Gearkassen driller (Volvo)
Fra : Flemming Hansen

Dato : 08-12-03 13:02

Kan en gearkasse justeres?

(Volvo 460 1,8 1991)
Problemet er det, at den næsten ikke kan komme langt nok til venstre, der
hvor 1. og 2. gear ligger. Hvis jeg løfter knoppen til bakgearet kan jeg
nemt få den i 1. gear (bakgearet sidder til venstre for 1. gearet) Bakgearet
er også svært at komme i. Selve gearskiftene går let nok, det er altså kun
det, at den ikke kan komme langt nok til venstre.

Mvh.
Flemming

Fra : bme

Dato : 08-12-03 13:16

> [...]
> er også svært at komme i. Selve gearskiftene går let nok, det er altså kun
> det, at den ikke kan komme langt nok til venstre.

Det kunne godt lyde som om at stængerne/kablerne der går fra gearskiftet og
ud til gearkassen har et problem. De kan sikkert justeres, men du skal nok
på en lift for at komme til. Kan ikke sige dig hvad det koster, men det
tager næppe mere end 1-2 værkstedstime at få det lavet (plus evt
reservedele).

Tror næppe det er noget i kassen der giver problemer, og i så fald kommer
det nok til at koste en mindre bondegård.

/bo

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 08-12-03 13:23

Uden jeg lige kan huske det 100% , så kan du vist just. dem i motorrummet på
den svend.
Ellers sidder just. under plasten omkring gearstangen.

baghjulstrækkerene havde en lille plade, som skulle flyttes omkring
250-350kkm når sløret i bøsningerne blev lidt større.

Henrik

"Flemming Hansen" <FJERNDETTEflemming.r.hansen@holstebro.dk> skrev i en
meddelelse news:br1p7u$l2o$1@sunsite.dk...

Fra : Flemming Hansen

Dato : 09-12-03 21:30

Tak til Bo og Henrik

I har da givet mig et håb om, at det måske kan laves unden at finde den helt
store tegnedreng frem.

Mvh.
Flemming