Re: Re: Affjedring igen !
Fra : Drazen Horvat

Dato : 17-04-01 14:49

Det er ikke så længe siden den blev født. Maskinen kom på gaden i 96.
Er det da allerede tid til en renovering af dæmperne både for og bag ??
Efter kun 37000 km. ?

Som sagt så er kompressionen nok ok selvom den er i overkanten af det
hårdt affjedrede. Men retur dæmpningen er ovenud effektiv. Ja altså 2-3-4
sek.
(i den bløde opsætning) om at returnere til udgangspunktet anser jeg for at
være
meget trægt.

Og jeg køber ikke nogen holdninger med at det er en Skruzuki. Den bider ikke
her.
Finish og kvalitet er som på en tilsvarende Honda eller Kawa. Skægt at nogen
kan
bidrage med sådanne konstruktive forklaringer om Skruzuk og Honda power til
folket.
VFR er da en dejlig maskine men desværre blottet for ydre personlighed.

**********************************
Drazen Horvat
ASIC Design engineer

Mobile: +45 40 62 03 75
Office: +45 39 17 83 57
Fax: +45 702 15 701

Disinformer of this world

Posted from parcorp167.symbion.dk [192.38.9.167] (may be forged)

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-04-01 17:32

"Drazen Horvat" <drazen.horvat@zucotto.com> skrev i en meddelelse
Det er ikke så længe siden den blev født. Maskinen kom på gaden i 96.
Er det da allerede tid til en renovering af dæmperne både for og bag ??
Efter kun 37000 km. ?

Jeg foreslog renovering - ikke fordi jeg tror det er det der er problemet
(for slidt dæmperolie giver normalt blødere dæmpning), men fordi jeg regner
med at problemet så dukker op i lyset (!) og en renovering koster under alle
omstændigheder ikke en formue. Jeg tror det er 350,- for bagdæmperen og
omkring det samme for forgaflen hvis den er en Cartridge-type, hvis ikke kan
du let selv skifte olien.

Dæmperolien skal du jo alligevel skifte ca. hvert andet år, så hvis den ikke
har været renoveret siden '96, så er det da på tide.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 17-04-01 21:26

Drazen Horvat <drazen.horvat@zucotto.com> skrev i en

Øh??

Hvorfor opstår der to "Re'ere" i svaret fra først Drazen og
efterfølgende også fra Rittig??
Opsætning??

Anyone??

Det medfører det problem at debatten fortsætter i en streng under "R"
(som: "Re"!), hvor den startede under "A" (som: "Affjedring"!), og hvis
dette kunne undgås ved en simpel(?) opsætningsændring, er det jo en dum
ting.

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-04-01 23:16

Armand wrote:

> [...]
>
> Øh??
>
> Hvorfor opstår der to "Re'ere" i svaret fra først Drazen og

Det ser ud til at Drazen bruger det der mailgate.org til at læse news i, og
jeg vil tro det er her fejlen er da Drazens indlæg er det første hvor man
kan se fejlen.

> [...]
> (som: "Re"!), hvor den startede under "A" (som: "Affjedring"!), og hvis
> dette kunne undgås ved en simpel(?) opsætningsændring, er det jo en dum

Jeps. Hos worldonline kan man heller ikke få lov at poste indlæg med to
hvad-man-nu-kalder-dem. Så skal man manuelt fjerne den ene, for at kunne
svare.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk