Kia er det en ok bil?
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 22:51

hej jeg har kigge på:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=611500072

Er det en ok, pris for bil, samt jeg kan regne med at den er "driftsikker" i
3-4 år??
Andre som har erfaring med Kia clarus? fordel og ulempe(det er der vist i
alle biler).??

Mvh
N9

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-12-03 23:09

"N9" <nospam> skrev :

>Er det en ok, pris for bil,........

Det lyder som en ok pris.

>samt jeg kan regne med at den er "driftsikker" i
>3-4 år??

Tjaehhhh

>Andre som har erfaring med Kia clarus? fordel og ulempe(det er der vist i
>alle biler).??

Kender ikke specielt Clarus'en - men de har en nogenlunde ry, hvis man
iagttager at det generelt er biler 1 generation bagud, på godt og ondt

(Har nyligen prøvet den ny Magentis .... uhmmmmmmm!)

Fra : Michael Reiche

Dato : 10-12-03 22:05

On Tue, 09 Dec 2003 23:09:14 +0100, jan wrote:

> (Har nyligen prøvet den ny Magentis .... uhmmmmmmm!)

Fortæl lige lidt mere om dit møde med den.....

/Reiche

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-12-03 22:26

Michael Reiche <reicheREMOVE@THISimage.dk> skrev :

>Fortæl lige lidt mere om dit møde med den.....

Jeg blev positivt overrasket

behagelig bil, man finder sig nemt tilrette i den
fint udsyn bagud - skråt bagud
helt ok med 2 liter motoren, og temmeligt god med v6'eren
den's automat skifter fint

Den støjer ikke specielt, men er ikke nær Scorpio niveau (hvilket også
er en unfair sammenligning!)

Dens køreegenskaber er , baseret på en relativt kort tur, slet ikke i
stil med Mondeo/Focus, men virker lidt japansk. (udefinerbar)

Hvis jeg stod og skulle kaste sådan en 240kkroner efter en bil, ville
jeg bestemt medtage denne - og skulle jeg være ærlig, er der sgu noget
mere bil i en Magentis 2.5 V6 med automat end i den sølle Golf 1.4 man
bliver spist af med for de samme penge

Magentis 2.5 V6 Aut. ~ 234.000
Golf V 1.4 trendline ~ 235.394

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 18:10

> [...]
>jeg bestemt medtage denne - og skulle jeg være ærlig, er der sgu noget
>mere bil i en Magentis 2.5 V6 med automat end i den sølle Golf 1.4 man

Ha

Nu bliver tråden vist laaaang

Fra : bme

Dato : 11-12-03 19:59

> Ha
>
> Nu bliver tråden vist laaaang

nej, Jan har lige sagt at han er på arbejde og ikke har tid. Vi andre kan jo
nok se den sunde fornuft.

/bo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-12-03 20:08

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev :

>nej, Jan har lige sagt at han er på arbejde og ikke har tid. Vi andre kan jo
>nok se den sunde fornuft.

I hvad ? <grin>

et skilt på fronten kan jo også betales for dyrt.

Fra : bme

Dato : 11-12-03 21:20

> I hvad ? <grin>
>
> et skilt på fronten kan jo også betales for dyrt.

den sunde fornuft i at et skilt på fronten kan betales for dyrt, såmænd.

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 21:11

On Thu, 11 Dec 2003 19:59:18 +0100, "bme" <bms@post10.tele.hej> wrote:

>nej, Jan har lige sagt at han er på arbejde og ikke har tid. Vi andre kan jo
>nok se den sunde fornuft.
>
>/bo

Jeg tænkte på om det med den "sølle Golf" ikke ville få nogen til at
reagere

Lars

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-12-03 23:46

Lars L <> skrev :

>Jeg tænkte på om det med den "sølle Golf" ikke ville få nogen til at
>reagere

Forhåbentligt - det er jo en rigtig lille teaser ;)

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 02:20

On Thu, 11 Dec 2003 23:45:46 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Forhåbentligt - det er jo en rigtig lille teaser ;)

Du skulle nok have kaldt den "KIA vs.sølle Golf" eller sådan noget.
Ægte Golf-fans vil sikkert ikke være interesseret i en tråd med din
originale overskrift

Lars

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-12-03 20:06

Lars L <> skrev :

>Ha

>Nu bliver tråden vist laaaang

Det er nok ingen skade til ;)

Fra : Rasmus

Dato : 09-12-03 23:24

"N9" <nospam> wrote in message
> [...]
> 3-4 år??
> Andre som har erfaring med Kia clarus? fordel og ulempe(det er der vist i

.....bare du holder dig fra diesel modellerne
Og de fleste fejl er vel rettet på bilen efter 85tkm

mvh
Rasmus

Fra : bme

Dato : 09-12-03 23:34

> hej jeg har kigge på:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=611500072
>
> Er det en ok, pris for bil, samt jeg kan regne med at den er "driftsikker"
> 3-4 år??

Teknisk er de såmænd ikke så ringe, så den skal nok holde 3-4 år uden alt
for store udskrivninger

> Andre som har erfaring med Kia clarus? fordel og ulempe(det er der vist i
> alle biler).??

De har et svagt interiør, især sædebetræk slides hurtigt. De har også ry for
at være lidt tørstige grundet den ldit ældre teknologi.

Men prisen fejler vist ikke noget, du får meget bil for pengene.

/bo

Fra : Thomas

Dato : 09-12-03 23:52

Flot vogn, og fin pris. Den er endda lidt billigere end fx Fiat Marea. Og
selvom jeg er Fiat fan, tror jeg bestemt at den er skruet bedre sammen. Jeg
blev overrasket på bilmessen i Herning. Alle de koreanske biler kunne fx
godt lave en dør så den smækkede på tyskermanér. Der haltede Fiat dog
uhyggeligt. (nu er dør smækning dog ikke alt, men det giver lige en lækker
fornemmelse af kvallitet)

Diskussionen med værditab kan vist kun tages i forbindelse med nykøb. Jeg
tror du får en god bil der. Skynd dig at hente den inden andre gør. På
http://kiamotors.dk/brugtbil.php kan du se hvad andre KIA'er koster brugt.

Mvh

Thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-12-03 10:14

Hej

Kia er sikkert et "godt tilbud" og nok lige så problemfri som så mange andre, men
det svenske aftonbladet deler ikke Jan's opfattelse af bilen. I en afsnit med
punkter fra året siger de:

"Koreanska Kia presenterade Magentis och påstod att modellen var starten för ”nya”
Kia, ett företag som snart skulle vara i världstopp. Fast Magentis var lika sur
och trött som någon Kia tidigare."

I deres test af bilen
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,146511,00.html skriver de blandt
andet om køreegenskaberne:

"Typiskt amerikanskt chassi. Slappt och småstötigt på en gång. Sladdar lömskt med
baken i undanmanövern, styrningen saknar skärpa."

Og om bilen generelt (Känsla):

"Nej, Kia försöker inte ens sälja på känsla. Magentis är så jaså-betonad ett
fordon kan bli. Inte ful, men anonym formgivning, slappa köregenskaper, trist
motor och växellåda."

PS. Det må være længe siden du har været ude at kører i en nyere japansk bil Jan.

Med venlig hilsen Kim

"Kia er det en ok bil?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-12-03 20:01

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :

>Kia er sikkert et "godt tilbud" og nok lige så problemfri som så mange andre, men
>det svenske aftonbladet deler ikke Jan's opfattelse af bilen. I en afsnit med
>punkter fra året siger de:

Nu er der vel også lidt forskel på hvordan man opfatter en bil - jeg
vurderede bilen som jeg følte den, og ikke hvordan jeg følte den i
fohold til en masse biler jeg ikke har prøvet

>"Typiskt amerikanskt chassi. Slappt och småstötigt på en gång. Sladdar lömskt med
>baken i undanmanövern, styrningen saknar skärpa."

Det passer jo rimeligt godt på at jeg synes den ligger et godt stykke
fra Focus/Mondeo.

>"Nej, Kia försöker inte ens sälja på känsla. Magentis är så jaså-betonad ett
>fordon kan bli. Inte ful, men anonym formgivning, slappa köregenskaper, trist
>motor och växellåda."

Trist motor - i forhold til hvad ? Det nævner de behændigt ikke spor
om

>PS. Det må være længe siden du har været ude at kører i en nyere japansk bil Jan.

Ja - jeg har vist heller ikke påstået andet ;)

Jeg skrev
"Dens køreegenskaber er , baseret på en relativt kort tur, slet ikke i
stil med Mondeo/Focus, men virker lidt japansk. (udefinerbar)"

Altså : i forhold til de japanere jeg har prøvet, virkede Magentis
sådan lidt come si, come sa .... flødebollebiler, dusinbiler, igen
udefinerbare.

Man kan så diskutere stolpe op og stolpe ned, men hvornår har der
egentligt været omtalt nogle japanske biler, hvis køreegenskaber har
været værd at nævne - jeg kan ikke huske nogen.

Fra : John Sahl

Dato : 11-12-03 20:08

jan@stevns.net wrote:
> Man kan så diskutere stolpe op og stolpe ned, men hvornår har der
> egentligt været omtalt nogle japanske biler, hvis køreegenskaber har
> været værd at nævne - jeg kan ikke huske nogen.

Med fare for at ramme forkert, mener jeg da at Mazda er
fra Japan og deres Mazda 6 kører da aldeles glimrende.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-12-03 20:25

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev :

>Med fare for at ramme forkert, mener jeg da at Mazda er
>fra Japan og deres Mazda 6 kører da aldeles glimrende.

Jeg husker noget med at den kørte som en Mondeo ;) - har der været
nævnt andet, er det gået mit øre forbi.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-12-03 01:00

Nu skrev du jo:

"Har nyligen prøvet den ny Magentis .... uhmmmmmmm!"

"Jeg blev positivt overrasket"

Nu skriver du at det ikke er i forhold til en masse biler du IKKE har
prøvet, så må det jo være i forhold til de biler du HAR prøvet. Det får mig
til at spørge: er din Scorpio i meget dårlig stand eller køre du meget med
bussen?

> Det passer jo rimeligt godt på at jeg synes den ligger et godt stykke
> fra Focus/Mondeo.

Ja det vil jeg også mene, begge får jo ros for deres køreegenskaber.

> Trist motor - i forhold til hvad ? Det nævner de behændigt ikke spor
> om

Nu havde jeg ikke kopieret hele testen ind, men her er den så (så slipper
jeg for at kopiere link til den ind en gang til, og du slipper igen for at
bruge det). Sammenligningen med C5 er næppe holdbar her i landet da
prisforskellen er mere end 10K.

Nya Magentis - inte särskilt ny

170 000 kronor - på tok för dyrt Koreanska Kia tar ny sats. Magentis
lanseras som en ny stor bil till lågpris. Men tyvärr: inte mycket är nytt,
stor är den - men knappast billig.

Magentis är en ny bil, men byggd enligt ett ålderdomligt koncept. Magentis
delar all tung teknik med systern Hyundai Sonata som introducerades för ett
halvår sedan. Bilarna ser stora ut men kort avstånd mellan hjulaxlarna
förstör innerutrymmen och köregenskaper.

Redan när jag är ensam i bilen vill den vifta lömskt med baken i
undanmanövern och med full last kan det bli riktigt otrevligt. De koreanska
tillverkarna Kia och Hyundai ingår numera i samma koncern. Arvet från
Mitsubishi (Hyundai) och Mazda (Kia) förvaltas samtidigt som man nu
utvecklar egna bottenplattor och motorer. Hyundai vänder sig till äldre
köpare medan Kia siktar på de yngre.

En stendöd klass

Att Hyundai valt rätt produkter för målgruppen är ställt utom varje tvivel,
men Kia lär få svårare att locka yngre till en biltyp som är stendöd i
större delen av världen.
Skillnaden mellan koreanska och europeiska tillverkare är att europeerna
trots allt utvecklat biltypen, klassiska fyrdörrars sedanen. Inte minst
genom att öka avståndet mellan hjulaxlarna vilket ger bättre köregenskaper
och utrymmen. I Kia Magentis är baksätet hyfsat rymligt, men sätet är så
lågt att låren inte får något stöd. Bagaget är stort, men svårpackat: Trots
fällbart ryggstöd bak är det svårt att få med sig några stora grejer.
Föraren har en något plottrig instrumentering och ratten är ställbar på
amerikanskt vis, det vill säga mest för att förenkla i- och ursteg.

Slö och törstig - nja...

Svensk vinter är inte mammas gata för Magentis. Strålkastarna är klena.
Halvljuset saknar assymetri (konsten att lysa upp mer på vägens högra sida,
för att inte blända mötande). Helljuset har bra bredd men saknar
längd.Värmesystemet tar god tid på sig innan kupén är uppvärmd. Motorn,
samma som i Hyundai Sonata, känns märkvärdigt slö för sina 136 hästkrafter.
Det beror till stor del på att vridmomenttoppen ligger vid så högt varvtal,
motorn är död på lägre varv. Det innebär att motorn måste växlas ner stup i
ett. Fjärde växeln på 50-sträckor, tredje på 30-sträcka och för omkörningar.
Dessvärre är inte heller växellådan riktigt bra, växlarna är tröga att få i
och backläget är ibland helt omöjligt. Magentis hör till de törstiga bilarna
i klassen, tillverkaren anger 0,91 vid blandad körning, men eftersom man
ofta tvingas att köra på lägre växlar ökar förbrukningen ännu mer. Priset
169 900 kronor är 10 000 lägre än för en bättre utrustad Citroën C5, som
också är rymligare och har klart bättre köregenskaper och komfort.
Citroënmotorn har också 136 hk men Cittran är snabbare, mer råstark på låg-
och mellanvarv. Och den nästan tio procent bränslesnålare.
Då blir det svårt för Magentis att konkurrera.

Kia Magentis 2,0

Pris: 169 900 kr (inkl luftkonditionering) automatlåda 11 900 kr, alufälgar
(som på testbilen) 8 000 kr, metalliclack 3 500 kr,
Motor: 4-cyl, volym 1 997 cm3, effekt 136 hk vid 5 800 varv/minut,
vridmoment 180 Nm vid 4 600 varv/minut.
Bränsleförbrukning: 0,91 l/mil (bl)
Acceleration: 0-100 km/tim: 10,6 s.
Toppfart: 207 km/tim.
Mått: Längd/bredd/höjd: 473/182/141 cm.
Tjänstevikt: 1 560 kg.

Äga **
Lågt pris? Andrahandsvärdet är ännu lägre och bränsleförbrukningen
alarmerande hög. Ingen vagnskadegaranti (men tre års fabriksgaranti och tre
års nonstop-garanti)

Köra *
Typiskt amerikanskt chassi. Slappt och småstötigt på en gång. Sladdar lömskt
med baken i undanmanövern, styrningen saknar skärpa.

Komfort ***
Låg ljudvolym ger plus, småstötighet ger minus. Baksätet är för lågt och ger
dåligt stöd för låren.

Utrymmen **
Stor utanpå, liten invändigt. Det beror på att hjulbasen, avståndet mellan
hjulaxlarna är kort. Bilen är dessutom rätt låg vilket också gör den trång.

Säkerhet ***
Svårt att avgöra. Koreanerna ligger generellt efter när det gäller
krocksäkerhet men en annan bil från Kia, familjebussen Carnival, fick
nyligen toppbetyg i amerikanska Ncap (ej EuroNcap som är ett betydligt
svårare test).

[...]

HELHET: **
Nygammal vals. Kia betonar att konstruktionen (som delas med nya Hyundai
Sonata) är helt ny. Det är möjligt, men det handlar ändå om en gammaldags
bil med dåligt utnyttjade utrymmen. Komforten är bra, men köregenskaperna
sämre. Visade heller inga vidare bra vinteregenskaper under AB:s snöiga
test - och en klen men törstig motor fulländar bilden av att Kia har en bra
bit kvar om man verkligen vill konkurrera.

> Ja - jeg har vist heller ikke påstået andet ;)

Næ det går jo op for mig nå jeg ser starten af dit indlæg

> Jeg skrev
> "Dens køreegenskaber er , baseret på en relativt kort tur, slet ikke i
> stil med Mondeo/Focus, men virker lidt japansk. (udefinerbar)"

Så her er en japansk bil udefinerbar?

> Altså : i forhold til de japanere jeg har prøvet, virkede Magentis
> sådan lidt come si, come sa .... flødebollebiler, dusinbiler, igen
> udefinerbare.

Og her er det Kia der er udefinerbar i forhold til de japanske biler du har
prøvet?

> Man kan så diskutere stolpe op og stolpe ned, men hvornår har der
> egentligt været omtalt nogle japanske biler, hvis køreegenskaber har
> været værd at nævne - jeg kan ikke huske nogen.

Det forlanger jeg skam heller ikke, men her kommer der et par udtalelser som
jeg ikke selv har fundet på. De kommer fra folk som lever af at tæske rundt
i biler og udtale sig om dem. Så må vi jo se om du kan huske dem, du bliver
hørt i dem senere

Fra en test i april 2000 mellem VW Golf 1,4 - Mazda 323F 1,5 og Toyota
Corolla 1,4:

Testvinnere motor og kjøreegenskaper
Testvinner motor: Toyota Corolla
Testvinner kjøreegenskaper: Mazda 323F

Fra en test i februar 2000 mellem VW Passat 1,8T - Nissan Primera 2,0 Sport
M6 - Opel Vectra 2,5 CDX - Honda Accord 2,0i ES og Rover 75 2,0 Connoisseur:

Primera har fantastisk gode og sikre kjøreegenskaper, og er slik sett den
mest sportslige av bilene i testen.

Fra en test i juni 2000 mellem Opel Omega 2,2 Elegance - Saab 9-5 2,0t SE -
Nissan Maxima 2,0 QX og Toyota Camry 2,2:

Tesvinnere motor og kjøreegenskaper

Testvinner motor: Saab 9-5
Nr 2: Opel Omega
Nr 3: Toyota Camry
Taper motor: Nissan Maxima

Testvinner kjøreegenskaper: Toyota Camry
Nr 2: Saab 9-5
Nr 3: Nissan Maxima
Taper kjøreegenskaper: Opel Omega

Fra en test i Marts 2000 mellem Audi S3 og Subaru Impreza Gti:

Testvinner motor og kjøreegenskaper
Testvinner motor: Subaru Impreza GT Turbo
Testvinner kjøreegenskaper: Subaru Impreza GT Turbo

Fra en test i Juni 2000 mellem Audi TT Roadster og Honda S2000:

Testvinner motor og kjøreegenskaper
Testvinner motor: Honda S2000
Testvinner kjøreegenskaper: Honda S2000

Fra en test i Marts 2000 mellem Honda Accord Type-R og Ford Mondeo ST200:

Testvinner Motor og Kjøreegenskaper
Testvinner kjøreegenskaper: Honda Accord Type-R
Testvinner motor: Honda Accord Type-R

Fra en test i maj 2000 mellem Lexus IS 200 og BMW 320i:

Testvinner motor: BMW 320
Testvinner kjøreegenskaper: Uavgjort

Fra en test i august 2003:

'Britain's Best Handling Car 2003' Accord Type S vs Audi S4 and Volvo S60R

"The Audi S4 and Volvo S60R pack nearly double the power of Honda's Accord
Type S, but for driving pleasure there's no contest.."

"In terms of precision, accuracy, balance, sweetness of feel - all those
aspects that add up to driver satisfaction - Honda's family saloon exposes
the Europeans as deficient."

"The Accord wins by trumping, easily, the Euros in terms of chassis
sensitivity and poise."

Track times around Rockingham: Accord 1min30.0sec, Volvo 1min30.5sec, Audi
1min 25.2sec.

Svenskerne skriver om den nyeste Accord:

Honda Accord är det nya, körglada alternativet i mellanklassen. Ingen annan
bil i samma prisklass erbjuder lika mycket körglädje.

Med venlig hilsen Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-12-03 08:44

> [...]

>til at spørge: er din Scorpio i meget dårlig stand eller køre du meget med

Haha - nej, jeg kører aldrig med bussen, og Nej, min Scorpio er ikke i
dårlig stand.

Det kan godt være nogen ikke er til blødhat kørsel, min preference er
dog at en bil gerne må være både lydsvag, og komfortabel, og her fandt
jeg Magentis'en fin nok.

At nogle finder den amerikansk, svampet, etc. er da helt iorden - jeg
sætter min oplevelse i relief til hvor jeg typisk kører, og her hører
hullede sogneveje ikke til i listen.

sammenligner man den med en tysk bils typisk hårde/kontante
affjedring, ja, så er den ret væsensforskellig fra en Golf, eller en
Audi

I den test du referer til - bruger man nogle prismæssige referencer -
det er ikke synderligt relevant, når man som jeg gjorde , tog en
enkelt bil , og blev lidt positivt overrasket.

Jeg havde troet, man fik en temmeligt gammeldags bil - men den er nu
ikke så dårlig.

(Har du iøvrigt selv prøvet den, eller rabler du bare andres vurdering
af dig ?)

>Og her er det Kia der er udefinerbar i forhold til de japanske biler du har
>prøvet?

Ja og nej - i forhold til de få japanere jeg har kørt i , som alle
har været større modeller (Mazda 929 størrelsen) var Magenti's ikke
meget anderledes. Og nu er jeg altså engang til større biler, og ikke
små potter

> [...]
>i biler og udtale sig om dem. Så må vi jo se om du kan huske dem, du bliver

Det tager jeg da helt roligt - jeg forholder mig til mine egne
"oplevelser"

>Svenskerne skriver om den nyeste Accord:

>Honda Accord är det nya, körglada alternativet i mellanklassen. Ingen annan
>bil i samma prisklass erbjuder lika mycket körglädje.

Hvad skal man bruge det til, når f.eks Focus kører røven ude af
bukserne på Accorden ?

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-12-03 10:19

"jan@stevns.net" <mailto:jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
"Re: Kia er det en ok bil?"

> Haha - nej, jeg kører aldrig med bussen, og Nej, min Scorpio er ikke i
> dårlig stand.

Det er jeg glad for at hører, begge dele ville også være noget skidt.

> Det kan godt være nogen ikke er til blødhat kørsel, min preference er
> dog at en bil gerne må være både lydsvag, og komfortabel, og her fandt
> jeg Magentis'en fin nok.

Det kan det være noget om, og det er jo også her den får størst ros.

> [...]
>
> sammenligner man den med en tysk bils typisk hårde/kontante
> affjedring, ja, så er den ret væsensforskellig fra en Golf, eller en

Ja det ser i hvert fald sådan ud.

> I den test du referer til - bruger man nogle prismæssige referencer -
> det er ikke synderligt relevant, når man som jeg gjorde , tog en
> enkelt bil , og blev lidt positivt overrasket.

Næ men hvis man som spørgeren overvejer at købe en er det nu relevant nok, men nej
sammenligningen af svenske priser er desværre ikke relevant her i landet (som jeg
i øvrigt også nævner).

> Jeg havde troet, man fik en temmeligt gammeldags bil - men den er nu
> ikke så dårlig.

Nej hvis kriteriet er undervogn i den blødere ende og støjsvag, så ser det ud som
om den opfylder dem. Men i mine øjne er en blød undervogn nu gammeldags, jeg
syntes at mange store biler i dag har behagelig undervogn på motorvejen uden at
den føles udpræget blød på de snoede.

> (Har du iøvrigt selv prøvet den, eller rabler du bare andres vurdering
> af dig ?)

En forhenværende kollega har en Clarus, i følge testen er der intet nyt sket med
hvordan bilen er at kører i og så må den jo minde svært om den jeg har prøvet.

> [...]
> har været større modeller (Mazda 929 størrelsen) var Magenti's ikke
> meget anderledes. Og nu er jeg altså engang til større biler, og ikke

I begyndelsen af 80'erne havde jeg en chef som kørte Mazda 929, den var ganske
rigtig ikke af de hårdeste.

> [...]
> bukserne på Accorden ?

(Har du i øvrigt selv prøvet den, eller rabler du bare andres vurdering

Nu skriver englænderne: 'Britain's Best Handling Car 2003' Accord Type S

Så vidt jeg ved betyder den noget i retning med at det er bilen med de bedste
køreegenskaber, og her mener man vist ikke blød undervogn. Der står ikke bedste
køreegenskaber i en bestemt gruppe, prisklasse, form, farve eller oprindelsesland,
så med mindre at de har taget Focus af markedet gælder det jo også den.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-12-03 14:01

>(Har du i øvrigt selv prøvet den, eller rabler du bare andres vurdering
>af dig ?)

Harh harh .... der fanger du mig ikke

http://www.dkfritidbil.dk/ris_ros/focus.htm

Det er sgu' er herlig bil, med de få minusser den vitterligt har -
efter 1 uge, og 1700km, var det lidt svært at aflevere den igen.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-12-03 19:53

> [...]
>
> Det er sgu' er herlig bil, med de få minusser den vitterligt har -
> efter 1 uge, og 1700km, var det lidt svært at aflevere den igen.

Nu var det også den nyeste Accord jeg tænkte på, som Ford-mand var der jo en
overvejende sandsynlighed for at du havde kørt i en Focus.

Med venlig hilsen Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-12-03 20:20

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :

>Nu var det også den nyeste Accord jeg tænkte på, som Ford-mand var der jo en
>overvejende sandsynlighed for at du havde kørt i en Focus.

Det kunen du så blot have skrevet ;) Jeg har kun prøvet den forrige
Accord - vist i en 2.0 version.. ok bil, den korte tid jeg kørte den.

Den smagte mistænkeligt af Rover 620 .... eller er det måske omvendt

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-12-03 10:40

> [...]
> Accord - vist i en 2.0 version.. ok bil, den korte tid jeg kørte den.
>
> Den smagte mistænkeligt af Rover 620 .... eller er det måske omvendt

Du her helt ret (det er omvendt), Mange Rovermodeller var baseret på Hondas
biler. Rover 600 var for eksempel baseret på Accord for et par generationer
siden, men der er alligevel en del forskel. Af udseende er de mere ens end
Golf/Bora og Octavia, mekanisk er de mere forskellige end de førnævnte.

Med venlig hilsen Kim