"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1jkusvone46uvv4rnvm5hlnob08pm7nu1n@4ax.com...
>
> Die Zuverlässigkeitsprobleme von Mercedes-Benz strahlen offenbar auf
> das Image der Marke ab. Bei der ADAC-Rangliste der Image-stärksten
> Automarken hat BMW jetzt die Stuttgarter von Rang eins verdrängt. Auf
> den Plätzen drei und vier folgen Porsche und Audi. Toyota schob sich
> erstmals an Volkswagen vorbei auf Platz fünf. Einen deutlichen Sprung
> nach vorn machte Honda von Rang zwölf auf sieben.
>
> ADAC Ranglisten er altså som følger - læg mærke til, at der bedømt ud
> fra en række faktorer (se længere nede):
> 1) BMW
> 2) MB
> 3) Porsche
> 4) Audi
> 5) Toyota
> 6) VW
>
> Der so genannte AutomarxX wird vom Automobilclub zusammen mit dem
> Gelsenkirchener Center of Automotive Research in regelmäßiger Folge
> erarbeitet und bewertet die wichtigsten Automarken nach Kriterien wie
> Markenimage, Fahrzeugqualität, Marktstärke, Technik- und Markentrends
> sowie Unternehmensleistung.
>
>
> /Mogens
Hej Mogens
Nu står der ganske vist globalt set og Europa, men det er vel i
virkeligheden Tyskland selv om der var en lille gnom der engang havde de
tanker (Europa=Tyskland). Fra den undersøgelse har man også pillet et
delresultat ud, det er ifølge
www.bilbasen.dk
" ADAC offentliggør imidlertid også et delresultat, nemlig kundernes
relative tilfredshed med egne biler. Og her går det helt galt for Mercedes,
som havner på en 33. plads lige efter Volkswagen. Kun Land Rover klarer sig
dårligere, og både Mercedes og VW placerer sig efter Fiat, som traditionelt
er langt nede på listen i den slags undersøgelser."
Og så er de seks første:
1 Toyota
2 Subaru
3 Honda
4 Mazda
5 Nissan
6 Mitsubishi
8 Porsche
11 BMW (som den deler med Volvo og Hyundai)
26 Audi
32 VW
33 MB
Så nå du mener bedst (nå der nu står Image-stärksten) er det vel til at
stive imaget af, score eller føre sig frem.
En undersøgelse som Interbrand har lavet for 2002, og som Businessweek har
offentliggjort under overskriften "THE 100 TOP BRANDS" og med en liste som
hedder "The Global Brand Scoreboard" ser det lidt anderledes ud. Her er alle
former for brands med og ikke overraskende ligger Coca-Cola nummer 1, for
køretøjer af en eller anden art er rækkefølgen:
10 Mercedes
11 Ford
12 Toyota
18 Honda
20 BMW
38 Volkswagen
46 Harley-Davidson
79 Caterpillar
Med venlig hilsen Kim