Det levende søkort 1
Fra : Jan Henrik Tiede

Dato : 02-12-03 14:48

Jeg har det levende søkort version 1 på min bærbare pC. Jeg ønsker at bruge
den som kortplotter på min båd.
I version 1 står anført at der skal bruges enten Com 1 - Com 4 til at
tilslutte en GPS. Er der nogen der bruger version 1 og har tilsluttet en GPS
til USB stikket istedet?

Med venlig hilsen
Jan Henrik Tiede

Fra : Morten Hansen

Dato : 02-12-03 15:33

"Jan Henrik Tiede" <h_tiede@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I version 1 står anført at der skal bruges enten Com 1 - Com 4 til at
> tilslutte en GPS. Er der nogen der bruger version 1 og har tilsluttet en

Ja har da testet det.... - du skal jo bruge en port - også til din USB GPS.
(har normalt sat min til COM5) Denne port skal - når
du bruger DLS1 - være sat til COM1, 2, 3 eller 4.
Da din serialport normalt bruger en - eller flere - af disse
er du (hvis det er tilfældet) nød til at disable din serialport først.

--
Morten Hansen

Fra : Rolan Nielsen

Dato : 03-12-03 10:23

> Da din serialport normalt bruger en - eller flere - af disse
> er du (hvis det er tilfældet) nød til at disable din serialport først.

Ja eller måske bare sætte usbén til den com-port der passer dig i enhedshåndteringen

Fra : Hans Olsen

Dato : 02-12-03 18:06