Godkendes dette til syn...?
Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-12-03 17:24

Hej folk!

Jeg skal snart til syn, og er kommet til at gruble over om synsmanden kan
sige noget til en sådan el-installation...
http://www.broendbjerg.dk/batteri.jpg

Jeg har selv lavet det da jeg satte alarm i bilen for et års tid siden. Men
hvad tror i de vil sige til det? Det er sikringerne jeg tænker på. Må de
egentlig bare være sådan frit tilgængelige hvor der er vand osv...?
Eller skal jeg finde nye sikringsholdere der er vandtætte?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thostrup

Dato : 04-12-03 17:30

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> wrote in message
> Hej folk!
>
> Jeg skal snart til syn, og er kommet til at gruble over om synsmanden kan
> sige noget til en sådan el-installation...
> http://www.broendbjerg.dk/batteri.jpg

Det ser da meget fornuftigt ud. Tror kun der er regel om at der skal være
sikring minimum 20 cm fra polen ellers ikke.
Mit ser ikke så elegangt ud, for ikke at sige meget langt fra, men SBI
manden rykkede lidt i det og konstaterede at der var sikringer på alle
kablerne og så gik han videre.

Mvh Thostrup

Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-12-03 17:35

Thostrup wrote:
> [...]
> Mit ser ikke så elegangt ud, for ikke at sige meget langt fra, men SBI
> manden rykkede lidt i det og konstaterede at der var sikringer på alle

Ok, jeg blev bare lidt "nervøs" ved tanken, nu hvor alt andet ellers er
toptrimmet (Efterhånden...) Det er jo næsten en eksamen sådan et syn, når
man aldrig har været til bilsyn før

Det sidder godt fast, og der er kun 10 cm ledning til sikringerne... Så jeg
satser uden at gøre mere ved det.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Klaus A

Dato : 04-12-03 18:11

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egentlig bare være sådan frit tilgængelige hvor der er vand osv...?
> Eller skal jeg finde nye sikringsholdere der er vandtætte?

Der må ikke (er dog ikke helt sikker!) være "åben" til leder før efter
sikringer (det er kuns 12VDC men alligevel).
Jeg ville desuden gøre ledningerne fra polen til sikringerne fast, så de
ikke kan få fat i noget stel. Det ser ud til, at de kan nå bolten..

Klaus A

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 04-12-03 18:25

> Jeg ville desuden gøre ledningerne fra polen til sikringerne fast, så de
> ikke kan få fat i noget stel. Det ser ud til, at de kan nå bolten..

Hvis du er uheldig kan SB komme i tanke om at ledningen jo kunne knække lige
før sikringen, og så må den løse ende ikke kunne nå stel, uanset hvad.

Vær forberedt på at han godt kan komme i tanke om at hive ret voldsomt i
ledningerne.

Jeg ville som minimum stripse dem sammen til et bundt, just in case.
Oftest er din installation dog 10-4, men løber du ind i en dårlig dag så går
den ikke uden påtale.

Henrik

Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-12-03 18:44

Henrik Mortensen wrote:
> Hvis du er uheldig kan SB komme i tanke om at ledningen jo kunne
> knække lige før sikringen, og så må den løse ende ikke kunne nå stel,
> uanset hvad.

Det kunne der jo være noget om!

> Vær forberedt på at han godt kan komme i tanke om at hive ret
> voldsomt i ledningerne.

Ja, de er ude på at ødelægge det hele er de

> Jeg ville som minimum stripse dem sammen til et bundt, just in case.
> Oftest er din installation dog 10-4, men løber du ind i en dårlig dag
> så går den ikke uden påtale.

Mon ikke den går hvis man betrækker de tre ledninger med snake-skin og
flexer dem i hver ende for derefter at stripse dem godt fast? (Det hele er
lager vare her i skufferne, så jeg tror nu jeg gør det under alle
omstændigheder)
Så burde han da ikke kunne komme efter noget der!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Klaus A

Dato : 04-12-03 20:29

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> før sikringen, og så må den løse ende ikke kunne nå stel, uanset hvad.
>
> Vær forberedt på at han godt kan komme i tanke om at hive ret voldsomt i

Så kan han få een over fingerne kan han. Han skal sku ikke trækprøve
forbindelserne, ud over hvad man kan forvente der vil forekomme IRL.

> Jeg ville som minimum stripse dem sammen til et bundt, just in case.
> Oftest er din installation dog 10-4, men løber du ind i en dårlig dag så
går
> den ikke uden påtale.

Det vil også være fint med en kabelbinder (eller et stykke stift ledning)
til lige at holde dem sammen med. Sker der en kortslutning (efter
sikringerne) vil ledningerne begynde at sprælle indtil sikringen er smeltet.
Binder man dem sammen sker det ikke i samme omfang (her kunne så fortælles
en masse om kortslutningssikker montage og oplægning, men det er vist uden
for rammerne ).

Klaus A

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-12-03 21:30

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse
> Så kan han få een over fingerne kan han.

(Ved godt du ikke mener det).
Men pas på med det. Det er vist vold mod embedsmand i funktion...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Klaus A

Dato : 05-12-03 06:51

meddelelse news:bqo5gl$46i$1@sunsite.dk...

> (Ved godt du ikke mener det).
> Men pas på med det. Det er vist vold mod embedsmand i funktion...

Jeg vil ikke finde mig i, at en der er tvunget til at udføre arbejde på min
bil, tror han kan hærge efter forgodtbefindende.... Jeg kan også banke en
spids hammer igennem en ny bærearm hvis jeg har lyst. Stillet på spidsen,
ved jeg godt - men alligevel..

En over fingerne ville han få verbalt, samt et efterskrift han sent ville
glemme (jeg kan nemlig være en notorisk brokrøv når det kommer over mig)

Klaus A

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-12-03 07:10

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en

> En over fingerne ville han få verbalt, samt et efterskrift han sent ville
> glemme (jeg kan nemlig være en notorisk brokrøv når det kommer over mig)

For nogle år siden skulle jeg sammen med min storebror havde min tidligere
min fars daværende Pajero til syn. Det var kort efter det blev indført, at
diesel motorer skulle have tæsk af synsmanden. Motoren var for få km siden
totalrenoveret for ca. 30.000 kr. Synsmanden jog gassen i bund, og holdt den
der. Da der var gået et stykke tid begyndte min bror og jeg at kigge på
hinanden. Kort efter bad min bror ham om at stoppe, hvilket han ignoreret.
Kort efter tillod min bror sig at prikke ham på skulderen for at få ham til
at stoppe. Synsmanden blev stik tosset, og begyndte at skælde og smælde.
Andre synsfolk kom til og fik ham væk. De truede både med det ene og det
andet. Bilen blev ikke synet, og som en afsluttende kommentar fra synsmanden
fik min bror et hårdt slag på armen og fik at vide, at han ikke skulle ønske
at de mødtes en mørk aften. Bilen blev senere synet i Randers ved at
synsmanden blot kørte en lille tur i bilen og konstaterede at den ikke
forurenede for meget. Efter en skriftlig klage fik synsmanden en advarsel.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Troels Pedersen

Dato : 05-12-03 07:28

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
> i Randers ved at synsmanden blot kørte en lille tur i bilen og
> konstaterede at den ikke forurenede for meget. Efter en skriftlig

Kan sådan nogle synsfolk ikke straffes for grov vold mod bil?

Men da absolut ikke noget sjovt bilsyn!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 10:41

Morten Fruergaard wrote:

> Efter en skriftlig
> klage fik synsmanden en advarsel.

Han skulle have haft et par på skrinet ved samme lejlighed.

--
Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-12-03 10:50

> Han skulle have haft et par på skrinet ved samme lejlighed.

Niks. Han var stor...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 10:53

Morten Fruergaard wrote:

> Niks. Han var stor...

Så skulle han han haft to.

--
Jan W Nielsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-12-03 20:24

> Så skulle han han haft to.

Ehhhmmmmmm
Er det skulderen der får dig til at gribe til de hårde argumenter.
Det plejer da ellers ikke at være dig der er den første til den slags

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 20:27

Uffe Bærentsen wrote:

> Er det skulderen der får dig til at gribe til de hårde argumenter.
> Det plejer da ellers ikke at være dig der er den første til den slags

Synes bare det lød sjovt - (udover at jeg synes, det er særdeles grift)

--
Fredelige Jan W Nielsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-12-03 20:51

> Synes bare det lød sjovt - (udover at jeg synes, det er særdeles grift)

Oki, håber BTW at det går bedre med skulderen, det er ikke SÅ pokkers sjovt
at rende rundt med skavanker.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 20:57

Uffe Bærentsen wrote:

> Oki, håber BTW at det går bedre med skulderen, det er ikke SÅ pokkers
> sjovt at rende rundt med skavanker.

Nej det er noget rigtig møg. Jeg har haft ondt i den i et år nu (men kun når
jeg udførte nogle bestemte bevægelser), så det er rart, at der sker noget.

Der er fjernet en lille knogle for enden af kravebenet, og der skal bare
lige vokse noget "bindevæv" fast, hvor knoglen sidder, så skulle jeg være
flyvende igen.

1½ uge så er jeg uden slynge - tre måneder må jeg begynde at løfte rigtigt
tunge ting igen.. (hvis der skulle blive brug for det).

Jeg er ikke plaget af smerter nu, så det er helt fint..

Så vidt en syge-sang fra de varme lande.

--
Jan W Nielsen

Fra : Tom

Dato : 05-12-03 21:05

> 1½ uge så er jeg uden slynge - tre måneder må jeg begynde at løfte rigtigt
> tunge ting igen.. (hvis der skulle blive brug for det).

jammen så vil det jo passe fint med at du kommer og flytter nogle sten og
træer i vores have til forår

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-12-03 21:11

On Fri, 5 Dec 2003 20:56:45 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg er ikke plaget af smerter nu, så det er helt fint..
>
>Så vidt en syge-sang fra de varme lande.

Jeg har i den forbindelse et par tillægsspørgsmål.

Er der repareret efter et fastprissystem, eller på ren timeløn?

Er der brugt originaldele, eller har man konsulteret en hugger? *LOL*

Du har vel husket at efterbehandle mod rust?

Sørg endelig for at kigge forbi FDM, for at checke at reperationen er
udført forsvarligt.

Hvilken maling er brugt? Selvbruner?

Også god bedring herfra, oh du mit yndlingsmobbeoffer #1

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-03 22:05

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> Du har vel husket at efterbehandle mod rust?
> Sørg endelig for at kigge forbi FDM, for at checke at reperationen er

*ROFL*

> Også god bedring herfra, oh du mit yndlingsmobbeoffer #1

Tak for det..!

--
Jan W Nielsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 04-12-03 18:46

Klaus A wrote:
> Der må ikke (er dog ikke helt sikker!) være "åben" til leder før efter
> sikringer (det er kuns 12VDC men alligevel).

Jo, men det kan sagtens lave nogle store gnister

> Jeg ville desuden gøre ledningerne fra polen til sikringerne fast, så
> de ikke kan få fat i noget stel. Det ser ud til, at de kan nå bolten..

Åben leder er der ikke. Men nå bolten kan de godt hvis de skulle knække...

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC