Escort - Godt køb?
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-12-03 22:22

Hej,

Jeg er på udkig efter en Ford Escort st.car fra omkring 1994-96, og en pris
på 50-60.000,-
Jeg har droppet tanken om 1,4i udgaven, og har hørt at der kan være
problemer med 1,8i motoren - er det kun 1,6i man skal købe?
Har modellen iøvrigt nogle svagheder, såsom rust?

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Jan Holm

Dato : 07-12-03 22:40

Carsten Pedersen wrote:
> Jeg har droppet tanken om 1,4i udgaven, og har hørt at der kan være
> problemer med 1,8i motoren - er det kun 1,6i man skal købe?
> Har modellen iøvrigt nogle svagheder, såsom rust?

Jeg har kendskab til 2 escorter årgang 92. Begge har fået skiftet det
meste af det metal der findes mellem instrumentbord og motor. (d y r t)
Tjeck motorrummet ind mod kabinen meget grundigt. Derudover har
sikringboxen en tendens til at irrer op. Den sidder åbenbart meget
udsat med kondesvand og så går de til. Har skiftet den i begge mine.

Jeg er ved at pensionere min escort......og det varer mange år før jeg skal
kører ford igen. Udover førnævnet syntes jeg bare at der har været for
meget bøvl med hjullejer, udstødning oma.

Mvh
Jan Holm

Fra : HC

Dato : 07-12-03 22:54

> [...]
> problemer med 1,8i motoren - er det kun 1,6i man skal købe?
> Har modellen iøvrigt nogle svagheder, såsom rust?

Fint at droppe 1,4'eren den er for svag og har en del problemer med
motorstyringen.

Men 1,6 eller 1,8 er gode motorer begge, der er ikke problemer med 1,8 i
forhold til 1,6.
1,6 har 90HK og 1,8 har 105 HK....

Men pas på rusten, den kan være styg ved escorter. find en der er
rustbehandlet fra ny af.

--
Mvh Hans Jensen
Ford Focus 2,0 med VDO 5000 Navigation

Fra : Rasmus

Dato : 08-12-03 11:00

"HC" <h@ns.dk> wrote in message
> [...]
> motorstyringen.
>
> Men 1,6 eller 1,8 er gode motorer begge, der er ikke problemer med 1,8

Gode?...., skal der ikke skiftes olietyve for hver 50kkm på sådan en?

mvh
Rasmus

Fra : HC

Dato : 08-12-03 19:24

> Gode?...., skal der ikke skiftes olietyve for hver 50kkm på sådan en?
>
> mvh
> Rasmus

NEJ det var på den gamle CVH motor som udgik på escort 1,6 i 1992
1,4 har problemet med dårlige olietyve hvis man glemmer at skifte olie og
kører på noget billig olie.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-12-03 23:41

Hej!

Rasmus wrote:

> Gode?...., skal der ikke skiftes olietyve for hver 50kkm på sådan en?

Ikke på min '96'er. Den har trillet 207kkm og bruger kun 3dl olie pr. 10kkm.

Det var bare lige hvad jeg ville tilføje :)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-12-03 23:42

Hej!

Carsten Pedersen wrote:

> [...]
> Jeg har droppet tanken om 1,4i udgaven, og har hørt at der kan være
> problemer med 1,8i motoren - er det kun 1,6i man skal købe?

1.6i Zetec-E er en fin maskine. Der ligger sådan een i min '96'er.

> Har modellen iøvrigt nogle svagheder, såsom rust?

Der er nogle specifikke steder. Bl.a. under dørgummilisten ved forruden. Gå ind
på GoogleGroups og søg på mit navn + Escort - så vil der dukke en masse gode råd
op mht. køb af Escort...