Larmepotte til miniviffer...
Fra : Brian Sørup

Dato : 29-11-03 01:47

Hvilke 4 i1 systemer kan fås til VF 500 F2 (Interceptor) og hvor ?

Jeg har søgt lidt på nettet, men er ikke lige faldet over noget.

Jeg mener at have set et Cobra-system på en VF 500 i DBA.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : Richard

Dato : 29-11-03 09:13

Brian Sørup wrote:

> Hvilke 4 i1 systemer kan fås til VF 500 F2 (Interceptor) og hvor ?
> Jeg har søgt lidt på nettet, men er ikke lige faldet over noget.

Ved det ikke, men ville starte med at søge hos i databasen hos MGH Bikes:
www.mgh-bikes.de

- på tysk men lige til at gå til

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-11-03 15:43

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Ved det ikke, men ville starte med at søge hos i databasen hos MGH
Bikes:
> www.mgh-bikes.de
>
> - på tysk men lige til at gå til

Okay side - jeg kan få et komplet Laser system til 585,- Euro ca. 4300,-
kroner plus fragt.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : Richard

Dato : 29-11-03 17:36

Brian Sørup wrote:

> Okay side - jeg kan få et komplet Laser system til 585,- Euro ca. 4300,-
> kroner plus fragt.

Hvis du skal virkelig vil have lyd i den, så prøv at forhør dig om, hvad
MGH's engelske leverandør, Predator Exhaust, kan levere til din Veffer.
- har lige gang i en dialog med die Luise fra MGH Bikes og en af hendes
tyske kunder, en GB500-ejer der netop har monteret et nyt komplet
Pradator 2:1-anlæg. De har leveret ham et system, der er legalt på gaden
i UK og på den baggrund E-mærket, men potten er helt åben bagtil, og han
siger, at den dumpe lyd sætter en Triumph Tiger i skammekrogen.

Prøver lige at lægge et billede af Predator-potten set lige bagfra i dmb
- ellers i morgen.

Nu vil de lige måle lyden som anlægget er plus med en indsats, som
Predator sender over. Dernede kommer de jo ikke uden om en form for
godkendelse, med mindre ejeren vil pille anlægget af, når GB'en skal til
periodisk syn

Foreløbig taler vi kun lyd, jeg ved slet ikke hvordan effekten er, men
mske har de noget sjovt til din ged også. Blot en idé, de har åbenbart
mere, end de viser i vinduet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 00:13

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Okay side - jeg kan få et komplet Laser system til 585,- Euro ca. 4300,-
> kroner plus fragt.

Prøv lige at nærlæse igen: Jeg mener endnu ikke at have set et komplet(!)
system til en VF'er endnu - Føringen, og ikke mindst monteringen (= v.
ombygningen) af forrørene på V4-konfigurationen er for kompliceret til at
fabrikanterne gør andet end benytter de originale!

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-11-03 13:36

> [...]
at
> fabrikanterne gør andet end benytter de originale!

Tjek lige dette link :
http://www.mgh-bikes.de/bikes/details.html?UID=2295

Jeg kan ikke udlede andet end at der er tale om et komplet system - her
er der et andet system der erstatter det org. :
http://www.mgh-bikes.de/bikes/details.html?UID=350
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 00:12

> Hvilke 4 i1 systemer kan fås til VF 500 F2 (Interceptor) og hvor ?
> Jeg har søgt lidt på nettet, men er ikke lige faldet over noget.
> Jeg mener at have set et Cobra-system på en VF 500 i DBA.

Bare for at det ikke kommer bag på dig: En skraldebang'er på en VF'er siger
hverken buh eller bæh, som man ellers hører diverse slip-on's m.fl. på
gaden - Den lyder akkurat ligeså udefinerlig mærkeligt som med std. potten
på, bare højere!!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 30-11-03 19:57

Armand wrote:
> [...]
> siger hverken buh eller bæh, som man ellers hører diverse slip-on's
> m.fl. på gaden - Den lyder akkurat ligeså udefinerlig mærkeligt som

LOL

/Jens (der tolker det som at Armand ikke værdsætter Vifferlyden)

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 20:51

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> LOL
> /Jens (der tolker det som at Armand ikke værdsætter Vifferlyden)

Head on the nail! ,-)

Svaret var velment, derved at jeg fint kan forestille mig at pågældende
VF-ejer også følte VF-sound'en udenfor den almene mc-lyd. Og en
skraldebang'er får altså ikke en VF'er til at lyde som en CBR med slip-on
:-|

--
Armand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-11-03 22:57

> [...]
> VF-ejer også følte VF-sound'en udenfor den almene mc-lyd. Og en
> skraldebang'er får altså ikke en VF'er til at lyde som en CBR med slip-on

Hmm, kender ikke lige VF 500 II lyden men, VFR400R lyden er jae... minder
mig om håndarbejde i 4 klasse.. .under kørekort til symaskine....

Har smidt en Blue Flame potte på min, har skabt en kombination mellem R4 og
V2 lyd.. er egentligt tilfreds med lyden.. men en R4 skriger nu dejligt i
mine øre...

mvh Tommy Fer

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-12-03 12:50

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Hmm, kender ikke lige VF 500 II lyden men, VFR400R lyden er jae... minder
> mig om håndarbejde i 4 klasse.. .under kørekort til symaskine....

Min VF750S blev sammenlignet med en Saab 2takter (vistnok V-motor ?)

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-12-03 14:55

> "Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
minder

> Min VF750S blev sammenlignet med en Saab 2takter (vistnok V-motor ?)

Nope SAAB'en er en 3-cyl rækkemotor
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : Armand

Dato : 01-12-03 17:37

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ......en Blue Flame potte på min, har skabt en kombination mellem R4 og
> V2 lyd.. er egentligt tilfreds med lyden..

VFR(!) 750 har også samme lyd!
Forskellen deri på de to motorer ligger i at VF har 360° krumtap hvor VFR
har 180°!

> .........men en R4 skriger nu dejligt i mine øre...

Jup!
Dog med undtagelse af når den kommer skrigende forbi på byens udfaldsvej én
parcel fra min bopæl!

--
Armand.
(med et ambivalent forhold til skraldebang-udstødninger)

Fra : DavieB

Dato : 30-11-03 20:29

Laser laver en 4-1 manifold til Honda V4. Jeg har en på min VF750F. Prøve M
and P i England.
mVFh, David