jeg ikke aner hvor meget benzin der er tale om i praksis.

> En ting er at der er pulsbredde på dysen, men det er ikke det samme som at
> dysen er åben.

Nej og med små "nåleimpulser" kan man også lukke en ventil ½ op.

> Hvorlang pulsbredde kan du måle der?

Det husker jeg ikke mere, jeg målte det bare fordi min deo ikke havde
tripcomputer i forvejen og jeg derfor skulle finde de rette ledninger da jeg
købte en brugt tripcomputer.

Fra : phk

Dato : 10-12-03 12:47

> Jeg kan kun udtale mig om mondeo

Det kan jeg også ;)

> (men den er jo også toneangivende)

Den var - nu er det Golf ;)

> [...]
> Har dog målt direkte på magnetventilerne til indsprøjtningen og så er der
> alligevel en teoretisk lille mængde benzin der ryger igennem ved

Min fhv. Mondeo 94 gjorde følgende: Ved accelleration med sluppet speeder 1.
gear (som regel :)): Omkring 4.500 begynder den at bremse mere i motoren.

Omvendt ved decelleration: Den lige som får et skub når den passerer
førnævnte omdrejningstal.

Jeg opfatter det som om den hhv. stopper med og begynder at få benzin lige
omkring det omdrejningstal.

Har du prøvet ovenstående i din Mondeo, der jo har en nyere model motor?

--
Per, Esbjerg