Opbevaring af båd
Fra : Jens Juul

Dato : 07-12-03 09:49

Hej Gruppe

Er der nogen her der kender til steder man kan få opbevaret sin båd i lang
tid (ca 3 år). Gerne indendørs og gerne billigt )

Mvh Jens

Fra : Klaus

Dato : 07-12-03 12:07

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Er der nogen her der kender til steder man kan få opbevaret sin båd i
lang
> tid (ca 3 år). Gerne indendørs og gerne billigt )

Hvis du nu opgav bådtype og størrelse, samt hvor i landet, fik du nok
bedre svar.

Klaus

Fra : Jens Juul

Dato : 07-12-03 12:32

>lang
>>
>Hvis du nu opgav bådtype og størrelse, samt hvor i landet, fik du nok
>bedre svar.

..................... Ja naturligvis )

Det drejer sig om en RJ85 Spec.
L= 9 meter
B= 2 meter
D=1.40 meter
Vægt 2,5 tons

Og det skal være på sjælland (helst)

Mvh Jens

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 07-12-03 13:16

> [...]

Er der ikke noget med, at en af de gamle B&W-haller ved Lynetten bruges til
bådopbevaring?
Mon ikke du kan få en fornuftig pris, hvis du binde dig for 3 år...?

mvh,
Peter Ingtsø Laursen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-12-03 23:39

Uheldigvis faldt Peter Ingsø Laursen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Er der ikke noget med, at en af de gamle B&W-haller ved Lynetten
> bruges til bådopbevaring?
> Mon ikke du kan få en fornuftig pris, hvis du binde dig for 3 år...?

Mig bekendt er der ikke længere noget firma i det område, som kan
tilbyde længerevarende bådopbevaring. Det firma, du formentlig tænker
på er lukket for længe siden.

De fleste haller og lokaler på den gamle B&W grund udlejes kun på
ganske korte aftaler ad gangen. Eksempelvis fik det nu nedbrændte
loppemarked kun en aftale for en måned ad gangen.

Jeg tror faktisk ikke, at der eksisterer nogen former for *billig*
bådopbevaring i kbh området. De fleste steder er det hundedyrt.

Jeg kender flere, som konstant leder efter billig vinteropbevaring og
som har gjort det i flere år.

Claus

Fra : Jens Juul

Dato : 07-12-03 20:48

>Er der ikke noget med, at en af de gamle B&W-haller ved Lynetten bruges
>til
>bådopbevaring?
>Mon ikke du kan få en fornuftig pris, hvis du binde dig for 3 år...?

Hej
Joeh - jeg har overvejet B+W hallerne men er ikke helt sikker på at jeg
tør parkere en båd der i tre år mens jeg sidder på den anden side af
jorden. Der er op til flere planer for området klar i skuffen
.................... såeh ??
Jeg ville foretrække et mere langtidsholdbart sted .........

Mvh Jens

Fra : Peer Kløve

Dato : 09-12-03 10:13

Jeg har købt en ny båd og samtidig indrettet en hal til opbevaring af både.
Hallen er beliggende i nærheden af Nykøbing Sj.
Er der interesse for plads så send en mail.
Hilsen
Peer

Fra : john lundsgaard

Dato : 09-12-03 15:52

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her der kender til steder man kan få opbevaret sin båd i lang
> tid (ca 3 år). Gerne indendørs og gerne billigt )

Hej Jens

Måske kigger du efter det forkerte!!

Jeg mener: dit problem er opbevaring af båd i en treårig periode.

Prøv at kaste nettet lidt længere ud.

Leje af en 10x3x3 meter plads i en tør hal for en tre årig periode.

Jeg mener - du skal være væk i tre år, hvad er så lige ideen i, at det
absolut skal være i København??

Hvorfor skal det også lige være en plads til båd - jeg mener den skal stå
der i tre år, og hverken repareres eller vedligeholdes.

For mig at se er det et spørgsmål om, at få et aftale med en eller anden der
har en hal, eller et maskinhus, og som for det vi her i Jylland normalt
bruger som gangbar mønt (altså sorte penge) er villig til at låne dig et
stykke.

Så på nakken af en lastbil med skuden, ind i hallen, gør den ordentlig ren,
og smid en "Harald Nyborg" presenning over ørene på den.

Så vil presenningen formentlig være støvet af H... til, når du kommer hjem,
men skuden vil være rimelig at gå til.

Og for det du sparer i leje af arealet kan du betale en eller anden fra
omgangskredsen for et par gange om året lige at slå et smut forbi.

Sådan ville jeg gøre herovre i det mørke.

Held og lykke med det

Hilsen John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-12-03 01:44

Uheldigvis faldt john lundsgaard over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Og for det du sparer i leje af arealet kan du betale en eller anden
> fra omgangskredsen for et par gange om året lige at slå et smut
forbi.

Uanset hvad du gør, så sørg for, at alt er tjekket med forsikringen og
at der er styr på, hvilken forsikring, der dækker.

Sørg også for, at der er en vis stabilitet hos dem, du lejer hos. Det
er ikke smart, hvis de pludselig lukker eller mister deres lejemål og
du skal til at flytte båd, mens du er i Mexico....

Spørgsmålet er så, om det overhovedet er pengene værd. Det kan jo
hurtigt koste 20-25.000 plus forsikring.

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-12-03 23:56

Ja, det er jo ikke let at sikre sig 100%...

Man kunne jo også betale et firma for at sørge for båden... men hvad nu hvis
de går falit imens man er på den anden side af jorden...

Jan Rasmussen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-12-03 03:02

Uheldigvis faldt Jan Rasmussen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Ja, det er jo ikke let at sikre sig 100%...
>
> Man kunne jo også betale et firma for at sørge for båden... men hvad
> nu hvis de går falit imens man er på den anden side af jorden...

Det kan man jo aldrig sikre sig, men det jeg mente var, at man skulle
se efter, om firma eller udlejer bar præg af at være nyetableret,
eller om der kunne være tale om et midlertidigt lejemål.

Claus