Skift af Rat med airbag
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 08-12-03 18:48

Da der om en uges tid forhåbentligt dumper et Læderrat til min AR 156
ind af brevsprækken, skal jeg have fundet ud af, hvordan jeg afmonterer
det originale (med airbag). Det nye læderrat er ligeledes et AR
læderrat, hvor center, samt airbag passer lige over. Men hvordan gør
man? Skilder man bare skidtet af, og håber på, at airbagen ikke springer
(nej, vel), eller er der noget gyldne fif?

\Mandal

Fra : ENN

Dato : 08-12-03 18:54

Har skiftet en del på VW Volvo og BMW men ikke på Alfa. De fleste Airbag og
AB systemer kommer dog fra samme firma og generelt er det helt ufarligt hvis
man vel at mærke ved hvad man laver.
Afbryd bateriet vent ca 30 minutter afmonter så AB og fjern stikket på
bagsiden - sørg for ikke at have nogen statisk elektricitet "på dig" rør fx
ved bilens stel før du tager stikket af. Herefter skal AB lægges et sted med
forsiden opad og så kan du afmontere rattet. Montering i omvendt rækkefølge.
Det er altid en god ide at checke med en aut. alfa forhandler om der er
speceille forhold der gør sig gældende.