Endnu et forsikringsspørgsmål
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-12-03 20:54

Såfremt jeg nu kan "komme ud" af mit nuværende forsikringsselskab, skal jeg
jo have et andet.
Nu har jeg kigget lidt på GF forsikring, og jeg forstår intet.
Citat:

Bilforsikring for nye bilister
Til bilister uden kørselserfaring - eller
med mindre end 3 års dokumenteret
skadefri kørsel i egen bil - har GF-FORSIKRING
udviklet en særlig forsikring.
Når du kan dokumentere 3 års skadefri
kørsel i egen bil, bliver du automatisk
tilbudt en anden forsikringstype med et
lavere præmieniveau.

(lidt længere nede kommer så følgende)

Indplacering på præmietrin
Nye bilister - dvs. bilister, der;
.. har haft kørekort i mindst 3 år
starter på præmietrin 03. Efter hvert
skadefrit kalenderår rykkes et trin frem.
Ved belastende skade rykkes to trin tilbage.
Trinskift sker altid pr. førstkommende 1.
januar. Hvis du kan dokumentere skadefri
kørsel i egen bil, vil du blive indplaceret
herefter.

Hvordan skal ovenstående tolkes?
Kan man kun blive forsikret hvis man har haft sit kørekort i 3 år? For så er
man da i mine øjne ikke "uden kørselserfaring" - måske har man ikke så
meget, men man er da ikke uden erfaring??

Håber at der er en her i gruppen der kan kaste lidt lys over det...

/Kasper Hansen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-12-03 22:17

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
> meget, men man er da ikke uden erfaring??
>
> Håber at der er en her i gruppen der kan kaste lidt lys over det...

Nogen har kørekort, men kører ikke bil, og dermed ikke har erfaring.

Jesper

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-12-03 22:43

> Nogen har kørekort, men kører ikke bil, og dermed ikke har erfaring.

Det forstår jeg udmærket - men jeg kan så bare ikke forstå hvorfor de
foretrækker en der har fået sit kort som 18 årig, og ikke har brugt det i 3
år, frem for en der har kørt 35.000 km på det ene år vedkomne har haft bil
(som jeg f.eks. har). Desuden kan jeg heller ikke forstå hvorfor man kan
beregne en bilforsikring for en 20 årig på deres hjemmeside, når man (hvis
man altså skal have haft sit kort i 3 år) skal være mindst 21?

/Kasper Hansen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-12-03 01:10

On Fri, 5 Dec 2003 22:43:11 +0100, "Kasper Hansen [8270]"

> [...]
>beregne en bilforsikring for en 20 årig på deres hjemmeside, når man (hvis
>man altså skal have haft sit kort i 3 år) skal være mindst 21?

Nu er jeg ikke sikker, men den er nok ment således.

Har man ikke haft en bil før så skal man have haft kørekort i mindst 3
år før at man kan tegne en ny forsikring hos dem, mens at hvis at man
har en real ancienitet man kan overfører så kan den godt overføres til
en nybillist forsikring.

Men point aside så er der en bestemt pasus jeg ikke kan lide i deres
forsikringsbetingelser som kan ses her (PDF format):
http://makeashorterlink.com/?E2E241BB6

Side 22, Kapitel 25.24
[Cut]
Selskabet dækker udelukkende reparationen af den eller de beskadige
dele.

F.eks. erstattes ikke farvenuancer efter lakering eller forskelle i
fælge efter reparation eller udskiftning af en eller flere fælge.

Forsikringstager bærer risikoen for, at reservedele tilsvarende de
skadede ikke kan skaffes.

Eventuel forringelse af bilens handelsværdien som følge af reparationen
eller skaden erstattes ikke.
[/Cut]

Men Kasper jeg kan ikke se hvor at du finder alt den tekst henne om den
forsikring, for når at jeg går ind på gf-forsikring.dk og vælger
Forsikringer - Bilforsikring - Nybilist ser jeg kun følgende tekst, og
jeg kan ikke finde den tekst du snakker om

Flemming Jacobsen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-12-03 01:37

> [...]
> skadede ikke kan skaffes.
>
> Eventuel forringelse af bilens handelsværdien som følge af reparationen

Nej, det lyder selvfølgelig ikke alt for godt - jeg ved ikke om andre
selskaber har samme klausuler. Hvis ikke, er det da værd at være opmærksom
på.

> [...]
> Forsikringer - Bilforsikring - Nybilist ser jeg kun følgende tekst, og
> jeg kan ikke finde den tekst du snakker om

Jeg fandt teksten i PDF filen med den udvidede beskrivelse af
forsikringen....

Jeg tror dog at jeg prøver at ringe til Alm. brand forsikring på mandag.
Hvis deres udregning på nettet er korrekt, kan jeg få en forsikring med
kasko og hele svineriet til 26.500 og med 4.000 i selvrisiko. Det er nærmest
billigt sammenlignet med mange andre...

/Kasper Hansen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-12-03 02:03

>Jeg fandt teksten i PDF filen med den udvidede beskrivelse af
>forsikringen....

Nu kan jeg godt se hvad du mener. Prøv at ringe til GF og snakke med dem
og find ud af hvad for en af reglerne der gælder. Det kan jo ske at der
er tale om en formuleringsfejl, enten det ene eller det andet sted som
faktisk gør at det kan betale sig for dig.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-12-03 02:04

> [...]
>kasko og hele svineriet til 26.500 og med 4.000 i selvrisiko. Det er nærmest

Hvor meget har du da givet for bilen?

Flemming Jacobsen

Der ikke vil have kasko på sin første bil, da jeg nok kommer til at
betale bilen om og om igen hver år

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-12-03 11:34

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> Hvor meget har du da givet for bilen?

110.000 - så finansierinsselskabet kræver en kasko :(

/Kasper Hansen