Aftageligt træk rustet
Fra : Bo Dudek

Dato : 08-12-03 07:08

Hejsa

På min Fiat Brava 1.6SX er der sådan et aftageligt træk, og jeg har da
godt været klar over, at det var begyndt at ruste, men da jeg satte
vinterdæk på i går og gjorde bilen vinterklar i det hele taget, fik
jeg mig lidt af et chok.

Den arm, som låser selve trækket fast, er fuldstændigt rustet sammen.
Fra mine tidligere dage som cykelmekaniker, har jeg i slemme slemme
rusttilfælde brugt varme i form af ild eller en regulær varmekanon.

Andre forslag?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-12-03 11:01

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
> [...]
> Fra mine tidligere dage som cykelmekaniker, har jeg i slemme slemme
> rusttilfælde brugt varme i form af ild eller en regulær varmekanon.

Rustløsner (WD40 eller lign) eller evt. stearin og varmeblæser. Lad sidde 1
døgn eller 2 - derefter moderat vold der optrappes med gasvarme indtil noget
knækker, eller stumperne fungerer igen.

Torben

Fra : Bo Dudek

Dato : 08-12-03 11:33

>Rustløsner (WD40 eller lign) eller evt. stearin og varmeblæser. Lad sidde 1
>døgn eller 2 - derefter moderat vold der optrappes med gasvarme indtil noget
>knækker, eller stumperne fungerer igen.

hehe.. kan godt lide ordene 'moderat vold'... og næste forslag er, at
bilen overhældes med flybrændstof, en frivillig kaster en tændstik og
hele dk.fritid.bil danser hula-bula-dans omkring liget af Fiat'en ;)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 18:02

> hehe.. kan godt lide ordene 'moderat vold'... og næste forslag er, at
> bilen overhældes med flybrændstof, en frivillig kaster en tændstik og
> hele dk.fritid.bil danser hula-bula-dans omkring liget af Fiat'en ;)

Hvornår skal vi komme ? :)

Fra : N I E L S

Dato : 09-12-03 09:09

Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev
> hehe.. kan godt lide ordene 'moderat vold'... og næste forslag er, at
> bilen overhældes med flybrændstof, en frivillig kaster en tændstik og
> hele dk.fritid.bil danser hula-bula-dans omkring liget af Fiat'en ;)

Jeg tar' snaps med...
N I E L S