Alfa 33
Fra : claus og helle

Dato : 06-12-03 11:43

Jeg har en alfa der laver bøvl under acceleration,når jeg trykker speederen
hurtigt ned er det lige som om den miste alt tændning i et kort øjeblik,den
dør helt hvis jeg holder speederen nede,men hvis jeg slipper den kører den
fint,og hvis jeg accelerer stille kører den også fint,hvad er problemet ?

--
Opel Senator 89" 3,6 i Irmscher

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-12-03 14:00

claus og helle wrote:

> [...]
> fint,og hvis jeg accelerer stille kører den også fint,hvad er problemet ?

Mine bud:

1) Karburatorsprit, bruger du den slags? Mine karburatorbiler er
ikke glade uden det når det er koldt og fugtigt. Det plejer dog at
give sig til udtryk ved tomgangsproblemer, ikke når man giver
gas..

2) Har du en choker der hænger? Hvis du skubber chokeren ind for
sent (eller den af en eller anden grund ikke lukker ordentligt),
så har du problemet med at den hoster når du giver den ekstra med
speederen..

3) Dine accelerationspumper sidder fast. Det er en Alfasud/33
klassiker hvis det er motoren med to dobbelte karburatorer. På
ydersiden af dine karburatorer sidder en lille vippearm på et par
cm. længde. Den har det med at sætte sig fast. Giv den et par
dråber olie og brug fingeren til at "motionere" den lidt indtil
den bevæger sig ordentligt. Husk der er en pr. karburator, det
skal gøres begge steder.. På min Sud plejede jeg at gøre det hver
anden/tredie måned i takt med behovet opstod. På
<http://carftp.com/accpumpe.jpg> har jeg sat en rød cirkel om så
du kan se hvor den sidder..

--
Hygge..