Olie til Scottolier
Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 30-11-03 20:53

Hvilken olie kan man bruge i en scottolier når man ikke vil bruge det
orginale til 125 kr. pr. ½ L.

Hilsen Søren

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-11-03 20:50

> Hvilken olie kan man bruge i en scottolier når man ikke vil bruge det
> orginale til 125 kr. pr. ½ L.

har hørt om fra nogle at de har alm kædesavsolie med godt resultat

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 14:28

> har hørt om fra nogle at de har alm kædesavsolie med godt resultat

> [...]

...og da man kan erstatte kædesavsolie med alm madolie (det lugter godt
nok lidt af friture, men kører man på RD'er i forvejen.. , så kan
det jo være man bare skal ned i den lokale SuperBrugs og få sig en fin
solsikkeolie.

mvh
Kenneth S

(..ovenstående bør læses med et gran ironi)

Fra : anders majland

Dato : 01-12-03 14:29

> ..og da man kan erstatte kædesavsolie med alm madolie
> (..ovenstående bør læses med et gran ironi)

Det fåes også en speciel biologisk nedbrydelig kædesavsolie - Den var
måske heller ikke dum til mc-kæder ? Langt det meste af det lander jo i
"naturen"

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-11-03 21:47

> Hvilken olie kan man bruge i en scottolier når man ikke vil bruge det
> orginale til 125 kr. pr. ½ L.

Hej Søren

Jeg har med held brugt Kædesavsolie fra Texaco med navn Clingtex. Min første
kæde holdt 27.000km. Det er vel ok.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Benz...

Dato : 01-12-03 11:38

> [...]
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

Har Opkøbt Silvans lager... Men hedder den Texaco Clingtex 125. Til summen
af 40kr for en liter?
Kunne nemlig ikke finde andre i Silvan...

--
mvh Benz... R6 millennium (De have kun en dunk :)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 01-12-03 13:30

Søren Bøgh Olsen wrote:
> Hvilken olie kan man bruge i en scottolier når man ikke vil bruge det
> orginale til 125 kr. pr. ½ L.

Jeg bruger osse Kædesavsolie til ca 20-25 kr literen. Men guve om
O-ringskæder tåler det? Her må vi have noget sagkundskab på banen.

Fra : Hans

Dato : 01-12-03 13:47

Søren Bøgh Olsen <totalservice@e-box.dk> skrev:
>Hvilken olie kan man bruge i en scottolier når man ikke vil bruge
det
>orginale til 125 kr. pr. ½ L.

Her er en sammenligningstest af Scottoilers olie og kædesavsolie
http://www.ta-deti.de/ta/chainsaw.html
Selv kører jeg med http://www.cls200.de/ og de anbefaler Still's
syntetiske kædesavsolie. Den mineralske kædesavsolie "skummer" for
meget siger de...

Hans

Fra : Knud Dam

Dato : 01-12-03 21:25

"Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken olie kan man bruge i en scottolier når man ikke vil bruge det
> orginale til 125 kr. pr. ½ L.
>
> Hilsen Søren

Hej Søren.

Hos Polo kan 0,5 l. original Scottolie købes til 11 Euro

http://www.polo-motorrad.de/polo-shop/eurobike/index-neu.php

Det rækker til ca. 25.000 km.

Mvh

KD Bandit 600 S (med scottoiler)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-12-03 23:08

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hos Polo kan 0,5 l. original Scottolie købes til 11 Euro

> [...]

Og hos www.louis.de til samme 11 Euro, så er det bare hvem der er billigst i
forsendelse
Så lige at der er to olier ! , en til under, og en til over 20 grader, er
det ikke rimeligt nyt ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Knud Dam

Dato : 02-12-03 17:29

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsendelse
> Så lige at der er to olier ! , en til under, og en til over 20 grader, er

Jo, jeg har ikke set det før.

Mvh

KD

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 02-12-03 18:26

Mener du ikke 2.500 km.
Hilsen
Søren

Fra : Bjørn S

Dato : 02-12-03 19:08

"Søren Bøgh Olsen" skrev
> Mener du ikke 2.500 km.

Jeg har kørt 6500 med min, og påfyldt den en gang (stadig fuld), så 25.000
km er nok ikke helt ved siden af.

--
/Bjørn

Fra : Knud Dam

Dato : 02-12-03 22:43

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Søren Bøgh Olsen" skrev
>
> Jeg har kørt 6500 med min, og påfyldt den en gang (stadig fuld), så 25.000
> [...]

Netop.

Jeg har kørt ca. 45.000 km med Scottoiler og brugt knapt 2 * 0,5 liter.

Mvh

KD

Fra : henrik

Dato : 01-12-03 22:17

Søren Bøgh Olsen wrote:

> Hvilken olie kan man bruge i en scottolier når man ikke vil bruge det
> orginale til 125 kr. pr. ½ L.

> Hilsen Søren

Kan købes i England . . .
www.thefastone.co.uk