Forsikringstip!
Fra : Lars Hørmann

Dato : 06-12-03 08:36

Hej Gruppe,

- et lille fif hvis man er træt af at blive flået af sit forsikringsselskab.

En lille forhistorie:
Som lærer er jeg i Lærerstandens Brandforsikring. Her har jeg en Rover 620
ti - 200 hk forsikret. Jeg betaler for en kasko 6500,- Kr. om året i præmie
og har en selvrisiko på 3200,- Og jeg må have så mange skader jeg orker.

- Selskabet er jo kun for os med lilla ble på hovedet (læs: lærere ) Nu
kan alle imidlertid jo ikke være en del af "folket", så derfor kommer der et
smuthul her!;

Opret en konto (lønkonto eller andet) i "Lån og spar bank", bed "Lån og Spar
bank" om at sende oplysningerne til Lærerstandens Brandforsikring og kontakt
efterfølgende selskabet. Nu kan man pludselig få en meget billig
bilforsikring (sandsynligvis den billigste i landet!) Det kræves dog, at man
også tegner en indboforsikring eller ulykkesforsikring, som for øvrigt også
er meget billige!
Nu hedder ens selskab dog ikke Lærerstandens Brandforsikring, men Ravna
Forsikring - og er et datterselskab for "pøblen"

Jeg opdagede alt det her, da min kammerat skulle købe Roveren, og ikke var
interesseret i at betale 30.000,- om året i forsikring. Nu kører jeg Volvo
V40, og den er jo nærmest gratis!!
Gå selv ind på www.lb.dk og beregn præmien på DIN bil! Her finder du også
telefonnummer mm.

Venligst Lars Hørmann

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-03 10:15

"Lars Hørmann" <hoermann@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Gå selv ind på www.lb.dk og beregn præmien på DIN bil! Her finder du også
> telefonnummer mm.

Den er ca. 1.000 kr. dyrere end jeg giver i dag...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-12-03 10:18

On Sat, 6 Dec 2003 10:14:40 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Den er ca. 1.000 kr. dyrere end jeg giver i dag...

Du kører heller ikke i en Rover 620 TI m/200 hk !

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-03 10:24

> Du kører heller ikke i en Rover 620 TI m/200 hk !

Nej, men det ændre da ikke ved at jeg med min nuværende bil skal give ca.
1.000 kr. mere end jeg giver i dag....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-12-03 10:43

Morten Fruergaard wrote:

> Den er ca. 1.000 kr. dyrere end jeg giver i dag...

Det samme for mig, så jeg tror at jeg springer over den smarte ide

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : KPH

Dato : 06-12-03 10:20

Jeg har lige beregnet min præmie på en Seat Toledo 1,9 TDI fra 1999 til
5266,- ved LB ved GF giver jeg dog ca. 1000,- mindre også med friskade, så
GF kan også være værd at se på hvis man ønsker billig forsikring.

Mvh
KPH

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-12-03 10:22

On Sat, 6 Dec 2003 10:19:58 +0100, "KPH" <FJERNkph@it.dk> wrote:

>Jeg har lige beregnet min præmie på en Seat Toledo 1,9 TDI fra 1999 til
>5266,- ved LB ved GF giver jeg dog ca. 1000,- mindre også med friskade

Toledo TDI ville hos dén afdeling af Tryg, jég anvender, koste mig
3.500 kr om året - inkl. friskadeordning...

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-03 10:26

> Toledo TDI ville hos dén afdeling af Tryg, jég anvender, koste mig
> 3.500 kr om året - inkl. friskadeordning...

Hvad er dén afdeling for en?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-12-03 10:52

On Sat, 6 Dec 2003 10:26:08 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Hvad er dén afdeling for en?

Jeg er blevet hængende hér, selvom jeg ikke opfylder betinelserne
mere: - www.tjm-forsikring.dk
Dét kan man nemlig godt, når man først har fået foden indenfor.
Når vi taler om almindelige biler op til 600.000 kr, er "Tjm" meget
billige - min Alfa er medtaget på dispensation. For sidste gang...
(dispensationen)

/Mogens

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-12-03 10:50

"Lars Hørmann" <hoermann@sol.dk> wrote in message
> Gå selv ind på www.lb.dk og beregn præmien på DIN bil! Her finder du
også
> telefonnummer mm.

Tjaa, jeg skal give 5000,- med 2000,- i selvrisiko for min Xantia. En
ellers udemærket præmie der er over 1000kr billigere end det jeg giver
nu men med en selvrisiko der er 700,- dyrere end det jeg giver nu.
Desuden er der også selvrisiko ved skade på bilens glas hvor jeg hos min
forsikring ike giver noget hvis ruden kan lappes (mobilglas/autoglas og
den slags). Jeg er dog forsikret gennem IDA og det hjælper jo en hel del
på præmien. F.eks. kan Tryg (som IDA forsikrer hos) kun tilbyde mig en
forsikring for 12000kr årligt hvilket var den pris jeg startede med at
betale for 5 år siden hos IDA.

mvh Bernhard

Fra : IN

Dato : 06-12-03 11:06

> [...]
> interesseret i at betale 30.000,- om året i forsikring. Nu kører jeg Volvo

tja, jeg skal give ca. 6000 kr mere om året + 6000 kr mere i selvrisiko, end
min nuværende forsikring, så ellers tak.

mvh.

Nicholas

Fra : Anders Møller

Dato : 06-12-03 11:07

> Nu hedder ens selskab dog ikke Lærerstandens Brandforsikring, men Ravna
> Forsikring - og er et datterselskab for "pøblen"

Det hedder godt nok Runa. Jeg er selv kunde hos selskabet, har aftale gennem
min fagforening.

Selskabet ER billige med forsikringerne. Også til os unge (25 år) bare man
har lidt anciennitet.

Vh. Anders, Uno T. i.e

Fra : bme

Dato : 06-12-03 11:18

Tjae, har runa som også er under lb.

giver 4600 årligt for min laguna stationcar, har selvrisiko på 2180, stiger
ikke i præmie ved skader og får lavet ruderne gratis hvis de ikke skal
skiftes.
Samtidig er der indkluderet et falck plus bil abbonnemt.

jeg klager skisme ikke, der er ikke nogle af de andre steder der ville give
mig de samme fordele som 26 årig. det næstbedste var 500 dyrere, ingen
vejhjælp, kostede 2*præmie i selvrisiko, plus præmiestigning ved
kaskoskader. Alt ialt ville første kaskoskade totalt koste mellem 14 og
15.000 mere end ved en skade i runa.

/bo

Fra : bme

Dato : 06-12-03 13:00

> [...]
> skiftes.
> Samtidig er der indkluderet et falck plus bil abbonnemt.

har lige beregnet min forsikring ved gf. det blev lige 7668 årligt med en
selvrisiko på 1370 kroner. Forsikringen er desuden "kun" med friskade ved
særlige skader og ikke en "bilforsikring uden bonustab" som det er tilfældet
ved runa.

min konklusion, gf er sikkert billigst hvis man er elitebillist med 8
skadefri år og kan opnå deres "bilforsikring uden bonustab" men derudover er
de distanceret med flere meter af runa.

/bo

Fra : Rene´

Dato : 06-12-03 12:11

Jeg tjekkede også lige min mercedes, den er også ca 1000kr billiger hos GF

Fra : Chr. L.

Dato : 06-12-03 12:35

> [...]
> interesseret i at betale 30.000,- om året i forsikring. Nu kører jeg Volvo

http://www.lb.dk/
http://www.bauta.dk/
http://www.runa.dk/

samme selskab...

Chr.

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-12-03 13:14

Lars Hørmann wrote:
> Gå selv ind på www.lb.dk og beregn præmien på DIN bil! Her finder du
> også telefonnummer mm.

Jeg kan bare ikke finde min bil på listen... Typisk..

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Rasmus

Dato : 06-12-03 18:33

> [...]
> Nu hedder ens selskab dog ikke Lærerstandens Brandforsikring, men Ravna
> Forsikring - og er et datterselskab for "pøblen"

Runa forsikring er ikke et datterselskab for "pøblen" som du skriver, her
kræves det også at du er medlem af f.eks en bestemt fagforening

Har du noget dokumentation for at det er fordi han er kunde i Lån & spar
bank, eller fordi han opfylder et af kravene fra enten Runa, Baute eller
LB??

mvh
Rasmus

Fra : CJK

Dato : 06-12-03 22:57

Fedt !!!

De forsikrer ikke engang "ordentlige" vogne.... kun småbiler..

CJK.... tullende rundt i chrysler vision 3.5

(og jeg har endda lilla ble om halsen )

Fra : Gismo

Dato : 07-12-03 13:54

Lars Hørmann wrote:
> [...]
> Brandforsikring og kontakt efterfølgende selskabet. Nu kan man
> pludselig få en meget billig bilforsikring

Er du sikker på at kammeraten ikke opfylder det faglige krav til at tegne
forsikringer i selskabet?

Gismo.

Fra : Henrik

Dato : 07-12-03 16:41

> [...]
præmie
> og har en selvrisiko på 3200,- Og jeg må have så mange skader jeg orker.

Ja, det er rimeligt billigt. 6437 kr for kasko på en mercer. Der er nogle
der tager meget mere .. og nogle vil slet ikke forsikre den. Specialbil
siger de, selvom den er gammel, og ikke specielt dyr hverken i indkøb eller
reservedele. Og det er jo heller ikke en racervogn.

Men jeg giver kun 4800 kr hos GF. Det er så uden vejhjælp, men til gengæld
får jeg måske nogle af pengere tilbage. Så vidt jeg forstår afhænger det af,
hvor mange skader der bliver i år i min forsikringsklub.

---

Fra : Jacob

Dato : 07-12-03 22:06

> Gå selv ind på www.lb.dk og beregn præmien på DIN bil! Her finder du også
> telefonnummer mm.

Syns ikk jeg kan finde porsche i deres liste.. hehe