Golf IV Starterproblemer...
Fra : Michael Schrøder

Dato : 03-12-03 08:27

Min starter i min Golf TDI (5 år/115 kkm) driller

Der har aldrig været problemer ved koldstart men ved start af varm motor
skal jeg lade starteren køre temmelig længe før motoren springer i gang.

Værkstedet har undersøgt problemer og siger at det er starteren der kører
med lidt for lave omdrejninger - deres forslag er at vente til den ikke
længere kan starte motoren og så udskifte den, da den koster ca. 2500.

I går aftes da jeg skulle hjem skete der dog noget helt andet, motoren var
kold men starteren lød underligt - som om den drejede rundt men ikke trak
motoren rundt.

5-6 gang startede motoren, og jeg var spændt på denne morgens start som dog
var uden problemer.

Hvad kan der være galt - er det bare starteren og er det tid til at få den
udskiftet ?

Hvis der er noget der er irriterende er det uvisheden om, om bilen kan
starte

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 22:09

> [...]
> var uden problemer.
>
> Hvad kan der være galt - er det bare starteren og er det tid til at få den

Jeg tror dit værksted har ret, det lyder som om at starteren ikke går i
indgreb.
Køb en ny snarest, elle kig ved en ophugger. www.dataophug.dk

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk