Forlygte pæreskift mondeo V6
Fra : Tore

Dato : 09-12-03 18:17

Er der en der kan give mig et tip om hvordan man skifter pære på en mondeo V6
stationcar fra 99. (Forlygte venstre)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.196.155.225)

Fra : Tom

Dato : 09-12-03 19:42

> Er der en der kan give mig et tip om hvordan man skifter pære på en mondeo
V6
> stationcar fra 99. (Forlygte venstre)

Du skal bruge en torx-skruetrækker. Først skal du afmontere grillen, den
sidder fast med 2 skruer. Derefter skal du løsne de 3 skruer som forlygten
er spændt fast med. Når du hiver forlygten ud skal du trykke på clipsen som
holder multistikket til forlygten, ellers kan du ikke tage lygten langt nok
ud.
Nu kan du tage bøjlen af dækslet på lygten og tage stikket af h7 pæren
(eller 2ds xenon brænderen).
Operationen er også beskrevet i instruktionsbogen.

Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-12-03 20:30

> Operationen er også beskrevet i instruktionsbogen.

Damn - det lyder besværligt! De skulle ha' beholdt deres ideer fra
Sierra'en, hva' ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 09-12-03 22:04

Thomas Krath wrote:

> Damn - det lyder besværligt! De skulle ha' beholdt deres ideer fra
> Sierra'en, hva' ;)

Klart. Men det her tjener værkstedet vel penge på? Masser af mennesker må
være nødt til at køre på værksted.

Og hvorfor er det lige at nye biler skal gøres så dyre og besværlige?

Fra : Tore

Dato : 09-12-03 22:46

Tak Tom.

"Re: Forlygte pæreskift mondeo V6"

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-12-03 10:25

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
nok
> ud.
> Nu kan du tage bøjlen af dækslet på lygten og tage stikket af h7 pæren

Damn - nu begynder jeg at fatte at der er så mange enøjede biler på vejene..

vh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-12-03 18:09

Torben Scheel wrote:

> Damn - nu begynder jeg at fatte at der er så mange enøjede biler på
> vejene..

JA det er utroligt det skal være så bøvlet (ikke svært, for det er jo bare
at skille det ad), men BØVLET og tidskrævende at skifte en fucking pære...

Helt ærligt.. på min gamle ZX'er, var det op med hjelmen, af med kappen til
lygten og ud med pæren... alt i alt 2 min. arbejde så var der lys på
igen...

Men at skulle skille en hel bil ad (sat på en spids) for en så simpel
vedligehold _det_ overgår min forstand.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!