/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Har tænkt på at købe VW Golf IV TDI
Fra : Kim


Dato : 04-12-03 22:35

Jeg har tænkt på at købe en brugt Golf IV 110 hk. TDI og vil så prøve at
spørge her
1 Vil der ske prisfald , nu når Golf 5 er kommet frem( har tænkt på at vente
til forår)
2 Vil det være en fornuftig køb nu 1999 Golf IV TDI ca 150000 km. til ca.
165000 kr.
3 Er der nogle dårlige ting ved dem??
4 Ruster de lidt eller meget
Mvh. Kim



 
 
Jan W Nielsen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 04-12-03 22:37

Kim wrote:

> Jeg har tænkt på at købe en brugt Golf IV 110 hk. TDI og vil så prøve
> at spørge her. Vil der ske prisfald , nu når Golf 5 er kommet frem( har
tænkt på
> at vente til forår)

Ikke meget, tror jeg. Jeg tror, det er et ret prisfast produkt.

> 4 Ruster de lidt eller meget

Meget, meget lidt.

--
Jan W Nielsen




Ukendt (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-03 16:51


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fcfa8db$0$25834$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Kim wrote:
>
> > Jeg har tænkt på at købe en brugt Golf IV 110 hk. TDI og vil så prøve
> > at spørge her. Vil der ske prisfald , nu når Golf 5 er kommet frem( har
> tænkt på
> > at vente til forår)
>
> Ikke meget, tror jeg. Jeg tror, det er et ret prisfast produkt.
>

Du skal nok vente over et år, før at den nye model slår igennem på
brugtpriserne på IV'eren.
Det var tilfældet ved sidste modelskifte.

> > 4 Ruster de lidt eller meget
>
> Meget, meget lidt.

Enig, kørte en 98'er i 2,5 år, ikke en plet.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264




Mogens Knudsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 05-12-03 17:04

On Fri, 5 Dec 2003 16:51:15 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Enig, kørte en 98'er i 2,5 år - ikke en plet.

Dét sgu de da dælme heller ikke gerne efter så kort et tidsrum.


/Mogens

Dæktest:
www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp

Ukendt (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-03 18:20


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:72b1tv4vu7clo0k7qar4il2tofkpih7kue@4ax.com...
> On Fri, 5 Dec 2003 16:51:15 +0100, "Claus Petersen"
> <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>
> >Enig, kørte en 98'er i 2,5 år - ikke en plet.
>
> Dét sgu de da dælme heller ikke gerne efter så kort et tidsrum.
>

Næhh, helt enig, jeg mener bare at hvis en bil har anlæg for rust, så
starter processen vel et eller andet sted fra dag 0.
Med Golf IV'eren (og Passat 3B) mener jeg at VW der i 97/98 er kommet langt
i kampen mod rusten, det er ikke bare helgalvaniseringen af karosseriet, men
også skruer og bolte anvendt i motorrumet og undervognen, det ruster bare
ikke. Der er der altså nogle bilmærker der ikke er helt med endnu.
I øvrigt kan jeg fortælle at jeg var involveret i et ombygningsprojekt af en
98'er Golf GTI fra 1,8T til TDI for cirka et år siden. Bilen blev helt
strippet
(pånær indmaden i dørene) og der var faktisk ikke noget der var rustet
sammen trods bilen havde kørt 245000. Det var lige til at skille ad, ingen
sammenrustede skruer eller bolte. Ingen ræverøde skruer nogetsteds i bilen.
Ingen rust nogen steder.

Og at galvanisering er vej frem er der ingen tvivl om, en kammerat har en
Audi 90 2,3 Quattro fra 87, motoren ser lidt kedelig ud men absolot ingen
rust i karossen, (dog var der lidt i bagsmækken omkring nummerpladelyset,
men den er nu skiftet).


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264








Jasper Norman (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jasper Norman


Dato : 05-12-03 01:45


> 4 Ruster de lidt eller meget

Ved ikke om det kun var golf III, men den rustede da for et godt ord. Har
hørt om gennemtærede bagklapper + dørpaneler i 6 år gl. biler.

/Jasper



Jan W Nielsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-12-03 10:28

Jasper Norman wrote:

> Ved ikke om det kun var golf III, men den rustede da for et godt ord.
> Har hørt om gennemtærede bagklapper + dørpaneler i 6 år gl. biler.

Det var kun Golf III.

--
Jan W Nielsen




Kim (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 05-12-03 12:36


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd04fa2$0$27341$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jasper Norman wrote:
>
> > Ved ikke om det kun var golf III, men den rustede da for et godt ord.
> > Har hørt om gennemtærede bagklapper + dørpaneler i 6 år gl. biler.
>
> Det var kun Golf III.
>
> --
> Jan W Nielsen
>
> Jeg har nu en Golf 2 TD årg. 91 og der er faktisk meget lidt rust på den,
men den var måske også bedre end Golf 3 ?? Mvh. Kim
>



Ukendt (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-03 16:47


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd04fa2$0$27341$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jasper Norman wrote:
>
> > Ved ikke om det kun var golf III, men den rustede da for et godt ord.
> > Har hørt om gennemtærede bagklapper + dørpaneler i 6 år gl. biler.
>
> Det var kun Golf III.
>

Indtil 10 md. 1994, derefter var store dele af bilen galvaniseret incl.
bagklappen. Kørte selv i en GTI fra 95 i tre år ikke skyggen af rust på
bilen.

Og Golf IV er vollverzinkt - dvs. fuld galvaniseret. Har dog hørt om rust på
98 -99 i vindueslistern ved bagdørene (LOL), men min 98'er havde ikke en
plet, ej heller har min Bora ( Golf m. røv).

--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264




Torben Frederiksen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Torben Frederiksen


Dato : 05-12-03 13:05

Hej Kim
Jeg købte en Golf TDI PD 115 HK fra 2000 i sommers og den er bare en drøm.
Den er godtnok dyr i indkøb men mand har det somom det er en større bil man
køre i end den egentlig er, og den holder jo prisen rigtigt godt.
Jeg tror det er en god ide at vente lidt, Den nye Golf kommer med en 2,0 16v
140HK diesel her engang i dec.
Jeg har altså kun gode ting at sige.
Mvh. Torben



Jan W Nielsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-12-03 14:46

Torben Frederiksen wrote:

> Jeg tror det er en god ide at vente lidt, Den nye Golf kommer med en
> 2,0 16v 140HK diesel her engang i dec.

Hej Torben

Hvilken betydning skulle det have at der kommer en ny model..?

Den er så dyr, at den vil få relativt ringe indflydelse på, hvad en 5 år
gammel TDi´er vil koster.

Afskrivningen på Golfen vil være relativt lavt (ift andre biler der koster
det samme), da det for det første er en TDI´er (attraktivt pga stadigt flere
pendlere og (for) stor tiltro at en diesel kan køre 800.000 km) , da det
dernæst er en VW, da den har et ruststærkt karosseri og da den endeligt har
en lækker kabine. (Der er fremtidssikret ved sin lækkerhed).

--
Jan W Nielsen




Mark Sandberg (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 05-12-03 15:08


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken betydning skulle det have at der kommer en ny model..?

Modelskifte giver altid prisfald på de forgangne modeller.

> Den er så dyr, at den vil få relativt ringe indflydelse på, hvad en 5 år
> gammel TDi´er vil koster.

Prisstigningen i forbindelse med dette VW Golf modelskifte, er da ikke
større end vi plejer at se ved VW og andre bilmærker.

> Afskrivningen på Golfen vil være relativt lavt (ift andre biler der koster
> det samme), da det for det første er en TDI´er (attraktivt pga stadigt
flere
> pendlere og (for) stor tiltro at en diesel kan køre 800.000 km) , da det
> dernæst er en VW, da den har et ruststærkt karosseri og da den endeligt
har
> en lækker kabine. (Der er fremtidssikret ved sin lækkerhed).

LOL - tag dog dine VW briller af og læs dette, samt dine seneste dages
indlæg igen. Din VW entusiasme faver dine indlæg

/Mark.



Jan W Nielsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-12-03 15:20

Mark Sandberg wrote:

> Modelskifte giver altid prisfald på de forgangne modeller.

Altid er nok så meget sagt - det gælder ikke nødvendigvis for fem år gamle
biler, der er attraktive som pendlerbiler og som købes af forbrugere, der
ikke vil/kan bruge 3-400.000 på en ny.

> Prisstigningen i forbindelse med dette VW Golf modelskifte, er da ikke
> større end vi plejer at se ved VW og andre bilmærker.

Og hvad så..?

>> Afskrivningen på Golfen vil være relativt lavt (ift andre biler der
>> koster det samme), da det for det første er en TDI´er (attraktivt
>> pga stadigt flere pendlere og (for) stor tiltro at en diesel kan
>> køre 800.000 km) , da det dernæst er en VW, da den har et ruststærkt
>> karosseri og da den endeligt har en lækker kabine. (Der er
>> fremtidssikret ved sin lækkerhed).
>
> LOL - tag dog dine VW briller af og læs dette, samt dine seneste dages
> indlæg igen. Din VW entusiasme faver dine indlæg

Jeg synes hellere, du skulle anfægte bare eet af de argumenter, som jeg
fremfører i det seneste afsnit - bare eet, tak..

(læs nu hvad der står til mindste komma - for hvis ikke kommer jeg efter
dig)

--
Jan W Nielsen




Kim (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 05-12-03 15:20


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd09111$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Hvilken betydning skulle det have at der kommer en ny model..?
>
> Modelskifte giver altid prisfald på de forgangne modeller.
>
> > Den er så dyr, at den vil få relativt ringe indflydelse på, hvad en 5 år
> > gammel TDi´er vil koster.
>
> Prisstigningen i forbindelse med dette VW Golf modelskifte, er da ikke
> større end vi plejer at se ved VW og andre bilmærker.
>
> > Afskrivningen på Golfen vil være relativt lavt (ift andre biler der
koster
> > det samme), da det for det første er en TDI´er (attraktivt pga stadigt
> flere
> > pendlere og (for) stor tiltro at en diesel kan køre 800.000 km) , da det
> > dernæst er en VW, da den har et ruststærkt karosseri og da den endeligt
> har
> > en lækker kabine. (Der er fremtidssikret ved sin lækkerhed).
>
> LOL - tag dog dine VW briller af og læs dette, samt dine seneste dages
> indlæg igen. Din VW entusiasme faver dine indlæg
>
> /Mark.
>
Jeg må sige , at jeg også er begejstret for VW Golf (især)
jeg har kun råd til en bil til max. 180000 ,- og det kan jeg få en 1999
måske årg. 2000 til foråret , hellere det end at få en for mig lidt kedelig
/intetsigendeNY Pegeuot 206 HDI
Mvh. Kim



Jan W Nielsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 05-12-03 15:29

Kim wrote:

> Jeg må sige , at jeg også er begejstret for VW Golf (især)

Det er jeg også - men jeg ikke entusiat, synes jeg. Jeg elsker dem ikke KUN
fordi de er VW - eller et af søsterprodukterne.

> jeg har kun råd til en bil til max. 180000 ,- og det kan jeg få en
> 1999 måske årg. 2000 til foråret , hellere det end at få en for mig
> lidt kedelig /intetsigendeNY Pegeuot 206 HDI.

Det er jo to vidt forskellige biler - både i størrelse og kørefornemmelse.

Den ene er en klasse større og tungere end den anden.

Du kan i øvrigt godt stole på det, jeg siger i indlæget ovenfor - der er
ikke en finger at sætte på det.

Jeg er af den opfattelse, at VAG (fællesbetegnelse for alle VWs biler, Audi,
Skoda Seat og VW selv) har stærke kabiner, der holder længe, men det har jeg
ikke ført endeligt bevis for. Det som jeg skriver i indlægget ovenfor er, at
kabinen i Golf IV er "lækker", og det er et faktum. En bil føles ofte
gammel, fordi kabinen er pap-agtig, og motorjournalister er enige om, at
kabinen i Golf V ikke er af højere lækkerhedsfornemmelse end Golf IV.

--
Jan W Nielsen




Ukendt (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-03 17:04



> Jeg er af den opfattelse, at VAG (fællesbetegnelse for alle VWs biler,
Audi,
> Skoda Seat og VW selv) har stærke kabiner, der holder længe, men det har
jeg
> ikke ført endeligt bevis for. Det som jeg skriver i indlægget ovenfor er,
at
> kabinen i Golf IV er "lækker", og det er et faktum. En bil føles ofte
> gammel, fordi kabinen er pap-agtig, og motorjournalister er enige om, at
> kabinen i Golf V ikke er af højere lækkerhedsfornemmelse end Golf IV.
>

Enig, men der er forskelle, f.eks har Seat og Skoda kun i begrænset omfang
den lækre "gummihud" på dørgreb og den nederste del af instrumentbordet.

Jeg må også indrømme efter at have haft en Golf IV og nu en Bora var jeg
ikke så imponeret ved premieren i Biler for alle (Herning).
Jeg ændrede dog lidt syn på bilen efter en prøvetur ved forhandleren. Hvor
bilen fremstod i dagslys og ikke i badet i lysspots og neonrør inde i
kabinen.
En af grundene til at den ikke ser så lækker ud er farven, de modeller som
VW indtil videre har vist er "Trendline" som nu er basis udstyr, de har alle
haft gråt indtræk overalt, selv rattet er gråt. Der er ser altså ikke så
lækkert ud som sort.
Jeg tror på at de finder ud af at gråt ikke holder i længden. De viste
billeder af Sportline og den kommende GTI ser ud til at have mørkere
instrumentbord og rattet er sort læder.
Til sammenligning kan man kigge indenfor i en Touran, det er stort set samme
layout og materialevalg som Golf V - bare i sort. Og der er ikke nogen tvivl
det ser mere indbydende ud med et sort instrumentbord, dørsider og rat end
med gråt.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264







Mogens Knudsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 05-12-03 17:10

On Fri, 5 Dec 2003 17:04:25 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Enig, men der er forskelle, f.eks har Skoda kun i begrænset omfang
>den lækre "gummihud" på dørgreb og den nederste del af instrumentbordet.

For ikke at tale om læderindtrækkets kvalitet eller mangel på samme...

>Jeg må også indrømme efter at have haft en Golf IV og nu en Bora var jeg
>ikke så imponeret ved premieren i Biler for alle (Herning).
>Jeg ændrede dog lidt syn på bilen efter en prøvetur ved forhandleren. Hvor
>bilen fremstod i dagslys og ikke i badet i lysspots og neonrør inde i
>kabinen.
>En af grundene til at den ikke ser så lækker ud er farven, de modeller som
>VW indtil videre har vist er "Trendline" som nu er basis udstyr, de har alle
>haft gråt indtræk overalt, selv rattet er gråt. Der er ser altså ikke så
>lækkert ud som sort.
>Jeg tror på at de finder ud af at gråt ikke holder i længden. De viste
>billeder af Sportline og den kommende GTI ser ud til at have mørkere
>instrumentbord og rattet er sort læder.
>Til sammenligning kan man kigge indenfor i en Touran, det er stort set samme
>layout og materialevalg som Golf V - bare i sort. Og der er ikke nogen tvivl
>det ser mere indbydende ud med et sort instrumentbord, dørsider og rat end
>med gråt.

VW har altid gjort et stort nummer ud af at fortælle kunderne om de
mange nye landvindinger på dén front: "Polo Hit - nu med sorte
hjulkapsler og matsorte sidelister på karrossen, ternet sædebetræk
samt evt. cigartænder som tilvalg

Min '97 Polo 1.4 16V 101 hk var okay -> kunne jeg godt finde på at
købe igen i GTI-udgaven. Så ville min kone iøvrigt juble...


/Mogens

Dæktest:
www.tirerack.com/tires/tests/testSearch.jsp

KPH (05-12-2003)
Kommentar
Fra : KPH


Dato : 05-12-03 17:16

Jeg har stået i samme situation som dig, men jeg valgte at spare lidt penge
og samtidig få lidt mere plads ved at købe en Seat Toledo TDI fra 1999. Jeg
har haft bilen i 1 år nu og synes egentlig ikke den er faldet ret meget i
brugtpris og er meget tilfreds med den.

Mvh
KPH


"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fcfa888$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har tænkt på at købe en brugt Golf IV 110 hk. TDI og vil så prøve at
> spørge her
> 1 Vil der ske prisfald , nu når Golf 5 er kommet frem( har tænkt på at
vente
> til forår)
> 2 Vil det være en fornuftig køb nu 1999 Golf IV TDI ca 150000 km. til ca.
> 165000 kr.
> 3 Er der nogle dårlige ting ved dem??
> 4 Ruster de lidt eller meget
> Mvh. Kim
>
>



Martin Sand. (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 05-12-03 18:08

Kim wrote:
> Jeg har tænkt på at købe en brugt Golf IV 110 hk. TDI og vil så prøve
> at spørge her
> 1 Vil der ske prisfald , nu når Golf 5 er kommet frem( har tænkt på
> at vente til forår)
> 2 Vil det være en fornuftig køb nu 1999 Golf IV TDI ca 150000 km.
> til ca. 165000 kr.
> 3 Er der nogle dårlige ting ved dem??
> 4 Ruster de lidt eller meget

Jeg kan ikke kommentere de ovenstående ting, men har valgt at tage
udgangspunkt et andet sted:
Nu kender jeg ikke dine personlige forhold, men piger kan godt li' en Golf.
En sort sænket Golf IV er lidt af en "kussemagnet" (taler af erfaring). Og
derudover er det en fin fin bil også rent mekanisk.

MVH Martin



phk (06-12-2003)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 06-12-03 18:32


"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bqqe2d$25igjl$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
> Kim wrote:

> Jeg kan ikke kommentere de ovenstående ting, men har valgt at tage
> udgangspunkt et andet sted:
> Nu kender jeg ikke dine personlige forhold, men piger kan godt li' en
Golf.
> En sort sænket Golf IV er lidt af en "kussemagnet" (taler af erfaring).

Den køber jeg. Efter at jeg er begyndt at køre sort Golf i stedet for
Mondeo er pigerne begyndt at kikke interesseret.

Meeen der er selvfølgelig også en diesel :)


--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste