Mercedes 230 E - 1990
Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-12-03 20:02

Jeg er blevet den forhåbentligt lykkelige ejer af en MB 230 E fra 1990. Det
er en importeret tysker, hvorfor instruktionsbogen også er på tysk. Er der
en, der ved, hvor man kan få fat i en dansk eller eventuelt engelsk
instruktionsbog.
Der er lidt tvivl om hvorvidt der er en udvendig temperaturmåler i bilen,
som jeg endnu ikke har fået leveret. Hvis det ikke er tilfældet, hører jeg
gerne, om hvor meget sådan en koster at få monteret.
Er der tandrem på sådan en bil? Hvor tit skal den i givet fald skiftes?

På forhånd tak
Søren Jensen

Fra : Rene´

Dato : 08-12-03 23:16

der er ikke tandrem men der er kæde. den skal skiftes for hver 500.000 står
der i servicebogen...

Ude temp er rimilig dyr nok omkring 3000 kr på montering.

Fra : claus b. p.

Dato : 09-12-03 00:05

"Hr. Jensen" <sje@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> gerne, om hvor meget sådan en koster at få monteret.
> Er der tandrem på sådan en bil? Hvor tit skal den i givet fald skiftes?

Du kan prøve om Køsters Boghandel i Randers har instruktionsbogen, ellers er
der vel kun Mercedes. Jeg tror ikke den er dyr. Du kan også med fordel købe
en Haynes værkstedshåndbog (fås i alle bilteilbehørsforretninger) der er
mange gode informationer i, også selv om man ikke er DIY mand.
Tillykke med den dejlige bil.
/Claus

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-12-03 20:12

Mange tak for svarene

Søren Jensen

Fra : Jesper Bach

Dato : 10-12-03 10:49

> [...]
> gerne, om hvor meget sådan en koster at få monteret.
> Er der tandrem på sådan en bil? Hvor tit skal den i givet fald skiftes?

Hej Søren,

Du kan evt. prøve på ebay.com eller ebay.co.uk.
Der købte jeg en service manual på CD, til min W123, til en billig penge.

/Jesper

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2447605756&category=22797