On Thu, 04 Dec 2003 17:11:42 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>On Thu, 04 Dec 2003 17:07:40 +0100, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>Det er så ekstremt, at man af og til ikke bliver troet når man
>>fortæller om det.
>
>Helt enig, som jeg lige mailede dig
>
>>Nu er temperaturerne deroppe i øjeblikket ikke så lave, men det kan de
>>sagtens være. Det bliver det s'gu ikke bedre af.
>>Bare det at få de satans snekæder lagt på et vogntog er en prøvelse i
>>den slags vejr. Det er en anelse anderledes end at gøre det i en hal
>>på et AMU-Center.
>>Norsk lov kræver at et vogntog medfører 9 snekæder, og der er ingen
>>tvivl om, at i dag er de alle lagt på.
>>4 vogntog á 9 kæder = 36 kæder. Fy fassan.
>
>Idag sker det jo pr. hydraulik/automatik, Folmer
>
>--
Deri tager du grusomt fejl. Jeg ved godt hvad du tænker på. det er
On-Spot kæderne fra VBG.
De er kun at betragte som luxusudstyr. Ingen lande hvor der i
færdselsloven står at snekæder skal medbringes, anerkender On-Spot.
I Norge anerkender de ikke engang de såkaldte Østrigs-kæder. De anser
dem for at være utilstrækkelige.
Østrigs-kæder er forholdsvis tynde kæder, hvorimod de kæder som
nordmændene accepterer er noget tykkere og med pigge.
Stort set hver aften vil du kunne opleve kontrolstationen ved f.eks.
Svinesund i funktion. Hovedvægten af det de laver er vægtkontrol, men
er der faldet sne, så er der også kædekontrol. De skal ikke
nødvendigvis være monteret, men de skal fremvises på forlangende.
Venlig hilsen
Folmer
>
>
>
>