Dumpet ! .... ØV
Fra : Brian Sørup

Dato : 03-12-03 12:54

Men så kan jeg da lære at kontrollere hvad sælger siger....

Var til syn med Vefferen og den bageste skive, som iflg. sælger var :
"Næsten ny", målte 0,2mm under minimum som er 4,5mm.
Derudover var der ingen bemærkninger.
Det koster en bagatel af 1300,- for en ny skive + klodser og 140,- til
omsyn, og så skal jeg have baghjulet af igen.

Der er bestilt tid til på Tirsdag og skive + klodser regner jeg med at få
imorgen
--
Brian Sørup

Honda VF 500 F2
DMCN #733

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-12-03 13:17

Øv øv, det var da en træls sælger...!! Var det en forhandler?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-12-03 13:30

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Øv øv, det var da en træls sælger...!! Var det en forhandler?

Nej - privat....

De forreste skiver er nye, og den bageste er ca. 1½år - er det normalt at en
bagskive slides ned på 1 sæson ?
Cyklen kørte godt nok dagligt til og fra sælgers arbejde og har kørt ca.
1000Km om måneden - dvs skiven har kørt omkring 15000Km.
--
Brian Sørup

Honda VF 500 F2
DMCN #733

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-12-03 13:56

> [...]
> Cyklen kørte godt nok dagligt til og fra sælgers arbejde og har kørt
> ca. 1000Km om måneden - dvs skiven har kørt omkring 15000Km.

Tjah. Hvis bremsen hænger kan skiven godt slides til ukendelighed på
korttid. Kan du trykke stemlet/stemplerne ind med fingrene? Bevæger den sig
frit i glidepindene (hvis der er nogen)? Hvis du kan svare nej til nogen af
spørgsmålene, så skal bremsekaliberen renses og smøres.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Peter Hansen

Dato : 03-12-03 14:01

> Nej - privat....
> De forreste skiver er nye, og den bageste er ca. 1½år - er det normalt at
en
> bagskive slides ned på 1 sæson ?

Det er vist ikke normalt der er så meget slid på bagskiven
Når man tænker på at forbremsen er den bedste bremse på en MC.

Men han har vel haft nogle festlige oplevelser når han har bremset hårdt nok
ned med bagbremsen

Fra : MKS - 74

Dato : 03-12-03 14:26

On Wed, 3 Dec 2003 12:53:52 +0100, "Brian Sørup"
<brian.sorupSLET@get2net.dk> wrote:

>Der er bestilt tid til på Tirsdag og skive + klodser regner jeg med at få
>imorgen

Du har da forhåbentlig_ikke_ tænkt dig at købe en ny skive ?

--
-Michael

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 14:45

Ja der er forskel på synsfolk, da jeg synede min gsxr 750 i sidste måned
målte synsmanden skiverne og sagde "at de lige var 0,10 mil. under mål, men
det kunne jo også være hans micrometerskrue der målte forkert" så han
godkendte dem DET var sgu rart ;D

Forrige gang jeg fik den synet var i 98 der sagde synsmanden i øvrigt til
mig at jeg nok snart skulle have den bagerste skiftet og siden har jeg kørt
ca. 30.000 med skiverne så de har vist holdt lidt bedre end den der har
siddet på vifferen

Brian Jensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-03 17:15

MKS - 74 skrev:

> Du har da forhåbentlig_ikke_ tænkt dig at købe en ny skive ?

....hvad er alternativet?
Hans - der engang lavede en skive på en Amada revolverstanser - det er
Leth!
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : MKS - 74

Dato : 03-12-03 17:59

On Wed, 3 Dec 2003 17:14:51 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...hvad er alternativet?

Købe en brugt naturligvis,hvis det haster uendelig meget med synet kan
man vel nok låne een til lige akkurat det og så ellers finde en brugt
(men lovlig) org. skive på f.eks ebay til næsten ingen penge når den
dukker op (undertiden også fabriksnye skiver),hvad de forøvrigt gør
med jævne mellemrum - IMHO penge lige ud af vinduet at købe nyt.Såvidt
jeg lige husker bruger VF500'eren samme 255 mm skiver både for og bag
så det skulle være relativt nemt at finde een.Lidt afhængig af hvordan
Brian bruger sin bagbremse vil en ny skive med ret stor sandsynlighed
overleve cyklens levetid med god margin og vil alene af den grund være
overkill - på mine VF'ere hvoraf den ene nåede op på ca. 80.000 km
var der rigeligt tilbage til slidmål på den originale bagskive...

--
-Michael

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-12-03 23:21

> [...]

Der er bestilt en ny skive + klodser, som jeg henter imorgen hos Peter i
Hirtshals.

Prisen lyder på 1300,- for begge dele - billigt ift. en kammis VS700
Intruder hvor en skive koster over 2400,-

Jeg skulle ikke gerne have flere problemer med den bagerste skive når der
kommer en ny på....
--
Brian Sørup

Honda VF 500 F2
DMCN #733

Fra : MKS - 74

Dato : 04-12-03 01:24

On Wed, 3 Dec 2003 23:21:26 +0100, "Brian Sørup"
<brian.sorupSLET@get2net.dk> wrote:

>Prisen lyder på 1300,- for begge dele - billigt

Du har for mange penge Brian ...

--
-Michael

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-12-03 22:20

> Du har for mange penge Brian ...

Ikke længere .... - og weekendens Cruise til Norge med Color Line giver
nok heller ikke overskud

Der kommer til at stå David Silver Spares på fakturaen fremover....
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2