Samlet pris på bil som nybegynder 18 år?
Fra : RAQ

Dato : 08-12-03 06:18

Hvis man er 18 år og lige har fået kørekort, hvilket bil/forsikring
bør man så vælge, hvis man ønsker en meget lav omkostning pr. måned
(ved 15k-20k km pr. år)?

Fra : bme

Dato : 08-12-03 08:09

> Hvis man er 18 år og lige har fået kørekort, hvilket bil/forsikring
> bør man så vælge, hvis man ønsker en meget lav omkostning pr. måned
> (ved 15k-20k km pr. år)?

uden nærmere oplysninger om prisklasse, størrelse osv, bliver det svært.

Men du skal da vist have en gammel/billig bil som du kan køre uden kasko.

en toyota er driftsikker, men ruster gerne i de årgange som du vist
efterlyser.
mange i gruppen ville sige en ford sierra, det må stå for deres regning.

Men når du kommer med nogle flere oplysninger, så kan det være du kan få et
kvalificeret svar.

/bo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-12-03 08:37

"RAQ" <_raq_@yahoo.com> wrote in message
> Hvis man er 18 år og lige har fået kørekort, hvilket bil/forsikring
> bør man så vælge, hvis man ønsker en meget lav omkostning pr. måned
> (ved 15k-20k km pr. år)?

Ang. forsikring kan du med stor fordel kontakte Alka - de er bestemt itl at
tale med hvis du har taget kurset 'respekt for fart' (www.respekt.dk).
Prisen uden kurset er 20+ k , med kurset er det nede i 9k
rligt(!) -priserne e basseret på en 106GTI.

Ellers hvis du ikke vil pelset gå uden om GTI,2.0 og andre 'sjove'
modeller - så er forsikringen nogenlunde til at betale.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : N I E L S

Dato : 08-12-03 08:52

Trekroner er blandt de billigste for 'nystartede'.
N I E L S

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-12-03 11:58

"N I E L S" <underlig@msn.com> wrote in message
> Trekroner er blandt de billigste for 'nystartede'.

*HOST*
27.000 bops for GTI'en (og så skulle hun enda have grønt lys fra
hovedkontoret..)
Noget siger mig de ikke kan lide special biler som GTI og andet.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-12-03 14:53

> *HOST*
> 27.000 bops for GTI'en (og så skulle hun enda have grønt lys fra
> hovedkontoret..)
> Noget siger mig de ikke kan lide special biler som GTI og andet.

Jeg har også lige snakket med Trekroner forsikring. Det der med billige
forsikringer til unge, det har de droppet igen. Skulle min kæreste (22 år)
have en forsikring uden ancinnitet på vores xantia tager de den nætte sum af
39.000 - incl. kasko :)

/Kasper Hansen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-12-03 16:41

On Mon, 8 Dec 2003 14:52:54 +0100, "Kasper Hansen [8270]"
<kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote:

> [...]
>have en forsikring uden ancinnitet på vores xantia tager de den nætte sum af

har selv siddet og luret på en Mitsubishi Galant 2,0 GTI 16V. Men føj,
jeg skal ligge tæt på 15.000 kr i året bare for ansvar alene de steder
hvor at jeg lige umiddelbart kunne få en pris online.
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Nielsen

Dato : 08-12-03 12:13

Da jeg var 18 købte jeg sierra til 13k
og fik forsikret hos trekroner for omkring 6k
Begge dele har jeg stadig og er 21 nu.
ved ikke om de kan gøres billiger, men det var så mit forslag.
Mvh. Lars Nielsen