Hvilken radiostation følger dig "landsdækk~
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 06-12-03 13:13

Hej.

Hvilken landsdækkende radiostation i DK har lokale trafikmeldinger?
Jeg mener, således at man når man starter på Skagen ikke behøver skifte
kanal på turen til Kbh, og alligevel få de relevante lokale trafikmeldinger?

--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 06-12-03 13:27

DR P4

Vh
Klaus

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 06-12-03 19:09

"Klaus Kjærgaard" <kok@post.tele.dk> wrote in message
> DR P4
>
> Vh
> Klaus

Ja, det er nok bare mig der ikke fatter systemet.

Har en Pioneer DEH-1530R, med RDS - PI - AF - TP - TA og EON. Det hele er
koblet til.

Jeg var i KBH i går, og lagde P4KBH på 96,50 MHz. Hvad skal der så ske når
jeg åbner for denne kanal i dag på Fyn? Resultatet var: PI-seek og derefter
.... støj!
Jeg troede at den ville vælge en anden P4 sender med samme
pograminformation, men det gjorde den ikke.

Erik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-12-03 21:59

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ... støj!
> Jeg troede at den ville vælge en anden P4 sender med samme
> pograminformation, men det gjorde den ikke.

Tror at den skal have en P4 station 'til at starte på'.
Derefter kan den selv 'følge med' over hele landet.

Blot et gæt.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Torben E

Dato : 06-12-03 22:18

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror at den skal have en P4 station 'til at starte på'.
> Derefter kan den selv 'følge med' over hele landet.
>
> Blot et gæt.

Eller der er sat noget på som ligner "reg" eller "regional" for
at holde på den samme station.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 06-12-03 22:29

> Eller der er sat noget på som ligner "reg" eller "regional" for
> at holde på den samme station
> Torben E.
> http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

På min hedder funktionen "Loc" men den er ikke sat til!

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-03 21:57

"Klaus Kjærgaard" <kok@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> DR P4

Det er korrekt.

DR har samtidig oprettet en gruppe med navnet 'DR Trafik'.

http://www.dr.dk/p4/trafik/

Hr. Bjørn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-03 13:29

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken landsdækkende radiostation i DK har lokale trafikmeldinger?

P3...
Hvis du samtidig har en radio, som modtager trafikmeldinger...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leonard

Dato : 06-12-03 19:06

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>P3...
>Hvis du samtidig har en radio, som modtager trafikmeldinger...

eller P1, P2 og P4, alle statsradiofoniens kanaler bliver afbrudt af
trafikmeldinger hvis radioen kan indstilles til det.
Med den funktion kan jeg også bare høre min yndlings-CD ...

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-12-03 21:32

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> eller P1, P2 og P4, alle statsradiofoniens kanaler bliver afbrudt af
> trafikmeldinger hvis radioen kan indstilles til det.
> Med den funktion kan jeg også bare høre min yndlings-CD ...

Samme med min, en JVC.
Hvis jeg hører CD, så sætter den CD'en på pause og jeg hører
trafikmeldingen.
Det samme sker også med radio, jeg har godt nok kun prøvet det med FM.
Men der er det lige meget hvad jeg hører, er der en trafikmelding, så har
den prioritet.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-12-03 21:49

Uffe Bærentsen wrote:

> Samme med min, en JVC.
> Hvis jeg hører CD, så sætter den CD'en på pause og jeg hører
> trafikmeldingen.
> Det samme sker også med radio,

Nå det er dig der er skyld i alle de udfald i Danmarks Radio, bare fordi
radion bliver sat på pause hvergang du skal høre trafikmeldinger

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-12-03 21:56

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nå det er dig der er skyld i alle de udfald i Danmarks Radio, bare fordi
> radion bliver sat på pause hvergang du skal høre trafikmeldinger

Skyldig!

Jeg har også undret mig over, hvorfor alle kigger sådan på mig, når jeg er
ude at køre.

Dog vil jeg lige tilføje, at jeg som regel hører CD, når jeg kører i bilen.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-03 22:08

> [...]
> trafikmeldinger hvis radioen kan indstilles til det.
> Med den funktion kan jeg også bare høre min yndlings-CD ...

Nemlig. Men spørgeren efterlyste en landsdækkende radio, og det er en CD vel
næppe...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Christensen

Dato : 07-12-03 14:54

Jer kan kun se der er en radio station der gør det DRP4

Fra : Henrik B.

Dato : 09-12-03 20:15

Per Christensen wrote:
:: Jer kan kun se der er en radio station der gør det DRP4

Uanset hvilket DR-kanal du lytter til, vil P¤'s trafikmeldinger altid "gå
ind over", imens trafikmeldingen er der...

M.v.h.