/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
En SAND historie fra i går
Fra : Tom


Dato : 05-12-03 19:21

hey

vores sekretær kom lidt senere på arbejde i dag i forhold til det hun
plejer. Hun kom også kørende i den gamle saab og ikke i audi'en som normalt.
......joeh i går nat var der nogen som havde nolet de 4 alufælge til A6'eren,
og de bor langt ude på lars tynds.... mark og har hund som bare har sovet
igennem sammen med resten af familien.
Da jeg spurgt lidt mere til fælgene så kom hele historien......hun havde sat
sig ind i audien og startet motoren og skulle til at køre men bilen flyttede
sig ikke rigtig, så hun hopper ud og går ind til sin kæreste og siger han
skal hjælpe hende med at skubbe bilen da den vist er kørt fast......først
her bliver tyveriet af 4 hjul opdaget. Audien er klodset op på nogle
brændeknuder

Hold da k... jeg troede kun det var sådan noget Gøg og Gokke kunne lave
))

--
Tom




 
 
Klaus G. (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 05-12-03 19:33

> hey
>*KLIP*
> Hold da k... jeg troede kun det var sådan noget Gøg og Gokke kunne lave
> ))
Hehe ja, men mon ikke vi alle sammen har lavet noget dumt engang? Jeg kom
selv til at fylde Diesel på vores plæneklipper, "wtf, den kan ikke starte",
nå over og låne nabo'ens plæneklipper. "Hmm, tom tank", jamen jeg fylde da
bare noget "benzin" på den også. "Nå, den vil sq heller ikke starte". Så er
det man begynder at tænke. "Gad vide om den gamle har hældt diesel på den
dunk som der _altid_ plejer at være benzin i"? Så jeg tjekker lige, og denne
gang lugter jeg ikke bare til låget, men hælder noget ud, og hvad opdager
jeg så? DIESEL! Fik da gang i begge plæneklippere igen, de røg som bare
fa*** da de efter en udtømning, og rigtigt påfyldning kom igang igen :)

Nå ja, lidt(meget) OT, sorry :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)



jan@stevns.net (05-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 05-12-03 20:25

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev :

>Hold da k... jeg troede kun det var sådan noget Gøg og Gokke kunne lave
>))

Det var vel ikke hende der blondinen ?
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Tom (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 05-12-03 20:52



> >Hold da k... jeg troede kun det var sådan noget Gøg og Gokke kunne lave
> >))
>
> Det var vel ikke hende der blondinen ?

så skulle hun da ha farvet håret, men kom til at tænke på om kæresten har en
finger med i spillet for at hun ikke skal køre for meget i audien

--
Tom




Jesper Bach (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Bach


Dato : 05-12-03 20:53


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message
news:3fd0cc94$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hey
>
> vores sekretær kom lidt senere på arbejde i dag i forhold til det hun
> plejer. Hun kom også kørende i den gamle saab og ikke i audi'en som
normalt.
> .....joeh i går nat var der nogen som havde nolet de 4 alufælge til
A6'eren,
> og de bor langt ude på lars tynds.... mark og har hund som bare har sovet
> igennem sammen med resten af familien.
> Da jeg spurgt lidt mere til fælgene så kom hele historien......hun havde
sat
> sig ind i audien og startet motoren og skulle til at køre men bilen
flyttede
> sig ikke rigtig, så hun hopper ud og går ind til sin kæreste og siger han
> skal hjælpe hende med at skubbe bilen da den vist er kørt fast......først
> her bliver tyveriet af 4 hjul opdaget. Audien er klodset op på nogle
> brændeknuder
>
> Hold da k... jeg troede kun det var sådan noget Gøg og Gokke kunne lave
> ))
>
> --
> Tom
>
>
>
OK, så skal jeg komme med min Gøg & Gokke historie også :

I sommers var jeg ved at justere ventiler. Bilen holder med åben fordør, for
at jeg kan turne motoren, når jeg skal til at justere en ny ventil.

For liiige at få lidt bedre plads foran bilen som holder inde i carporten,
slipper jeg håndbremsen . Bilen ruller ganske langsomt baglæns, men jeg har
glemt at jeg nu skal flytte mig for bilen, for at kunne træde pedalen med
håndbremsen ned igen (det er en lille pedal, da MB'en har automatgear), og
rammer derfor pænt ved siden af.

Resultat : Det forreste vindues øverste hjørne (en MB 280CE - der er ingen
ramme om forruden) rammer en af træstolperne i carporten. Det standser godt
nok bilen, men vinduet bliver rykket godt skævt i skinnerne, med det
resultat, at vinduet blev utæt. Det tog så lige en ekstra dag at justere
vinduet og skinnen ind igen.

For nu at slutte ordentligt af, gentog jeg nøjagtig samme stunt endnu
engang, bare et par måneder senere.

Så kan man lære det...

/Jesper





Unlimited (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Unlimited


Dato : 05-12-03 21:42

> For nu at slutte ordentligt af, gentog jeg nøjagtig samme stunt endnu
> engang, bare et par måneder senere.
>
> Så kan man lære det...

Og for at gøre det endnu bedre.. Så fortæller du det selv bagefter ;)
Jeg havde holdt min kæft om anden gang *G*
Men ok sjovt at læse :)


Hvem har ikke dummet sig en gang imellem ;)

/F



Martin Sand. (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 06-12-03 03:07

Tom wrote:
> vores sekretær kom lidt senere på arbejde i dag i forhold til det hun
> plejer. Hun kom også kørende i den gamle saab og ikke i audi'en som
> normalt. .....joeh i går nat var der nogen som havde nolet de 4
> alufælge til A6'eren, og de bor langt ude på lars tynds.... mark og

Damn, hvad er det for et firma du arbejder i, hvor sekretæren har råd til at
køre i en A6?? *G*

Det er jo næsten ligesom nede ved de tyske grænsebutikker i slutningen af
80'erne, hvor flaskedrengen kørte i BMW 328Ci og direktøren havde en
Mercedes-Benz 500 SEC og en Ferrari...

MVH Martin



Tom (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-12-03 09:08



> Damn, hvad er det for et firma du arbejder i, hvor sekretæren har råd til
at
> køre i en A6?? *G*

som nogen har været inde på før så er husleje og huspriser det halve til 1/3
af hvad man giver på djævleøen og de større byer. Når dette så kombineres
med jysk husmandsøkonomi med at handle hvor det er billigst og vurdere
hvornår det kan betale sig at betale moms osv. ja så giver det lidt luft til
at købe fine ting

> Det er jo næsten ligesom nede ved de tyske grænsebutikker i slutningen af
> 80'erne, hvor flaskedrengen kørte i BMW 328Ci og direktøren havde en
> Mercedes-Benz 500 SEC og en Ferrari...

Jeg drømmer også om ferrari og i princippet kunne jeg også få en hvis ikke
det var for statsrøveriet med afgifterne.

--
Tom




Mogens Knudsen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-12-03 09:29

On Sat, 6 Dec 2003 09:07:55 +0100, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

>som nogen har været inde på før så er husleje og huspriser det halve til 1/3
>af hvad man giver på djævleøen og de større byer. Når dette så kombineres
>med jysk husmandsøkonomi

Er lønnen tilsvarende?

>Jeg drømmer også om ferrari og i princippet kunne jeg også få en hvis ikke
>det var for statsrøveriet med afgifterne.

En Ferrari er da ikke uopnåelig for folket mere (308)


/Mogens

Tom (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-12-03 09:35



> >som nogen har været inde på før så er husleje og huspriser det halve til
1/3
> >af hvad man giver på djævleøen og de større byer. Når dette så kombineres
> >med jysk husmandsøkonomi
>
> Er lønnen tilsvarende?

den er lidt lavere men alligevel ikke 1/3

> >Jeg drømmer også om ferrari og i princippet kunne jeg også få en hvis
ikke
> >det var for statsrøveriet med afgifterne.
>
> En Ferrari er da ikke uopnåelig for folket mere (308)

jeg har skam et vågent øje med prisudviklingen ved mobile.de men de
ferrarier jeg kan lide starter med 400.000 Kr

--
Tom




Mogens Knudsen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-12-03 09:42

On Sat, 6 Dec 2003 09:34:30 +0100, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

>den er lidt lavere men alligevel ikke 1/3

Hva' tjener en ingeniør på Danfoss?

>> En Ferrari er da ikke uopnåelig for folket mere (308)

>jeg har skam et vågent øje med prisudviklingen ved mobile.de men de
>ferrarier jeg kan lide starter med 400.000 Kr

Uden afgift?


/Mogens

Jan W Nielsen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-12-03 10:25

Mogens Knudsen wrote:

> Hva' tjener en ingeniør på Danfoss?

Det kommer an på, hvem ingeniøren er.

Ofte lønner de ikke voldsomt højt i så store virksomheder - faglige
udfordringer og karrieremæssige perspektiver skal nok gøre det ud for den
manglende løn.

Jeg tror, lønnen varierer MEGET for ingeniører på Danfoss. Jeg kender en,
der med en samtidig HD (A) have tre års erfaring - han fik i 1998 30.000 om
måneden i en afdeling i Jylland. (om det var uden pensioner og fryns) ved
jeg ikke)

--
Jan W Nielsen




IN (06-12-2003)
Kommentar
Fra : IN


Dato : 06-12-03 11:09


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd1a03b$0$27324$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>>
> Jeg tror, lønnen varierer MEGET for ingeniører på Danfoss. Jeg kender en,
> der med en samtidig HD (A) have tre års erfaring - han fik i 1998 30.000
om
> måneden i en afdeling i Jylland. (om det var uden pensioner og fryns) ved
> jeg ikke)

Er 30.000 om måneden,meget hvis man ser helt generelt?




Morten Fruergaard (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-12-03 11:22

"IN" <nospam@no.com> skrev i en meddelelse
> Er 30.000 om måneden,meget hvis man ser helt generelt?


Ikke for en ingeniør..

Kommer meget an på stilling samt sted...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-12-03 11:43

On Sat, 6 Dec 2003 11:22:12 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>> Er 30.000 om måneden,meget hvis man ser helt generelt?

>Ikke for en ingeniør.. - Kommer meget an på stilling samt sted...

www.jobindex.dk
En ingeniør med 5 års erfaring får typisk 30.000 om året


/Mogens

Morten Fruergaard (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-12-03 11:58

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> www.jobindex.dk
> En ingeniør med 5 års erfaring får typisk 30.000 om året


Så håber jeg at jeg aldrig vil nå 5 års erfaring...

Men 30.000 kr./md er ikke MEGET...
Det er vel meget normalt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Morten Fruergaard (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-12-03 12:01

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse
> Ikke for en ingeniør..
>
> Kommer meget an på stilling samt sted...


Og de 30.000 er trods alt 5 år siden, så det er vel egentlig ganske pænt...
Det svarer ca. til 35.000 kr. i dag...

Kender en E-ing. der som nyuddannet fik lidt over 33.000 kr./md. Det synes
er en ganske pæn startløn...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Tom (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-12-03 15:13



> >den er lidt lavere men alligevel ikke 1/3
>
> Hva' tjener en ingeniør på Danfoss?

28-40 alt efter jobbet og ansvar


> >> En Ferrari er da ikke uopnåelig for folket mere (308)
>
> >jeg har skam et vågent øje med prisudviklingen ved mobile.de men de
> >ferrarier jeg kan lide starter med 400.000 Kr
>
> Uden afgift?

jep

--
Tom




Mogens Knudsen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-12-03 15:24

On Sat, 6 Dec 2003 15:13:09 +0100, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

>28-40 alt efter jobbet og ansvar

OK - lyder meget fornuftigt (+pensionen 10/5)

>> Uden afgift?

>jep

Var det hér ikke noget?
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111127907450&top=65&

Jeg var for få år siden helt syg med en sølvfarvet Ferrari 400i, men
havde ikke modet til et køb: 300.000 kr på DK-plader, og den så helt
okay ud (12 cyl. - 3-4 km/l)


/Mogens

Tom (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-12-03 15:36



> Var det hér ikke noget?
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111127907450&top=65&
>

Ser rimelig fornuftig ud,

> Jeg var for få år siden helt syg med en sølvfarvet Ferrari 400i, men
> havde ikke modet til et køb: 300.000 kr på DK-plader, og den så helt
> okay ud (12 cyl. - 3-4 km/l)

og så blev det alligevel en alfa?. Der er da 1.000.000 gange mere bil over
ferrari end mangen anden bil
Alene blæremås-effekten ved at køre ferrari

--
Tom




Mogens Knudsen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-12-03 15:50

On Sat, 6 Dec 2003 15:35:40 +0100, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

>og så blev det alligevel en Alfa?

Det smager jo lidt af fisk

>Der er da 1.000.000 gange mere bil over ferrari end
>mangen anden bil

Jow, jow - dét har jeg da vist heller ikke benægtet...

>Alene blæremås-effekten ved at køre ferrari

Jep, dine nabo'er og folk i al almindlighed ville helt sikkert gå hélt
i koma/amok, hvis du installerede en Ferrari i din garage


/Mogens

Andreas M. Hansen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 06-12-03 16:07

Vi har rent faktisk en ingeniør på Danfoss som kører i en 12 cyl Ferrari på
arbejde en gang imellem (Tom: han arbejder i E4) - han er godtnok tysker, så
bilen er på tyske plader - det forklarer jo en hel del.....

mvh

Andreas M. Hansen



Mogens Knudsen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-12-03 16:25

On Sat, 6 Dec 2003 16:06:49 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Vi har rent faktisk en ingeniør på Danfoss som kører i en 12 cyl Ferrari på
>arbejde en gang imellem (Tom: han arbejder i E4) - han er godtnok tysker, så
>bilen er på tyske plader - det forklarer jo en hel del.....

Som sagt: en Ferrari behøver ikke nødvendigvis at være dyr i indkøb.
Hvis du vælger en model af de mindre populære eller ældre (308), kan
du bliver kørende til en fornuftig penge.

Dét, som ofte ødelægger idé'en, er det løbende vedligehold:
For en moderne Ferrari ikke noget problem - for en aldrende Ferrari
lig med økonomisk ruin.


/Mogens

Morten Fruergaard (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-12-03 22:05

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> 28-40 alt efter jobbet og ansvar


Vel ikke en nyuddannet?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 06-12-03 22:22

On Sat, 6 Dec 2003 22:04:40 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Vel ikke en nyuddannet?

Det vil jeg ikke tro - en nyuddannet ingeniør ligger jvf.
www.jobindex.dk på 23-28.000 kr, hvorfor 25.000 kr
sikkert er niveau'et...

Der er imidlertid og helt sikkert stor lønmæssig spredning...


/Mogens

Morten Fruergaard (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 07-12-03 08:41

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det vil jeg ikke tro - en nyuddannet ingeniør ligger jvf.
> www.jobindex.dk på 23-28.000 kr, hvorfor 25.000 kr
> sikkert er niveau'et...


Det passer_meget_godt med det kendskab jeg har til min egen samt mine
tidligere medstuderendes løn....

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Jesper Lauridsen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 07-12-03 03:30

On Sat, 6 Dec 2003 03:07:24 +0100, "Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Damn, hvad er det for et firma du arbejder i, hvor sekretæren har råd til at
>køre i en A6?? *G*

Det er som regel manden der leverer pengene.

Og så kan han få lov til at køre i den gamle Saab... Og den dag måtte han
nok tage bussen.


Per Beer Hansen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 06-12-03 11:11

Tom wrote:
> hey
>
> vores sekretær kom lidt senere på arbejde i dag i forhold til det hun
> plejer. Hun kom også kørende i den gamle saab og ikke i audi'en som
> normalt. .....joeh i går nat var der nogen som havde nolet de 4
> alufælge til A6'eren, og de bor langt ude på lars tynds.... mark og
> har hund som bare har sovet igennem sammen med resten af familien.
> Da jeg spurgt lidt mere til fælgene så kom hele historien......hun
> havde sat sig ind i audien og startet motoren og skulle til at køre
> men bilen flyttede sig ikke rigtig, så hun hopper ud og går ind til
> sin kæreste og siger han skal hjælpe hende med at skubbe bilen da den
> vist er kørt fast......først her bliver tyveriet af 4 hjul opdaget.
> Audien er klodset op på nogle brændeknuder
>
> Hold da k... jeg troede kun det var sådan noget Gøg og Gokke kunne
> lave

Ikke kun Gøg og Gokke der kan lave det stunt, nej.
Jeg har engang set en mekaniker udføre omtrent det samme stunt.
Han havde hejst bilen op på en lift, taget hjulene af og lavet bremser hele
vejen rundt.
Så blev det frokost, og efter frokost skulle han have en anden bil ind på
liften, han skulle dog lige køre den ud han lige havde lavet bremser på.
Han sænkede liften ned, satte sig ind i bilen og startede den, men den ville
ikke køre nogen steder ?
Rundt omkring ham stod resten af personalet (incl. mig selv) og
skraldgrinede, han havde glemt at sætte hjulene på
Han hører stdaig for dette engang i mellem når jeg møder ham, og det på
trods af at det ligger 15 - 20 år tilbage i tiden, men den salgs glemmes jo
nok aldrig

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk
Masser af Formel 1 + motorsports videoer



Kim Hansen (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 06-12-03 13:06


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fd0cc94$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hey
>
> Da jeg spurgt lidt mere til fælgene så kom hele historien......hun havde
sat
> sig ind i audien og startet motoren og skulle til at køre men bilen
flyttede
> sig ikke rigtig, så hun hopper ud og går ind til sin kæreste og siger han
> skal hjælpe hende med at skubbe bilen da den vist er kørt fast......først
> her bliver tyveriet af 4 hjul opdaget. Audien er klodset op på nogle
> brændeknuder

Dette forklare da mig hvorfor flere af de kvinder jeg kender ikke kan se
hvad hulen man skal med dyre alufælge. . . . . de ser jo slet ikke ned hvor
de sidder :0)

Kim



Martin Johansen [600~ (06-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-12-03 15:27

Kim Hansen wrote:

> Dette forklare da mig hvorfor flere af de kvinder jeg kender ikke kan se
> hvad hulen man skal med dyre alufælge. . . . . de ser jo slet ikke ned
> hvor de sidder :0)

Du kender de forkerte så Dem jeg kender synes at alt under 16/17" er
for gamle mennesker og så skal den helst sænkes også YES de er nogle
rare kvindfolk

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste