Bakspejlet i min bil er faldet af !!!
Fra : KD

Dato : 08-12-03 21:52

Bakspejlet i min bil er faldet af....jeg har prøvet at lime det med 2
komponent epoxy lim...men det holdte kun 1 måned...

På spejlet sidder der en metal plade, som skal limes på ruden.....

Nogen der kender noget lim der bare HOLDER...

Kim

Fra : bme

Dato : 08-12-03 21:54

> [...]
>
> På spejlet sidder der en metal plade, som skal limes på ruden.....
>
> Nogen der kender noget lim der bare HOLDER...

Ja, den limpude som du kan købe hos dit værksted.

/bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 08-12-03 23:15

altså, er det ikke bare at bore et hul i ruden og smide en bolt med en
skive og møtrik igennem? ;)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Tom

Dato : 08-12-03 22:06

> [...]
>
> På spejlet sidder der en metal plade, som skal limes på ruden.....
>
> Nogen der kender noget lim der bare HOLDER...

havde det samme problem med yaris'en, der skulle en helt ny frontrude til
(JEP). Toyota tog det på garantien.
Vi prøvede også med loctiet, araldit, pude fra ford osv osv. intet hjalp.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 22:10

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi prøvede også med loctiet, araldit, pude fra ford osv osv. intet
hjalp.

Anvend i modelflyvesprog 'Sekundenkleber'.

.... eller på dansk 10-sekunderslim (den langsomme/tykke).

Hr. Bjørn

Fra : Tom

Dato : 08-12-03 22:14

> hjalp.
>
> Anvend i modelflyvesprog 'Sekundenkleber'.
>
> ... eller på dansk 10-sekunderslim (den langsomme/tykke).

ja nu fik jeg ikke stavet det rigtigt, men der skulle have stået Loctite 496
som netop er en 10 sekunders lim til glas, plastic og metaller. Det holder
bare ikke og tro mig hvis der var noget der holdt så havde toyota nok brugt
det for at spare en hel frontrude

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 22:23

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
holder
> bare ikke og tro mig hvis der var noget der holdt så havde toyota nok

Jeg har haft stor succes med Sekundenkleber i så henseende.

Nu er sekundenkleber bare i sekundenkleber.

Man skal bruge et ordentligt produkt.

Dette anvendes af samtlige kvalitetsbeviste modelbyggere ..
te´hvær´ti´fald ...modelflyvere:

http://www.greven-klebstoffe.de/Katalog/schnellkleber.pdf

Hr. Bjørn

Fra : LR

Dato : 08-12-03 22:56

> [...]
>
> På spejlet sidder der en metal plade, som skal limes på ruden.....
>
> Nogen der kender noget lim der bare HOLDER...

Hvad med at slibe det lille område på ruden med sandpapir? Så burde limen
hæfte bedre.

Mvh,

Lasse

Fra : Allan Møller

Dato : 08-12-03 23:11

> Hvad med at slibe det lille område på ruden med sandpapir? Så burde limen
> hæfte bedre.

På arbejdet lavet vores mekaniker en del spejle som er "knækket" i limningen
på Sprintere.
Han lader bilen stå inden i garagen så ruden er varm og limer med noget
Loctite - Det holder !

Mvh. Allan

Fra : Babba-Papa

Dato : 08-12-03 23:20

Der var engang en bruger ved navn "KD" <kd@bugtens.dk> der skrev:

> [...]
>
>På spejlet sidder der en metal plade, som skal limes på ruden.....
>
>Nogen der kender noget lim der bare HOLDER...

Ja, jeg vil også skyde på den limpude der følger med et nyt
bakspejl.

Forruden skal varmes forsigtigt op, og det skal puden også.

Og så mases puden fast mod ruden, og når skidtet er kølet ned,
skal der tages godt fat for at få spejlet ned igen.

Så sørg for at placere spejlet ordentligt i første forsøg.
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Henning

Dato : 09-12-03 00:49

On Mon, 8 Dec 2003 21:52:07 +0100, "KD" <kd@bugtens.dk> wrote:

> [...]
>
>På spejlet sidder der en metal plade, som skal limes på ruden.....
>
>Nogen der kender noget lim der bare HOLDER...

Ikke lim, men hvad med almindelig sanitets-silicone?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-12-03 08:36

KD skrev:

> Nogen der kender noget lim der bare HOLDER...

....flyttede et skævt monteret spejl ved hjælp af tokomponent Araldit -
ingen problemer i dét...
Hans