Stop-and-go-Verkehr - att. Mogens ;-)
Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-03 17:07

....var lige ude og køre med naboen - tysk skole und so weiter - og han
brugte af sig selv ovennævnte udtryk; han havde lige som mig hørt det i
radioen...

....søgte så lidt på Google, og fandt bl.a.:

Continental-Konzern - Adaptive Cruise Control (ACC) von ...
.... Diese werden beispielsweise den Stop-and-go-Verkehr und das
Einparken erleichtern
sowie dem Fahrer beim Spurwechsel und Spurhalten assistieren. ...

....har i øvrigt lige fået en pris fra Tryg på ansvar på Kadetten, der er
1219,- kr. billigere om året end hos Alm Brand - også hus, indbo og mc
ku' de matche - hvis 'cyklen hos dem lige som hos Top må køre året
rundt, sparer jeg ca. 1700,- kr. på årsbasis - så det var et godt
forslaw du i sin tid kom med, da du opfordrede mig til at undersøge
prisen hos andre selskaber...
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 17:21

On Wed, 3 Dec 2003 17:06:56 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

> [...]
>... Diese werden beispielsweise den Stop-and-go-Verkehr und das
>Einparken erleichtern sowie dem Fahrer beim Spurwechsel und Spurhalten

Og? -
Ah, du tænker måske på, at vi havde en debat om den tyske vending?
7.190 hits med "stop and go Verkehr"
634 med "stockender Verkehr"
Tja'

> [...]
>rundt, sparer jeg ca. 1700,- kr. på årsbasis - så det var et godt
>forslaw du i sin tid kom med, da du opfordrede mig til at undersøge

Jow, jow -> elementært kære Watson, elementært... :)

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-12-03 21:16

On Wed, 03 Dec 2003 17:21:22 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Og? -
>Ah, du tænker måske på, at vi havde en debat om den tyske vending?
>7.190 hits med "stop and go Verkehr"
>634 med "stockender Verkehr"
>Tja'

Hvad går det der Stop-and-go-Verkehr lige ud på?
Flemming Jacobsen

Fra : Peter G C

Dato : 03-12-03 21:34

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad går det der Stop-and-go-Verkehr lige ud på?

Køkørsel - eller meget tæt trafik. Når du hører trafikradio i Tyskland kan
der være tale om "stockender Verkehr"

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-03 21:39

Thunderbird [7100] skrev:

> Hvad går det der Stop-and-go-Verkehr lige ud på?

....kø-kørsel: man kører og holder stille - kører og holder stille =
"stop & go"...

(...Verkehr = færdsel [ty])
Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-12-03 22:43

> (...Verkehr = færdsel [ty])
> --

Kan nu også betyde noget andet og meget sjovere - når der kommer
forstavelsen "Geschlechts" foran....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Tom

Dato : 03-12-03 22:48

> Kan nu også betyde noget andet og meget sjovere - når der kommer
> forstavelsen "Geschlechts" foran....

noget med at lege sammen

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-03 10:38

> [...]
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Og? -
>Ah, du tænker måske på, at vi havde en debat om den tyske vending?

Hvad var det nærmere tema og, hvad endte det med?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 11:08

On Thu, 04 Dec 2003 09:37:33 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>Hvad var det nærmere tema og, hvad endte det med?

HP mener, det hedder "stop and go Verkehr", hvor jeg mere hælder til
teorien om "steckender Verkehr". Tyskere plejer ikke at anvende
engelsk lydende ord, selvom det mere og mere vinder frem :)

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-03 11:22

On Thu, 04 Dec 2003 11:07:31 +0100, Mogens Knudsen
> [...]

>teorien om "steckender Verkehr". Tyskere plejer ikke at anvende
>engelsk lydende ord, selvom det mere og mere vinder frem :)

I har begge to ret. Stop-and-go (udtales jysk: "go´" på tysk :-0 ) er
virkelig det: Stop-and-go.
Stockender Verkehr bruges om trafik, som er meget tæt, men ikke kommer
til stilstand - altså noget med 5 -15 km/t.
Zähfließender Verkehr er lidt hurtigere - op til 30 km/t
Ovenstående kan bruges som rettesnor, næste gang I (rødder og rødinder)
hører Verkehrsfunk.

Med hensyn til engelske udtryk i tysk sprog: Det er meget udbredt - bare
de forkerter steder. De taler fx om: Die Kids eller der Killer etc. Dybt
godnat.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 11:34

On Thu, 04 Dec 2003 10:22:13 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

> [...]
>Med hensyn til engelske udtryk i tysk sprog: Det er meget udbredt - bare
>de forkerter steder. De taler fx om: Die Kids eller der Killer etc. Dybt

ROFL - Alles perfect, Fly

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 18:33

Fly Christensen skrev:

> Med hensyn til engelske udtryk i tysk sprog: Det er meget udbredt -
> bare de forkerter steder. De taler fx om: Die Kids eller der Killer
> etc. Dybt godnat.

"...süsses Boy sucht junges Girl!"
Hans

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-03 18:42

On Thu, 4 Dec 2003 18:32:38 +0100, "Hans Paulin"

Bortset fra grammatikken, så JA!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 19:07

Fly Christensen skrev:

> Bortset fra grammatikken, så JA!

...."süsser"?
Hans

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-03 19:13

On Thu, 4 Dec 2003 19:07:29 +0100, "Hans Paulin"

:-=0

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Peter G C

Dato : 04-12-03 19:40

[klip]

> Bortset fra grammatikken, så JA!

LOL - tænkte jeg også. Men det e r vist for sent at lære de gamle drenge den
slags

/Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 20:09

On Thu, 4 Dec 2003 19:39:37 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>LOL - tænkte jeg også. Men det e r vist for sent at lære de gamle drenge den
>slags

Så stor er HP da ikke ("de")

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 20:09

Peter G C skrev:

> LOL - tænkte jeg også. Men det e r vist for sent at lære de gamle
> drenge den slags

....ich spreche aber fliesend deutch!
Hans

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-03 20:09

On Thu, 4 Dec 2003 20:09:05 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...ich spreche aber fliesend deutch!

Sgutte, hvis du udtaler den sætning, som den er skrevet :->

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : John Sahl

Dato : 03-12-03 17:33

Hans Paulin wrote:
> [...]
> året rundt, sparer jeg ca. 1700,- kr. på årsbasis - så det var et godt
> forslaw du i sin tid kom med, da du opfordrede mig til at undersøge

Smid mig lige en mail, jeg har et tip til dig.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-12-03 23:09

John Sahl wrote:

> Smid mig lige en mail, jeg har et tip til dig.

Ok..

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 21:10

Hans Paulin skrev:

> [...]
> året rundt, sparer jeg ca. 1700,- kr. på årsbasis - så det var et godt
> forslaw du i sin tid kom med, da du opfordrede mig til at undersøge

....fik lige tal fra Sønderjysk Forsikring i dag:

....ansvar på GSien: 1058,- kr. årligt (før 3550,- kr. hos Alm. Brand),
hvilket jeg har accepteret...

....sparede +3400 kr. på alle (4) forsikringer hos dem...
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 21:20

On Thu, 4 Dec 2003 21:09:56 +0100, "Hans Paulin"
> [...]

>hvilket jeg har accepteret...
>...sparede +3400 kr. på alle (4) forsikringer hos dem...

Du fik min hækkeklipper for billig, ka' jeg læse

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 21:37

Mogens Knudsen skrev:

> Du fik min hækkeklipper for billig, ka' jeg læse

....man skal tælle fingrene, når man har givet mig hånden...

ROFL ROFL ROFL

....ej, det var pænt af dig!...

Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 21:42

On Thu, 4 Dec 2003 21:36:52 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...man skal tælle fingrene, når man har givet mig hånden...
>ROFL ROFL ROFL
>...ej, det var pænt af dig!...

He, he - jeg "holder ind" næste gang jeg kommer forbi. Du må gi' en øl
på havebænken. Så kan jeg jo lige få mit grillbestik ved samme
lejlighed

Skal du ha' en ny bil for pengene, så? (ML)

/Mogens

Fra : Tom

Dato : 04-12-03 21:53

> Skal du ha' en ny bil for pengene, så? (ML)

har du da en gammel opel du skal have skudt af

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 21:59

On Thu, 4 Dec 2003 21:52:48 +0100, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

>har du da en gammel opel du skal have skudt af

ML -> jég hedder altså MK :)

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 22:02

Mogens Knudsen skrev:

> He, he - jeg "holder ind" næste gang jeg kommer forbi.

....du er velkommen!

> Du må gi' en øl
> på havebænken.

....det manglede bare!

> Så kan jeg jo lige få mit grillbestik ved samme
> lejlighed

....jeg lægger det frem nu...

> Skal du ha' en ny bil for pengene, så? (ML)

....så skal han godtnok vride armen om på ryggen af mig...

....samme motor, mangler to døre, ingen "total digital" usw...

....når jeg er ude og spare (har osse lige skiftet forsikring på mc og
hus samt skiftet bank - senere kommer netudbyderen) er det på grund af
ændrede arbejdsforhold, som du véd...
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 22:13

On Thu, 4 Dec 2003 22:02:15 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...jeg lægger det frem nu...

Liiige tidligt nok :)

>...så skal han godtnok vride armen om på ryggen af mig...
>...samme motor, mangler to døre, ingen "total digital" usw...

Men en Astra og dermed nyere...

>...når jeg er ude og spare (har osse lige skiftet forsikring på mc og
>hus samt skiftet bank - senere kommer netudbyderen) er det på grund af
>ændrede arbejdsforhold, som du véd...

Jep - I know

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 22:17

Mogens Knudsen skrev:

> Men en Astra og dermed nyere...

....jow jow...

....men kludetag er nummer jet! - *hvis* det ska være...
Hans