Bagrude visker / el-rude på 1986 Golf II
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 17:23

Hejsa

Jeg er lige blevet ejer af en 1986 Golf 1.3c og har et lille problem.
Den kontakt der ved havariblink og tågelygter der skulle bruges til
el-bagruden aktiverer i stedet bagrudeviskeren. Der er nemlig ingen
funktion til bagrude-visker i visker-armen. Dvs at jeg hverken kan
bruge sprinkler til bagruden eller tænde for el-bagruden. Er det fordi
bilen er født uden bagrude-visker som man så har eftermonteret og
"stjålet" strømmen fra el-ruden eller hvad? Er det muligt at få fat i
en nyere viskerarm med funktion til bagrude og sprinkler og så sætte
strøm tilbage til elruden?

mvh Rolf

Fra : phk

Dato : 30-11-03 09:54

<Rolf Karstensen> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg er lige blevet ejer af en 1986 Golf 1.3c og har et lille problem.

Jeg har haft en Golf fra 86. Den skulle jeg på et tidspunkt have skiftet
fordi langlysfunktionen var brændt af. Jeg fik en anden som gav anledning
til nogle fejl som jeg desværre ikke kan huske. Men det kan godt have været
noget lignende det du beskriver.

Problemet er at VW omkring 86 ændrede på kontakterne i rattet og at - hvis
man monterer den forkerte - får nogle fejl. Måske er der monteret en forkert
kontakt?

Med kontakt mener jeg den enhed der sidder i rattet og styrer visker/vasker,
højt/lavt lys m.m.

--
Per, Esbjerg