Dækpriser?
Fra : Per P.

Dato : 04-12-03 10:54

Halløj

Broderen min, er blevet tilbudt et sæt nye dæk til hans Honda. Det er et
Pirelli Dragon 120/70ZR17 Mtr01 fordæk og et 180/55ZR17 Mtr 02 bagdæk til
2000,- kr. for hele sættet.

Jeg synes umiddelbart at det lyder billigt da et tilsvarende sæt hos en
forhandler koster omkring 2800,-. Men kan det gøres billigere, evt. i
Tyskland eller England?

Med venlig hilsen
Per P.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-12-03 11:37

> [...]
>
> Jeg synes umiddelbart at det lyder billigt da et tilsvarende sæt hos
> en forhandler koster omkring 2800,-. Men kan det gøres billigere,

Hej Per P.

Det er dyrt! Nej det er ikke dyrt i DK, men hvis men er beredt på at
handle i udlandet kan det gøres bedre. MTR 01-02 er et sæt "gamle dæk, der
er på vej ud af Pirellis dæk program. Det er nemt at finde et sæt dæk med
bedre egenskaber både i greb og holdbarhed samtidigt. Jeg ville nok købe et
sæk dæk fra www.mandp.com under "special offers" kan du får et sæt
nydesignede D208 i samme størrelse til 150£ eller de hæderkronede D207 til
140£ + ca. 100kr i porto. D207 er en smule hådere i compoundet, og giver nok
10% mere holdbsarhed mod 10% mindre greb. Da begge dæk er sportsdæk er D207
rigeligt på nær til trackdays.

www.reifenversand.com er også altid et besøg værd.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-12-03 12:24

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jeg ville nok købe et sæk dæk fra www.mandp.com under "special offers"
> kan du får et sæt nydesignede D208 i samme størrelse til 150£ eller de
> hæderkronede D207 til 140£ + ca. 100kr i porto.

En kammerat bestilte i sidste uge et sæt Dunlops til hans SV hos M&P.
En time efter bestillingen ringer der en noget brødebetynget englænder
til ham og beklager meget at der kan gå op til en uge inden de kan levere
og om han så stadig er interesseret i dækkene?
Min kammerat fortæller ham det så er i orden, mens han prøver at
undertrykke sin fnisen.

Fragt skulle angiveligt være fast pris på 10£

Hos M&P får man noget for sine hårdt tjente penge!

> www.reifenversand.com er også altid et besøg værd.

Dem kan jeg også en historie om. Den falder ikke ud til Reifenversand's
fordel...

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-12-03 15:40

> Dem kan jeg også en historie om. Den falder ikke ud til
> Reifenversand's fordel...

De er lidt tunge at danse med, det samme er deres kurrerfirma DPD. Kort
fortalt, så hvis man køber dæk der er på lager, og er at træffe på
leveringsadressen, så er der ingen problemer.

Jeg bestilte et dæk søndag aften og modtog det i går (onsdag) morges. Det er
da hurtigt!

Fra : Kenneth T

Dato : 04-12-03 15:57

> De er lidt tunge at danse med, det samme er deres kurrerfirma DPD. Kort
> fortalt, så hvis man køber dæk der er på lager, og er at træffe på
> leveringsadressen, så er der ingen problemer.

Jeg har købt en del dæk, til mig selv samt bekendte, hos dem, og har ikke
haft problemer af nogen slags.
Er jeg ikke hjemme, tager min nabo imod mine dæk.....
(ca 25 de sidste 2,5 år)

-
MVH
Kenneth T
ZX9R

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-12-03 16:16

> De er lidt tunge at danse med, det samme er deres kurrerfirma DPD. Kort
> fortalt, så hvis man køber dæk der er på lager, og er at træffe på
> leveringsadressen, så er der ingen problemer.

Klart - og jeg kan jo som sådan heller ikke direkte fordømme firmaet ud
fra min ene, omend noget langvarige, oplevelse.

> Jeg bestilte et dæk søndag aften og modtog det i går (onsdag) morges. Det
> er da hurtigt!

Ja bestemt.

Fra : RacerNiels

Dato : 04-12-03 20:30

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:S8Ezb.3472$v93.3104@news.get2net.dk...

> D207 er en smule hådere i compoundet, og giver nok
> 10% mere holdbsarhed mod 10% mindre greb.

Hvor har du de tal fra???

>Da begge dæk er sportsdæk er D207
> rigeligt på nær til trackdays.

Medmindre man er licenskører tror jeg nu nok at de er tilstrækkelige, tror
du ikke?

/Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-12-03 20:38

> Hvor har du de tal fra???

Det er rene gæt. Vi er vel enige om at D207 holder lidt længere og er lidt
hårdere i gummiet?

> Medmindre man er licenskører tror jeg nu nok at de er tilstrækkelige,
> tror du ikke?

Jo, det var nu egentlig også det jeg mente med min sætning.

Fra : RacerNiels

Dato : 04-12-03 20:49

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:I2Mzb.3924$Hn2.2960@news.get2net.dk...
> Det er rene gæt. Vi er vel enige om at D207 holder lidt længere og er lidt
> hårdere i gummiet?

Nææ... Jeg kender endnu ikke til nogen der har kørt på både D208 og D207.
Jeg kender heller ingen der har købt et sæt D208 i bund. Jeg er selv igang
med det og er ca halvvejs. Jeg har ikke kørt halvt så langt som jeg gjorde
på mine Pilot Sport, men jeg synes ikke grebet er bedre.dnu ikke

Niels
Sqzuki!

Fra : Martin Pedersen

Dato : 04-12-03 20:59

> [...]
> med det og er ca halvvejs. Jeg har ikke kørt halvt så langt som jeg gjorde
> på mine Pilot Sport, men jeg synes ikke grebet er bedre.dnu ikke

Jeg kører på en D207'er lige nu, det har gået omkring 7000 km og der er vel
omkring 1500-2000 km tilbage på den.
Den 208'er der sad på før gik lige omkring 8000 km før den skulle skiftes,
så 10% er ikke meget galt

> Niels
> Sqzuki!

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Beeblebrox

Dato : 11-12-03 21:08

RacerNiels wrote:
> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
> message news:I2Mzb.3924$Hn2.2960@news.get2net.dk...

Nixen!

> Nææ... Jeg kender endnu ikke til nogen der har kørt på både D208 og D207.

Det har jeg - flere gange.

D207 og D208 er *fuldstændigt* samme compound. Eneste forskel er at
mønsteret på D208 ikke går sår langt ud på siden som på D207. Hvis man
sammenligner direkte ser det ud som om hver anden 'slange' der kører ud
til kanten på 7'eren er fjernet helt på 8'eren.

Man skal passe på med kun at tage GP-versionerne (207GP / D207GP) med på
trackdays. Standard udgaverne kan hurtigt blive for varme hvis man har
godt tempo i kurverne.

Vh,
Claus

Fra : Torben Mousten