Hvilket søkort til Ipaq med Pocket pc 2003
Fra : Lars Godthaab

Dato : 05-12-03 00:07

Hej
Jeg har købet mig en HP Ipaq med tilhørende TomTom 2
Navigation, og så har jeg tænkt mig også at investere i et søkort der
kan køre på sådan en sag.

Er der nogen har nogen gode erfaringer med bestemte produkter ?

MvH

Lars

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 05-12-03 10:51

Hej Lars,

Du kan download oziexplorer til wince - det spiller ok.

Så mangler du bare nogle kort :(

Men man kan twikse de tyske søsportskort til at virke. :):)

/HHA

Fra : Claus og Susanne

Dato : 05-12-03 15:59

> Du kan download oziexplorer til wince - det spiller ok.
>
> Så mangler du bare nogle kort :(
>
> Men man kan twikse de tyske søsportskort til at virke. :):)

Hvordan 'twikser' man dem?
Skal lige naævnes at jeg ikke har brugt oziexplorer før, men har netop købt
bilkatilbudet 2210 m GPS. og så kunne dette lyde interesant

S. Jørgensen

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 06-12-03 11:41

Det er noget med at importere kortne i ozi for windows, derefter downloader
man et program fra ozi der hedder Img2ozf og konvertere alle de tyske kort,
og kopiere de ozf-filer man får ind sammen med .map-filerne og kopiere
derefter .ap og .ozf filerne over til sin pda - (Har jeg hørt)

/HHA

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 05-12-03 16:12

"Lars Godthaab" <larsgodthaab@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> kan køre på sådan en sag.
>
> Er der nogen har nogen gode erfaringer med bestemte produkter ?

Nej, men jeg leger lidt med det samme til bærbar..... specielt
GPS Positioner.
I min søgen forleden over hvad der findes af sådanne programmer,
stødte jeg på indtil flere der også fandtes til PDA.
Jeg kan ikke lige huske navnene, men prøv at søg google
for f.eks. nautical GPS software - tilføj evt PDA.......

Det kan være jeg får tid til at checke hvem det var senere på aftenen...

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Alvin

Dato : 05-12-03 18:36

I bladet Bådnyt udgave september 2003 er der en 5 siders test/gennemgang af
de forskellige muligheder inklusive priser. Af de 5 testede
kortformater/typer er det kun DLSK2 og Magellan Blue Nav kort der er
beregnet til PDA. Prøv på biblioteket de har bladet. Hvis det kniber kan jeg
sende dig en kopi af artiklen.

MVH
Alvin

Fra : Jan T Pharo

Dato : 05-12-03 18:43

Fri, 5 Dec 2003 18:35:55 +0100, "Alvin" <alvinbang@bigfoot.com>;
<3fd0c1f2$0$17639$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>; <dk.fritid.sejlads>:

>Af de 5 testede
>kortformater/typer er det kun DLSK2 og Magellan Blue Nav kort der er
>beregnet til PDA.

Og så passer selvfølgelig MapSource/BlueChart til Garmins PDA iQue3600

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 05-12-03 20:17

hej ng

hvordan lægger man dlsk 2 på en pda ??

Bjørn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-12-03 21:35

Det er en trykfejl i artiklen. I teksten står der udtrykkeligt at DLSK kun
kan køre på PC'er og det er da også det der står på DLSK

Til gengæld kan maptech godt køre på PDA, og det står der ikke noget om i
artiklen.

/Bjarke

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 05-12-03 19:17

Hej.

Prøv www.maptech.com de har både til pda og laptop.

Jeg bruger laptop versionen - og det virker.

/Svend
Maxi 77 - Fie2

Fra : Claus og Susanne

Dato : 05-12-03 22:38

Lyder spændende, hvad med søkort??
Kan de 'tyske' maptech kort bruges, ellers er det et spécieltformat til PDA?

S. Jørgensen

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 08-12-03 21:25

check www.maptech.com

Jeg købte alle kort over dk (østkysten, limfjorden, nordtyskland og
vestsverige inkl. djævleøen :)) i søsportserien med tilhørende cd rom (3
stk) ca. 1500,00

Der findes en norsk importør for N-S-DK...søg google med "maptech offshore
navigator"

/Svend

Fra : Alvin

Dato : 29-12-03 00:20

Hej Lars

Hvis du har fået nogle erfaringer er jeg meget nysgerrig.