Se alle de spritnye PEUGEOT 407 billeder h~
Fra : Gaffa

Dato : 04-12-03 10:30

www.leineweber.dk/mitwebsted

Hilsen

--
Ved svar via E-mail skal du fjerne 'x' foran min e-mail adresse.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 16:21

On Thu, 4 Dec 2003 10:30:23 +0100, "Gaffa" <xpl@privat.tele.dk> wrote:

>www.leineweber.dk/mitwebsted

Her er en beskrivelse og billedserie, jeg fik på mailen idag ved
middagstid, inkl. den nye 407 Break (st. car)
www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_erstkontakte/mz_ng_news_49_2003_peugeot407.asp

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 16:28

Mogens Knudsen wrote:

> Her er en beskrivelse og billedserie, jeg fik på mailen idag ved
> middagstid, inkl. den nye 407 Break (st. car)

Der ser sgu da meget fornuftigt ud.

Jeg tror, PSA bliver en af overleverne på verdensmarkedet. Eksperterne mener
jo, at der vil ske en yderligere reduktion af producenter, og det tror jeg
tilgengæld ikke levner meget plads til Opel, der efter min mening ikke har
voldsomt meget at byde ind med.

Den europæiske ledelse lange ud efter GMs topchefer, der angiveligt ikke vil
lade dem navigere selv - og den europæiske ledelse bebrejder GMs topchefer
deres manglende succes.

Heller ikke med de seneste generationer, sælger de biler, fortalte en ansat
hos Opel DK gennem 40 år mig forleden.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 16:38

On Thu, 4 Dec 2003 16:27:45 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg tror, PSA bliver en af overleverne på verdensmarkedet.

De har fat i noget - altså Peugeot :)

>Eksperterne mener jo, at der vil ske en yderligere reduktion af producenter,
>og det tror jeg tilgengæld ikke levner meget plads til Opel, der efter min mening
>ikke har voldsomt meget at byde ind med.

Rolig nu:
300 PS i en Vectra GTS eller Signum for 4.800 euro
www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_tu_tuning/mz_tu_news/mz_tu_news_49_2003_irmscher.asp

Måske Toyota smutter ud - de har problemer i Tyskland
(læs nu godt efter hvad problemet ér:
Ein Leser machte uns darauf aufmerksam, dass der von uns angegebene
Verbrauch des Toyota Avensis 2,0 D-4D für einen modernen Dieselmotor
zu hoch sei (siehe Testbericht "Kopfsache" vom 6.11.2003). Richtig,
Herr Zisgen, denn im Bordcomputer des Testwagen war offensichtlich als
Verbrauchsmessung die in England üblichen "Miles per Gallon"
eingestellt - allerdings metrisch.

Übersetzt hatte der Testwagen also eine Reichweite von 12,3 Kilometern
pro einem Liter Diesel. Je höher diese Reichweite, desto niedriger der
Verbrauch: Die 12,3 km/l des Testwagens lassen sich schnell in
8,1l/100km umrechnen. Und damit nehmen wir natürlich die Bezeichnung
"Sanfter Säufer" zurück. Im nächsten Test des D-4D Motors werden wir
besonderes Augenmerk auf den Verbrauch legen.

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 16:52

Mogens Knudsen wrote:

> Måske Toyota smutter ud - de har problemer i Tyskland

> Und damit nehmen wir natürlich die Bezeichnung
> "Sanfter Säufer" zurück. Im nächsten Test des D-4D Motors werden wir
> besonderes Augenmerk auf den Verbrauch legen.

Ja - ikke så heldigt at lave sådan en fejl. Pinligt.

Forstår i det hele taget ikke, hvorfor de bruger forbrugsmåleren istedet for
den eneste sikre metode - at se hvor meget, man fylder i tanken.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 16:53

On Thu, 4 Dec 2003 16:51:59 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Forstår i det hele taget ikke, hvorfor de bruger forbrugsmåleren istedet for
>den eneste sikre metode - at se hvor meget, man fylder i tanken.

Helt enig - ganske amatøragtigt af "bladet".

/Mogens