Ridser i forlygter
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 20:40

Hey

Nu hvor jeg kigger efter så er der uhyggelig mange små prikker i forlygterne
på mondeo'en. Det underlige er at de mest prikkede på nærlyset og på det
stykke hvor fjærnlyset sidder ser "glasset" pænt ud.
Jeg har undersøgt at der ikke er tale om glas men derimod plastic og så slog
idéen mig, om det her lim til mobiltelefoner hvor man kan fjerne ridser, om
det også virker på forlygteglas eller om der findes et andet mirakkelmiddel?
Ford skal garanteret har så meget for de to forlygte"glas" at uoriginale
komplette lygter bliver billigere.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 20:49

Prøver lige igen med lidt færre stavefejl

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-12-03 20:52

> Prøver lige igen med lidt færre stavefejl

> forlygterne
> slog
> om
> mirakkelmiddel?

Hej Tom

Jeg har med stort held poleret den slags plastic, jeg har bare brugt det jeg
nu ellers burger til bil MC osv. Det fjerner mange småridser (og de mindste
hakker efter stenslag) så forskellen er tydelig, parabolerne kommer til at
se blankere ud og farven på bag og blinklygteglas bliver pænere.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Møller

Dato : 02-12-03 23:28

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
mirakkelmiddel?
> Ford skal garanteret har så meget for de to forlygte"glas" at uoriginale

Efter det jeg kender til plast, også det der leveres af Schott, der er
storleverandør af plast til forlygter, så vil den type plast der bruges til
lygter bliver lidt blødere ved opvarmning, og da du vist kørere med nærlyset
tændt det meste af tiden, på min bil altid også med langt lys lyser alle 4
glødelamper, vil plastoverfladen her være mere udsat, og hurtigere få
overfladeskader end resten af plasten foran glødelamperne. kald du det bare
glas, men forskellen er kolossal, hvilket du jo ved i kraft af dit arbejde.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 17:13

> [...]
om
> det også virker på forlygteglas eller om der findes et andet

Nå så kan jeg fortælle at det bæ fra thansen til mobilefoner til at fjerne
ridser med, det virker ikke for en meter.
Sig mig kan de kun sælge blå pornolys til sprinklerdyserne og lign?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-12-03 17:18

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Sig mig kan de kun sælge blå pornolys til sprinklerdyserne og lign?

De har da osse glimragende håndrens ;)

Nåehh jo, deres håndfri sæt, til f.eks Nokia 6110 og lignende fungere
da udemærket (har det sæt i bilerne)