Første test af den ny Fazer
Fra : Armand

Dato : 01-12-03 17:56

PS sammenligningstester en række naked bikes i seneste nummer!
Det drejer sig om modellerne Z750(med dobbelt-udstødningerne), Hornet 600
(70 hk!); Monster 800 og den nøgne Fazer 600!

Fazeren, der jo f.o.m. i år kører med R6-motoren, istedet for som hidtil FZR
600 -motoren, får drøje hug for at være uden det for klassen fordrede
bundtræk, samt at top-effekten er for voldsom!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 02-12-03 17:06

On Mon, 1 Dec 2003 17:55:33 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>, Hornet 600 (70 hk!)

Øh what-what,du er sikker på at du ikke forveksler CBF600 (nyudviklet
model baseret løseligt på Hornet-konceptet og med 78 hk nominelt) og
så CB600F Hornet som mig bekendt da kører videre i 2004 i det mindste
på nogle markeder,det ville da være dumt andet da det mig bekendt er
den bedst sælgende MC i Europa 2001+2002....

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 25-12-03 13:34

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "Rune (Bandit600RR)" <RURremovethis@tele2adsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:kb6zb.1157$Qg7.753@news.get2net.dk...

Jeg vender først tilbage til subj. nu, da oplysningerne var
førstehåndsreferater som jeg først nu har fået læst med egne øjen !

Jup!
En dejlig stor "endurance"-skorsten, som jeg(!) foretrækker dem!
Forøvrigt er Z750'eren et par ? billigere end såvel Fazer som Hornet!

> Øh what-what,du er sikker på at du ikke forveksler...........

Ang. Hornet'en, så har den tidligere været nævnt som værende droslet til 70
HK i den nye udgave, hvilket jeg refererede til; men ikke desto mindre er
det (som også af mig antydet i pågældende streng) 70 KW at den yder!!

Det viste sig så a være den kåbe-beklædte Fazer, som jeg forøvrigt finder
absolut kedelig og Diversion-lignende - Pludselig ser den gamle slet ikke
så mal-designet ud længere

Anyhow:
Fazeren får stryg for at være for arigt ydende til klassens (angivelige)
brug; men umiddelbart synes jeg at det kan bero på en subjektiv
fejlopfattelse fra testernes side, som yderligere understøttes af de tørre
effektkurver: Umiddelbart er Fazeren hurtigere ude af hullet end Hornet'en
ved
topgears-acceleration fra 50 km/t (Honda'en er dog den langsomste af de fem
dén diciplin, trods det at dens effektforløb i år er modificeret til det
mere moderate!), og kun lige et par decimaler langsommere fra 100' og op!

Eftersom at PS angiver omdrejningerne ved topspeed, er det enkelt at regne
tilbage og sammenligne forhåndenværende effekt ved givne hastigheder, og en
hurtig sådan viser at Fazeren ihvertfald har akkurat ligeså meget at gøre
det med ved 120 km/t, som SV'eren (som er den 5. og hidtil unævnte
kombattant) :-|

Og endelig et kort referat fra MOTORRAD's særudgave: Testsamling 2004:
Under "hvordan og hvorledes der testes", trækkes et par yderpunkter blandt
test-diciplinerne frem og her er Fazer 600 nævnt som ubestridt bedst
bremsende, ovenikøbet "uden snydebrug af klistrede dæk"!!

--
Armand.
(der ser frem til at den gamle Fazer falder en tand mere i brugtpris efter

Fra : Armand

Dato : 25-12-03 14:39

> Og endelig et kort referat fra MOTORRAD's særudgave: Testsamling 2004:

2003, selvfølgelig!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-12-03 17:55

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i

[klip]

> Det viste sig så a være den kåbe-beklædte Fazer, som jeg forøvrigt
> finder absolut kedelig og Diversion-lignende - Pludselig ser den
> gamle slet ikke så mal-designet ud længere

Og det er der jo et par af os der har sagt hele tiden. Og hver gang der
kommer nye skævøjer eller spyfluer på markedet, er jeg glad for at køre
en MC der kun ligner sig selv.

[klip]

> --
> Armand.
> (der ser frem til at den gamle Fazer falder en tand mere i brugtpris
> efter en upgrade er kommet på markedet)

Som ovenfor - mange vil som du finde det "gamle" design (som tiden dog
går, det er kun 5 år siden) som værende det rigtige fazerdesign - hvorved
brugtprisen nok ikke rokkes helt så meget som du satser på

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-12-03 23:57

> (der ser frem til at den gamle Fazer falder en tand mere i brugtpris efter
> en upgrade er kommet på markedet)

Skal lillefrøen skiftes så?

--
Tony
Kilofazer

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 02-12-03 21:00

> PS sammenligningstester en række naked bikes i seneste nummer!
> Det drejer sig om modellerne Z750(med dobbelt-udstødningerne)

Har Z750 ikke kun en udstødning?

--
Regards Rune
www.Bandit600RR.frac.dk

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-12-03 23:30

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
> (70 hk!); Monster 800 og den nøgne Fazer 600!
>
> Fazeren, der jo f.o.m. i år kører med R6-motoren, istedet for som hidtil FZR

*BZT* Wrong! - but thank you for trying.

Motoren i den gamle Fazer motor var baseret på YZF600R (ThunderCat)
motoren. SVJV var det primært kamtiderne som var ændret.

--Kai, ex-YZF600R pilot.

Fra : Armand

Dato : 03-12-03 00:18

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

FZR

> Motoren i den gamle Fazer motor var baseret på YZF600R (ThunderCat)
> motoren. SVJV var det primært kamtiderne som var ændret.

Der var gledet et "R" ud!
Der skulle have stået FZR600R, som indebærer springet i motorkonstruktion i
forhold til den første FZR600!
FZR600R (som er lillesøsteren til YZF750R), har således lagt motor til
Cat'en også!

--
Armand.