Toyota 4X4 i terræn
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 29-11-03 10:48

Hej alle

Jeg vil høre om erfaring med Toyota Landcruiser 90 + Hilux 4x4.
Er de lige gode til kørsel i terræn ?

MVH

Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-11-03 11:01

"Susanne Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil høre om erfaring med Toyota Landcruiser 90 + Hilux 4x4.
> Er de lige gode til kørsel i terræn ?

Umiddelbart vil 90'eren være bedst - specielt hvis det er en 3. dørs.
Hilux'en er lang, og har ikke meget vægt på baghjulene. Dette medfører at
den lettere sætter sig på maven, når den kører over en bakke, og at
baghjulene hurtigere spinder, da der ikke er nok vægt på baghjulene.

Jeg ved ikke, om den ene er udstyret med et bedre 4x4 end den anden, fx om
den ene har spær eller ej...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-11-03 11:35

On Sat, 29 Nov 2003 11:00:58 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Umiddelbart vil 90'eren være bedst - specielt hvis det er en 3. dørs.
>Hilux'en er lang og har ikke meget vægt på baghjulene.

Enig - en Landcruiser er langt mere "en off-road" end pick-up'en med
4x4, Hilux.

Apropos Toyota Landcruiser 90 - Hold da kæft en god kritik en 90'er
får hér: www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=4898
"Bilen kan næsten købes gennem telefonen uden prøvekørsel først"

Børsen skriver om Landcruiser 90: "Den er en vaskeægte og gedigen
terrænbil opbygget på en stiv chassisramme i bedste japanske kopistil"

Btw.: www.toyota4x4.dk el. www.off-road.com/toc -> Vehicles -> Toyota

/Mogens

Fra : Ulrik

Dato : 29-11-03 19:20

Hejsa

Blev lige ekstra glad for min GX 90 diesel med automatgear.

Den er bedre en Hilux i terræn. Min har desuden langsgående spær i
reduktionsgearboksen og elektronisk spær på baghjulene. Jeg mener ikke Hilux
fåes med langsgående spær.

Om GX 90 kan jeg sige at den har rigtig god kørekomfort på vej. På
motorvejen støjer den heller ikke så meget som min gamle Nissan Primera. Den
går 145 ved 3000 omdr/min.
Og så er den perfekt til at trække en hestetrailer.

Mvh Ulrik