SV 650 S svagheder ?
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 26-11-03 21:07

Hej har en kammerat som overvejer at købe en SV 650 S
men jeg husker at der var en del snak om at denne model ikke kunne tåle at
køre på baghjul, noget med at den ikke fik olie så ?
( ikke at han vil ligge og køre på baghjul hele tiden men det er jo rart at
vide om den slet ikke tåler det )
hvis jeg husker rigtigt, og den ikke kan tåle det, kan der så evt. laves
noget om så den ikke tager skade aligevel ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Tommy Fer

Dato : 26-11-03 21:34

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis jeg husker rigtigt, og den ikke kan tåle det, kan der så evt. laves
> noget om så den ikke tager skade aligevel ?

Min hukommelse siger at det var et problem den første årgang havde.. rettet
i de senere.

mvh Tommy Fer

Fra : RacerNiels

Dato : 26-11-03 21:40

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in message
> hvis jeg husker rigtigt, og den ikke kan tåle det, kan der så evt. laves
> noget om så den ikke tager skade aligevel ?

Det er noget med nogle skotter i bundkarret (vist nok). De sad ikke på de
første modeller, men skulle være fixet på de senere (aner ikke hvilken
årgang).
Problemet opstår kun hvis man kører laangt på bavlehjul. Ellers er den vist
ikke mere svag til det end så mange andre. Hvis man sætter den hårdt ned
risikerer du at springe pakdåserne i forgaflen. Hvis det går helt galt
knækker kronrøret af, men så skal du vist virkelig dumme dig.

Borset fra det, er her lige en liste over SV650 svagheder:

-
-
-
-
-
-

Nå, jeg må også videre...

Ind i kampen!

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 26-11-03 21:51

> risikerer du at springe pakdåserne i forgaflen. Hvis det går helt galt
> knækker kronrøret af, men så skal du vist virkelig dumme dig.

hmm.... Er det så man siger ... Bøttejern ?? ;)

AV Av av :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : MKS - 74

Dato : 26-11-03 21:53

On Wed, 26 Nov 2003 21:40:04 +0100, "RacerNiels"
<s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

>Hvis det går helt galt knækker kronrøret af

Endnu et Skrammel'suki-stel lavet af japanske overskudsnudler ?!?

--
-Michael

Fra : RacerNiels

Dato : 27-11-03 17:45

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
> Endnu et Skrammel'suki-stel lavet af japanske overskudsnudler ?!?

Jeg har set en Mille uden kronrør, din lede spaghetti!

/Nælz
Sqzuki!

Fra : MKS - 74

Dato : 27-11-03 18:22

On Thu, 27 Nov 2003 17:44:33 +0100, "RacerNiels"

>Jeg har set en Mille uden kronrør, din lede spaghetti!

Og ....?!?

--
-Michael

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-03 11:25

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu et Skrammel'suki-stel lavet af japanske overskudsnudler ?!?

Nej endnu et kvalitetsprodukt fra Japan.

Mvh Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 29-11-03 11:48

On Sat, 29 Nov 2003 11:24:57 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Nej endnu et kvalitetsprodukt fra Japan.

Uha - det lyder _ikke_ godt så,for Su'Sucki-kvaliteten,den kender vi
jo

--
-Michael

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-03 14:07

> Uha - det lyder _ikke_ godt så,for Su'Sucki-kvaliteten,den kender vi
> jo

Fortæl hvad det er du kender der er dårlig kvalitet vedr. SV650S?

Mvh Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 29-11-03 14:23

On Sat, 29 Nov 2003 14:07:27 +0100, "Thomas Hjort"

>Fortæl hvad det er du kender der er dårlig kvalitet vedr. SV650S?

Hvorfor ? - Det er jo dig der siger _endnu_ et kvalitetsprodukt og
hvis det så betyder sammenligneligt med Suzuki's øvrige produktion er
det jo yderst uheldigt - Hvis den f.eks kan knække kronrøret af
ved at sætte den hårdt ned efter en wheelie,som antydet er det da rent
til grin...Egentlig havde jeg faktisk før indtryk af at det var en af
måske 3-4 cykler de var sluppet nogenlunde fra,bortset lige fra lidt
ringe affjedringskomponenter,at den er meget lidt køn og så at det er
en væltepetercykel,men det kan man næppe klandre cyklen for...

--
-Michael

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-03 17:52

> [...]
> ringe affjedringskomponenter,at den er meget lidt køn og så at det er
> en væltepetercykel,men det kan man næppe klandre cyklen for...

At den kan knække kronrøret ved wheelie har jeg aldrig hørt om før.
Affjedringen kunne være mere skarp, men til prisen synes jeg den er i orden.
At det er en "væltepeter" er vel ejerens skyld og at den ikke skulle være
køn har jeg aldrig hørt nogen sige før dig nu her. Men hver sin smag
selvfølgelig. Hvilken MC har du siden du er så kræsen hvad angår alt,
inklusive "look"?

mvh Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-11-03 17:58

> at den ikke skulle være køn har jeg aldrig hørt nogen sige før dig
> nu her. Men hver sin smag selvfølgelig.

Ja, jeg synes f.eks. heller ikke den er specielt køn med den 'påklistrede'
kåbe. SV650N synes jeg til gengæld er noget mere køn. Men som du siger så er
det en smagssag, og det er heldigvis forskelligt fra person til person.

Materialekvaliteten/lakering er ikke specielt god, men man kan jo ikke få
alt for ingen penge. Detaljerne synes jeg f.eks. ser noget bedre ud på
f.eks. BMW eller Ducati, men så er det jo også et helt andet prisleje.

Kigger man f.eks. på Suzukis bilmodeller, er det heller ikke ligefrem
kendetegnet ved materialekvalitet. Til gengæld er de billige.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-03 22:37

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-03 22:41

> [...]
er
> det en smagssag, og det er heldigvis forskelligt fra person til person.

Jeg synes ikke kåben virker påklistret overhoved. Jeg kunne måske godt tænke
mig et mere kantet look, men jeg kan lide at bagsædet er over forsædet. Det
relativt kompakte look, og tankens form. Men som sagt, smag og behag.

> Materialekvaliteten/lakering er ikke specielt god, men man kan jo ikke få
> alt for ingen penge. Detaljerne synes jeg f.eks. ser noget bedre ud på
> f.eks. BMW eller Ducati, men så er det jo også et helt andet prisleje.

Det er jo det. Tilgengæld har den ihvertfald en bedre støttefod end nogen
Ducati :)))

> Kigger man f.eks. på Suzukis bilmodeller, er det heller ikke ligefrem
> kendetegnet ved materialekvalitet. Til gengæld er de billige.

Det er så også to forskellige ting.

Mvh Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 30-11-03 19:35

On Sun, 30 Nov 2003 17:52:21 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>At den kan knække kronrøret ved wheelie har jeg aldrig hørt om før.

Det havde jeg skam heller ikke - før nu .. men _hvis_ det passer,så
er det jo ikke første gang at Suzuki har problemer med deres stel.

>Affjedringen kunne være mere skarp, men til prisen synes jeg den er i orden.

Man kan altid opgradere den for relativt små penge,men burde nu stadig
være bedre IMO

>At det er en "væltepeter" er vel ejerens skyld

Som jeg også skrev - det er en cykel der bliver købt af mange
begyndere,så det er vel meget naturligt egentlig..

> og at den ikke skulle være
>køn har jeg aldrig hørt nogen sige før dig nu her. Men hver sin smag
>selvfølgelig.

Akkurat,pesonligt synes jeg ½-kåben er enormt kikset..

> Hvilken MC har du siden du er så kræsen hvad angår alt,
>inklusive "look"?

Tjah - nu har jeg prøvet en stor del af (sports)cyklerne på det danske
marked og de sidste 2 cykler jeg selv har haft var en Aprilia RS250 og
en CBR600,men det er vel egentlig ikke specielt afgørende...

SV650S som jeg iøvrigt har prøvet vel 4-5 gange nu er såmænd helt
okay,i det mindste en af de mere vellykkede fra Sutte'suki men jeg
ville aldrig selv købe een,da der findes bedre cykler til prisen
,underforstået for de penge en ny SV'er koster vil man kunne få andre
lettere brugte cykler som jeg anser for væsentlig bedre køb.

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 29-11-03 23:50

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Fortæl hvad det er du kender der er dårlig kvalitet vedr. SV650S?

OK - Hér kommer det!
MOTORRAD's 50.000km test udviste en stempelslitage, som lå over
gennemsnittet af hvad man ellers plejer at måle! :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-03 17:47

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> OK - Hér kommer det!
> MOTORRAD's 50.000km test udviste en stempelslitage, som lå over
> gennemsnittet af hvad man ellers plejer at måle! :-|

jamen dog :-\ hvad plejer man at måle, og hvilke mærker ligger i
gennemsnittet og hvilke mærker under og over?

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 18:59

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> jamen dog :-\ hvad plejer man at måle, og hvilke mærker ligger i
> gennemsnittet og hvilke mærker under og over?

Det er ud fra hukommelsen; men SV'eren nærmede sig slitage-grænsen (á
spillerummet imelem cylinder og stempel!) kritisk ved de 50.000 km's
adskilese + opmåling, og dét er der få vandkølede der overhovedet gør

Jeg skal se at finde artiklen ved lejlighed (surf evt. selv på
MOTORRAD-online og find udgivelsen for mig, så jeg alene har den at lede
efter)!

--
Armand.

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 27-11-03 13:37

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> [...]
> årgang).
> Problemet opstår kun hvis man kører laangt på bavlehjul.

Det var det samme på de gamle Kawa 900/1.000 som hvis man tunede dem, blev
olien i bundkarret sendt bagud og væk fra oliepumpen under længere
acceleration. For at modbygge dette noget satte man en lodret hængslet
klaplåge på tværs som så lukkede tværsover bundkarrat for passagen mellem
for og bag mellem 2 halvvægge.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-11-03 12:24

> Hej har en kammerat som overvejer at købe en SV 650 S
> men jeg husker at der var en del snak om at denne model ikke kunne
> tåle at køre på baghjul, noget med at den ikke fik olie så ?

Hej Lars

Man kan godt køre på baghjul på en SV'er. Den har ikke godt af at køre på
hjul kilometervis af gangen, men det er der ingen motorcykler uden
tørsumpssmøring der kan holde til i længden. Det er ikke noget der bør holde
dig fra at købe modellen. At sætte skotter i bundkarret hjælper, men faktum
er at den, og de fleste andre, suger olie op fra bunden, og når den kører
med næsen lodret, så er der problemer med at holde olietrykket.

SV'erne har ikke nogen deciderede fejl, men man kan komme til at lave et
knæk på slangen til dræning af området omkring tankdækslet, og det kan
foresage at vand løber fra tankdækslet og ind i tanken. Monterer man tanken
og er opmærksom på slangen er der ingen problemer. Desuden sidder den
forreste tændrørshætte udsat vor fugt, men smører man tændrørshætterne ind i
silikoneolie ved montering skulle den fejl være elimineret. Mange klager
over affjedringen, men der kan man jo bare købe noget nyt. Motoren er ikke
særlig hjemmeservicevenlig.

Det er hvad jeg lige kan finde på. Det betyder ikke at alle SV'ere er
fejlfrie, de har bare ikke nogen generelle fejl. Derfor skal man se efter
alt det almindelige:
Dæk
Kæde
Servicebog med alle stempler
Kronrørslejer
Kobling
Olieforbrug
Dårligt 2.gear
Oliespild.
Bremsekloder
Bremseskiver
Tegn på styrt
Tegn på ræsbrug
Ridser
Rust

Læs mere her: http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-03 11:27

> [...]
> hvis jeg husker rigtigt, og den ikke kan tåle det, kan der så evt. laves
> noget om så den ikke tager skade aligevel ?

Min SV650S har nu kørt 24000 km. Og jeg har aldrig haft problemer med den.
Starter altid hvergang. Og kan køre på baghjul. Den har en topfart på 213 og
har 73 hk (begge dele målt på bånd) og en sprød lyd vha leovinci
udstødningssystem.

Mvh Thomas

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-11-03 12:05

> Den har en topfart på 213 målt på bånd

Hej Thomas

No offence, men så har min CBR 600 F2 en topfart på 243km/t selv om Honda
opgiver den til 225km/t. En Bandit 1200 har en topfart på 312km/t svjh. Den
"topfart" der måles på et rullefelt er bare hvor højt op 6.gear går, ikke om
den daen kan trække så høj en gearing.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-03 14:09

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:U4%xb.1464$2r5.1010@news.get2net.dk...

> [...]
Den
> "topfart" der måles på et rullefelt er bare hvor højt op 6.gear går, ikke

Jesp, men det var også derfor jeg skrev på bånd. Men jeg har dog haft den
oppe på omkring 215 på speedometer.

Mvh Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 29-11-03 14:45

On Sat, 29 Nov 2003 14:09:21 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jesp, men det var også derfor jeg skrev på bånd. Men jeg har dog haft den
>oppe på omkring 215 på speedometer.

Det er nu heller ikke det halve galt,AR testede den for TN på et
tidspunkt og målte den også med deres testudstyr til noget lign. og
selvom deres målinger stort set altid er lidt "bedre" end andre tests
så ligger den reelt nok på de ca. 205 som Suzuki opgiver....

--
-Michael

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 29-11-03 15:49

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> [...]
Man kan da ikke måle topfart på rullefelt! Hvis nogen påstår det vil jeg
godt vide Hvordan.

For en 20 - 23 år siden da Ågensen åbnede værksted der ude i retning af
Tagensvej var der i week-enden et arrangement hvor folk gratis fik målt
deres motorcykler på rullefelt. Jeg stod da dér og iagttog nogle stykker og
måtte rette til de rigtigte kendte topfarter når kunder fik oplyst topfarten
ud fra rullefelt målingerne. Det var noget direkte sludder/vrøvl den måde
der blev opgivet topfarter på via rullefelter!

Det er også forkert uden videre at tro på et speedometers opgiven topfart.
Jeg har selv på min BMW R60 ændret til R100S mindsket fejlvisningen - for
meget visningen - ved at geare til en højere gearing og bibeholdende
speedometeres fra da den var R60.

Mvh. Gert Thorgersen.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-11-03 09:20

> Man kan da ikke måle topfart på rullefelt! Hvis nogen påstår det vil
> jeg godt vide Hvordan.

Hej Gert

Kan du ikke selv læse igennem linierne og se at vi for en gangs skyld er
enige.

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 30-11-03 15:48

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:ewjyb.173$f02.24@news.get2net.dk...

> [...]
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

Ja så er vi jo enige. Men det jeg oplevede den gang ved Ågesen var at f.eks.
fik en person opgivet Hk og topfart efter at have haft motorcyklen på
rullen, og det uden at der blev tage højde for/korrigeret at den aktuelle
motorcykel havde store saddeltasker på. Altså uden forståelsen for ændret
frontareal og luftmodstandskoeficient.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 17:26

> [...]
aktuelle
> motorcykel havde store saddeltasker på. Altså uden forståelsen for

Fat da noget. Den "topfart" der snakkes om er den gearingsmæssige
teoretiske topfart, når maskinen kører i højeste gear med maksimale
omdrejninger. Så er det da bedøvende ligemeget om den har saddeltasker
på, frontareal som en Scania, 1.2 puch maxi hk, eller vejer 4 ton.

Kenneth S

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 01-12-03 02:15

"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> wrote in message

> [...]
> omdrejninger. Så er det da bedøvende ligemeget om den har saddeltasker
> på, frontareal som en Scania, 1.2 puch maxi hk, eller vejer 4 ton.

Hvordan forklarer du så overdriver. Hvilket der jo er både biler og
motorcykler der har for at køre bedst for motoren over lange motorvejsture.

Og hvad med de 4 ton du skriver, fysisk medregner man jo netop
rulningsmodstanden i beregningen af topfarten. Og rulningsmodstanden er jo
netop ligefrem proportional bestemt af vægten - altså dobbelt vægt = dobbelt
rulningsmodstand - og nærmest ligefrem proportional bestemt af farten. Men
altså større vægt lavere topfart! Kontra luftmodstanden som jo stiger med
kvadratet på hastigheden.

Rulmingsmodstanden for dæk bliv jo mindsket for en 35 år siden, resulterende
i større topfart og længere på literen, og friktionen blev øget,
resulterende i mere nedlægning i svingene og større mulig acceleration.

Ligeledes øges hjulets diameter/omkreds ved øget hastighed - men normalt
rener vi jo max omkreds ved 100 km/tim. - hvilket jo ses meget benyttet ved
kvartmiles.

Og gearingsmæssig er jeg vandt til, når der stræbes efter max topfart, da at
geare så køretøjet netop har max Hk der hvor topfarten er, kontra gearing
bestemt for acceleration/kvartmile eller gearing bestemt for økonomikørslen.
Eller closebox gearing.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 14:22

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message

> "Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> wrote in
message

> Hvordan forklarer du så overdriver. Hvilket der jo er både biler

- snip en masse textbook-afskrivning som alle ved, og som ingen relevans
har her -

> Gert

Rullefelts-topfarten har intet at gøre med den reele på-vejen-topfart at
gøre. Læs lige sætningen et par gange.

Rullefeltet kan blot give dig en idé om hvor hurtigt maskinen ville
køre, hvis nu man kørte max omdrejninger i højeste gear, Thats it!!

...du kan få en GN250 (med saddeltasker!!) til at køre 500 km/t på et
rullefelt hvis blot du geare lidt ekstremt (evt bytter om på for og
bagtandhjul), da rullefeltsrullen jo ingen reel modstand har. Jeg ved
ikke om det tænkte eksempel illustrerer godt nok, hvad det er jeg mener.

Kenneth S

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-12-03 16:32

> Rullefeltet kan blot give dig en idé om hvor hurtigt maskinen ville
> køre, hvis nu man kørte max omdrejninger i højeste gear, Thats it!!

Korrekt.

> ..du kan få en GN250 (med saddeltasker!!) til at køre 500 km/t på et
> rullefelt hvis blot du geare lidt ekstremt (evt bytter om på for og
> bagtandhjul), da rullefeltsrullen jo ingen reel modstand har.

Ved 500 km/t tror jeg nok at rullemodstanden + evt. anden modstand i
systemet begynder at tage over. Når hjuler spinder, skal den jo også flytte
noget luft omkring hjulet og i ved rullefeltets roterende dele, hvilket
giver noget modstand.
Jeg tror heller ikke jeg turde stå i nærheden af den GN250, hvis baghjulet
kørte med en hastighed svarende til 500km/t med risiko for flyvende dele.

Men jeg forstår fint analogien, og man kan få næsten enhver MC til at vise
en hvilken som helst topfart man måtte ønske på et rullefelt uden bremse.
Den mest korrekte HK-måling måles ved at bremse motoren og holde denne på et
fast omdrejningstal, så man udelukker inertien, som kun har indflydelse ved
acc. Kan man så måle bremse-effekten, så vil den være lig med motorens
effekt hvis acc=0.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 16:35

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> [...]
indflydelse ved
> acc. Kan man så måle bremse-effekten, så vil den være lig med motorens

Ja ja, det kan godt være mit eksempel med GN'eren var for overdrevet til
at kunne realiseres, men hvad gør man ikke for at fremme forståelsen

...men i øvrigt så er jeg ikke enig med din opfattelse af den mest
korrekte HK-måling. Et tung rulle der accelereres op i hastighed er for
mig at se den mest korrekte måde mekanisk at måle HK. Ved
efteranalysering kan du på den måde ved ethvert omdrejningstal aflæse
den eksakte acceleration af rullen, og kan derved udlede den
øjeblikkelige HK. En forbedring af målingerne, som de foretages pt i
almindelighed, kunne være at gøre rullen endnu større/tungere, derved
ville accelerationen af rullen ske over længere tid, og motoren ville så
ledes blive tvunget til at være lidt længere tid i målingsfasen.

...bare min humble opinion..

mvh
Kenneth S

PS. Og så er der jo det med RAM-air, og lufttilførsel i det hele taget,
men lad det nu ligge.

Fra : TA

Dato : 07-12-03 03:50

> [...]
> ville accelerationen af rullen ske over længere tid, og motoren ville så
> ledes blive tvunget til at være lidt længere tid i målingsfasen.

Ja, når rullefeltets inerti gøres meget større end inertien af mc-ens
roterende dele får sidstnævnte næsten ingen indflydelse på målingen. Dermed
nærmer målingen sig den statiske måling, som "Martin Sørensen" nævner (dvs
ingen acceleration).

Fordelen ved at måle effekt ved at accelerere et rullefelt er, at forholdene
under målingen svarer meget godt til hvad mc-en udsættes for i praktisk
brug. Fx måles effekten på baghjulet og ikke på krumtappen. Desuden indgår
inertien af motor, transmission og baghjul i målingen. Endelig modsvarer
motorens belastningsforløb under målingen det mc-en udsættes for ved fx
acceleration ud af en kurve. I race fx eller på de små veje ændres motorens
belastning uafbrudt.

Ret beset burde rullefeltets inerti vel derfor svare til vægten af mc+fører.
Dette ville give det bedste mål for mc-ens dynamiske formåen IRL når bortses
fra luftmodstand og ram-ladning mm.

--
TA

Fra : TA

Dato : 07-12-03 15:07

> [...]
ved
> acc. Kan man så måle bremse-effekten, så vil den være lig med motorens

Ja, varmeudviklingen i bremsen - eller rettere: raten hvormed varmen
udvikles i bremsen - må svare til motorens afgivne effekt. Men i praksis er
det nok svært at måle varmeflowet. Man anbringer nok snarere en kraftmåler
mellem bremsen og motoren/chassiset. Herefter kan kraften så omregnes til
moment, som så igen kan omregnes til effekt når RPM kendes.

I princippet kunne man måle moment/effekt på mc-en ved blot at montere en
kraftmåler mellem fx bagbremse-kaliberen og bremsearmen og så måle kraften,
når der bremses lige præcis nok til at farten holdes konstant.

--
TA

Fra : Hekto

Dato : 07-12-03 17:46

In article <bqvc02$h8p$1@news.cybercity.dk>, TA says...
> [...]
> mellem bremsen og motoren/chassiset. Herefter kan kraften så omregnes til
> moment, som så igen kan omregnes til effekt når RPM kendes.

En almindelig dynamo er også glimrende, fordi den er nem at bremse med
en stor variabel modstand. Det udførte arbejde kan let aflæses som
strøm og spænding.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Anders Thorup

Dato : 07-12-03 20:49

Hekto wrote:
> En almindelig dynamo er også glimrende, fordi den er nem at bremse med
> en stor variabel modstand. Det udførte arbejde kan let aflæses som
> strøm og spænding.

Ahem, den modstand man skal bruge skal kunne bære over 100KW, så det skal
godt nok være en ordentlig fætter og for pokker den vil blive varm. En alm.
kogeplade(som reelt også bare er en modstand) er på omkring 2KW, så med en
kraftig motorcykel på bænken som smider 100KW(136HK) på baghjulet vil altså
svare til at man tænder for 50 kogeplader på fuld drøn i varmeudvikling.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-12-03 21:03

Anders Thorup wrote:

> Ahem, den modstand man skal bruge skal kunne bære over 100KW, så det skal
> godt nok være en ordentlig fætter og for pokker den vil blive varm.

Så kritisk er det da heller ikke, man skal bare have en forvokset dyppekoger
en god sjat vand
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Anders Thorup

Dato : 07-12-03 22:04

Jes Vestervang wrote:

> Så kritisk er det da heller ikke, man skal bare have en forvokset
> dyppekoger en god sjat vand

Kunne jeg lige forestille mig Verdens største kaffemaskine til TPT, der
laver 5000kopper på 5 min, og drevet af rullefeltet LOL

Fra : Hekto

Dato : 07-12-03 21:12

In article <br008c$1anm$1@news.cybercity.dk>, Anders Thorup says...
> [...]
> svare til at man tænder for 50 kogeplader på fuld drøn i varmeudvikling.

Så har du ikke set når de aflader ubåds-batterier! ... luften bølger!
Det er ikke det store problem. Det er ledningerne og tilslutningerne
der skal være af kraftige dimensioner.

Fra : Anders Thorup

Dato : 07-12-03 22:02

Hekto wrote:
> [...]
>>
> Så har du ikke set når de aflader ubåds-batterier! ... luften bølger!
> Det er ikke det store problem. Det er ledningerne og tilslutningerne

Nej, det har du ret i
Sagde heller ikke det er umuligt, blot at det vil udvikle en ret pæn slat
varme

Fra : TA

Dato : 08-12-03 11:52

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message

> En almindelig dynamo er også glimrende, fordi den er nem at bremse med
> en stor variabel modstand. Det udførte arbejde kan let aflæses som
> strøm og spænding.

Det er selvfølgelig rigtigt. Med en dynamo kan effekten vel måles direkte
(P=V*A). Da talen imidlertid gik på "bremse" faldt tanken automatisk på en
mekanisk (skive-)bremse el. My bad.

--
TA

Fra : Hekto

Dato : 08-12-03 12:13

In article <br1kts$26i$1@news.cybercity.dk>, not@active.invalid
says...
> Det er selvfølgelig rigtigt. Med en dynamo kan effekten vel måles direkte
> (P=V*A). Da talen imidlertid gik på "bremse" faldt tanken automatisk på en
> mekanisk (skive-)bremse el. My bad.

Hvis du skal bruge en mekanisk bremse, er du nødt til at dyppe det
hele i et kalorimeter, så du kan måle varmeafgivelsen.
Ellers skal du over i nogle meget indviklede målinger og beregninger
af materiale deformation o.s.v.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 17:54

Hekto skrev i meddelelsen ...

>Ellers skal du over i nogle meget indviklede målinger og beregninger
>af materiale deformation o.s.v.

"deformationen" kaldes i folkemunde en vægt Så hvor er lige de
indviklede beregninger......

mvh
Orla

Fra : Hekto

Dato : 08-12-03 19:38

In article <3fd4acca$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> says...
> "deformationen" kaldes i folkemunde en vægt Så hvor er lige de
> indviklede beregninger......

Naaaa, det kunne jo være torsion og noget med straingates?
Det er jo lidt irriterende at stå og stable 1Kg's lodder hele tiden.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-12-03 19:56

> Naaaa, det kunne jo være torsion og noget med straingates?

Strain gauges er da heller ikke besværlige at benytte, når man først har
kalibreret dem.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 08-12-03 20:42

In article <br2hgj$187n$1@news.cybercity.dk>, Martin Sørensen says...
> Strain gauges er da heller ikke besværlige at benytte, når man først har
> kalibreret dem.

Nej ... ikke NÅR man har. De er samtidig også temmelig
temperaturfølsomme, så oftest skal der laves noget
temperaturkompensering.

Fra : Armand

Dato : 29-11-03 23:48

> [...]
Den
> "topfart" der måles på et rullefelt er bare hvor højt op 6.gear går, ikke

Dét kommer da an på hvilken en bænk det drejer sig om!
Hvis der er en calibreret modstand i den til at kunne udlede den afgivne
effekt, må den vel også "kvæle" motoren et sted :-/
Sagt på en anden måde: Hvis en bænk lader en B1200 trække ud til 300 km/t
burde den også udlæse de ~200Hk som dét kræver !!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-11-03 11:37

> [...]
> Sagt på en anden måde: Hvis en bænk lader en B1200 trække ud til 300
> km/t burde den også udlæse de ~200Hk som dét kræver !!

Hej Armand

Topfarten er vel et skæringspunkt mellem grafen for HK og grafen for
vindsmodstand. Vindmodstanden kan et rullefelt ikke måle for den rpæcis MC,
og kan højest basere sig på et gæt a.la. Der skal små 50HK til at køre
200km/t.

Der er generelt to typer rullefelter. Den almidelige type, der udregner
effekten ved at måle hvor hurtigt en tung rulle accelerers. Her vil et rulle
felt aldrig kunne "kvæle" en motor, og den vil altig kunne trækkes op til
begrænseren i motoren. Der er hastigheden hvor med den kommer derop der er
effekten. Den tophastighed der angives er max hastigheden baghjulet kører
med. Hvis der testes i 6.gear til begrænseren, er der maxhastigheden MC'en
ville bevæge sig med, hvis den kunne trække sig derop. Hvis man kendte
vindmodstanden for føretøjet ville man kunne udregne den ægte teoretiske
vindmodstand, men jeg kender ikke en felt der kan det.

Den anden type rullefelt er et felt med indbygget vandbremse. Dette felt
udmærker sig ved at kunne måle effekten ved f.eks konstant gas. Dette felt
ville man kunne lave så bremsen i det svarer til vindmodstanden, og derved
kunne kvæle motoren ved tophastigheden. Jeg kender ingen dansk forhandler
der har sådan et felt i funktion, og jeg har ikke hørt om det kan komme med
et tophastighedsgæt.

Fra : Anders Thorup

Dato : 30-11-03 12:31

Armand wrote:
> [...]
> Sagt på en anden måde: Hvis en bænk lader en B1200 trække ud til 300
> km/t burde den også udlæse de ~200Hk som dét kræver !!

Jævnfør vores halvplørede argumenteren til J-dag ved Chaufførerne, så var
det jo også det jeg prøvede på at fortælle dig, at omkring 90% af de
rullefelte der bruges til motorcykler, ikke har en bremse, ergo vil cyklen
altid kunne acc. op til begrænseren i det højeste gear

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 13:44

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rullefelte der bruges til motorcykler, ikke har en bremse, ergo vil cyklen
> altid kunne acc. op til begrænseren i det højeste gear

Jup!
Og det er fra dén debat at jeg er i form til at slynge mine argumenter i
hovedet på denne tråd

Jeg er bekendt med én bænk hvor man trods megen justering af en monteret
Power Commander ikke fik den ønskede bund under "field-test", og at sagen
til syvende og sidst skulle vise sig at skyldes at bænken ikke var
realistisk calibreret ved lavere hastigheder
En grundig justering ud fra givne forudsætninger fik den efterfølgende til
at yde realistisk modstand over hele området, og dén historie tager jeg som
dokumentation på at i det mindste nogle af landets bænke fungerer v.h.a.
modstand ud over den rene inerti :-|

Hvis man alene måler på inertien, kunne man for den sags skyld istedet klare
sig alene med baghjulets vægt (=> med modellen på centerstøtteben), derved
at det jo kun er evnen til at bringe baghjulet op i omdrejninger at man
ønsker at kende
:-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 18:09

Armand skrev i meddelelsen ...

> [...]
>at det jo kun er evnen til at bringe baghjulet op i omdrejninger at man

Ja kendte man massen af og fordelingen af denne, for alle "bevægelige" dele
i cyklen, så holdte den vand. I stedet bruger man en "passende" stor masse
med kendte specifikationer. Det er stadig unøjagtigt forsåvidt at man ikke
kender enertien, (eller i hvert fald ikke måler den), for delene i
motorcyklen i sig selv.

Nogle få, www.mc-hospitalet.dk/Rullefelt/rullefelt.htm , bruger den
"rigtige" metode, og der er endda en god forklaring på deres hjemmeside,
omkring hvad resultater man kan forvente af de forskellige slags
målemetoder.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 18:48

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med kendte specifikationer. Det er stadig unøjagtigt forsåvidt at man ikke
> kender enertien, (eller i hvert fald ikke måler den), for delene i

Ja, hvis man ønsker at udlede effekten på krumtappen; men da
baghjulseffekten alligevel er den der bruges i realiteten er det efterhånden
dén der focuseres på ved rulninger, og dén burde man kunne udlede blot ved
en "spinning" ud i luften, hvis det ellers holder stik at de fleste bænke
alligevel kun tilsætter en defineret inerti-masse :-|

--
Armand.

Fra : Anders Thorup

Dato : 30-11-03 21:20

Armand wrote:
<SNUP>

> [...]
> kunne udlede blot ved en "spinning" ud i luften, hvis det ellers
> holder stik at de fleste bænke alligevel kun tilsætter en defineret

Det holder stik,, selvom både du og Hekto(ifb. med en tråd i d.f.knallert)
ikke er/var af samme opfattelse
Men lad nu det ligge.

Teoretisk set vil man kunne udlede det samme ved "spinning" som du siger.
Det kræver man kender massen på de roterende dele.
Robert's MC's rullefelt, har en rulle på 350Kg, og det er et eller andet
DynoJet rullefelt.

Ved ikke om det er standarden, men umiddelbart vil jeg mene, at jo større
masse, jo mindre usikkerhed i målingen, og altså derfor et mere realistisk
resultat.
Men den slags rullefelte(altså dem UDEN bremse) kan man ikke bruge til
måling af andet end den teoretiske topfart.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX(som vist har en teoretisk topfart omkring 160km/t, og
reelt omkring 135-140km/t)
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Hekto

Dato : 01-12-03 16:41

In article <bqdje7$2nuo$1@news.cybercity.dk>, Nospam@it.dk says...
> Det holder stik,, selvom både du og Hekto(ifb. med en tråd i d.f.knallert)
> ikke er/var af samme opfattelse
> Men lad nu det ligge.

Yep, jeg er enig med Armand ... der kan ikke måles efekt uden at
bremse!

- nu føler jeg mig ikke alene længere! ;0)

Fra : Armand

Dato : 01-12-03 17:30

"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
> In article <bqdje7$2nuo$1@news.cybercity.dk>, Nospam@it.dk says...
> >
> Yep, jeg er enig med Armand .

Det tror du!!

> .. der kan ikke måles efekt uden at bremse!

Jeg vil nærmere mene at man måler drejningsmomentet ved at kvæle motoren :-|
Effekten (á Hk) er en angivelse der beskriver motorens accelerations-evne,
hvorved en "inerti-måling", hvadenten det er v.h.a. en møllesten eller blot
en "spinning" af baghjulet klart vil kunne angive effekten :-|

> - nu føler jeg mig ikke alene længere! ;0)

Hvad så nu??

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 02-12-03 09:56

In article <bqgkun$ltr$3@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Hvad så nu??

Stadig alene!

HK er defineret som den kraft der skal til at udføre et stykke
arbejde. Hvis man vil måle på noget 'arbejde' er man nød til at
'udføre det'. Nu er HK defineret i KW; men den gamle definition var at
for at udføre 1HK skulle man løfte 75Kg 1m på 1 sek.
Der udføres arbejde når noget bremses eller accellerers. Ved jævn
hastighed udføres der intet arbejde, ideelt set. Der overvindes kun
friktion, vindmodstand o.s.v.

Hvis en bænk kun har rulle, og ingen bremse, er der således kun tale
om at der udføres arbejde mens rullen accellereres op i fart.

Fra : Anders Thorup

Dato : 02-12-03 15:04

Hekto wrote:

> Hvis en bænk kun har rulle, og ingen bremse, er der således kun tale
> om at der udføres arbejde mens rullen accellereres op i fart.

Er der nogen der har påstået andet??

Fra : Armand

Dato : 02-12-03 16:50

> [...]
> Hvis en bænk kun har rulle, og ingen bremse, er der således kun tale
> om at der udføres arbejde mens rullen accellereres op i fart.

- - - Og det er jo lige dét man er interesseret i at måle størrelsen af :-|

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-12-03 18:17

> Jeg vil nærmere mene at man måler drejningsmomentet ved at kvæle
> motoren :-|

Ja, hvis man blot måler momentet på stangen der forbinder baghjulets rulle
med bremsen. Måler man derimod den afsatte effekt i bremsen, så vil det være
lig med motorens effekt.

Man kan også blot måle momentet på stangen og multiplicere med
omdrejningshastigheden, så får man effekten.

> [...]
> accelerations-evne, hvorved en "inerti-måling", hvadenten det er
> v.h.a. en møllesten eller blot en "spinning" af baghjulet klart vil

Blot med en fejl pga. den ukendte inerti i motoren/transmissionen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 21:01

Armand skrev i meddelelsen ...

>Ja, hvis man ønsker at udlede effekten på krumtappen;

Nej ! Al den "anden" masse vil stadig forstyrre, derfor gør man bevist
massen/enertimomentet i rullefeltet så høj at fejlvisningen bliver "lille".
Pas på med ikke at forveksle enerti med krafttab i transmisionen. Det er
lidt det samme som den forfejlede opfattelse af, at man henter Hk ved at
lette bevægelige dele i motoren, det gør man selvfølgelig ikke, man vinder
en lille smule accellerationsevne.

>hvis det ellers holder stik at de fleste bænke
>alligevel kun tilsætter en defineret inerti-masse :-|

"Tilsætter" er simpelthen det mest korrekte ord om begrebet ! Og dermed
opererer man med et ukendt parameter, (MC'ens egen-enerti), og da det er den
totale enerti der måles, så kan man jo kun gisne om, hvor meget for lidt en
måling på eksempelvis en XS 1100 vil vise.

mvh
Orla

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 01-12-03 08:06

> [...]
> at det jo kun er evnen til at bringe baghjulet op i omdrejninger at man

Tilbage for gov. 25 år siden hvor jeg holdt 3 daværende gode amerikanske
motorcykelblade fandt jeg at ham der havde de mest rigtige Hk målinger var
en som brugte at afmontere baghjulet og derefter lade kæden trække en
vandpumpe. Ulempen var jo at man ikke kunne måle for motorcykler med
kardantræk.

Gert Thorgersen

Fra : MKS - 74

Dato : 29-11-03 12:16

On Sat, 29 Nov 2003 11:27:02 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Min SV650S har nu kørt 24000 km.

Wow - Så brænder den nok snart sammen...

> Og jeg har aldrig haft problemer med den.

Lyder helt utroligt...

>Starter altid hvergang.

Wow...

>Og kan køre på baghjul.

Den kan min pedalcykel også...

> Den har en topfart på 213 og har 73 hk (begge dele målt på bånd)

Det er da lidt sløjt,en af mine gamle VF500 præsterede 218 km/t på
båndet og den smed kun ca. 55 hk på hjulet ...

> og en sprød lyd vha leovinci udstødningssystem.

*Suk*...

--
-Michael

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-11-03 14:11

> Wow - Så brænder den nok snart sammen...

Hvorfor?

> Lyder helt utroligt...

Hvorfor?

> Wow...

Ja.

> Den kan min pedalcykel også...

Flot.

> Det er da lidt sløjt,en af mine gamle VF500 præsterede 218 km/t på
> båndet og den smed kun ca. 55 hk på hjulet ...

Nå.

> *Suk*...

Ja.

Mvh Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 29-11-03 14:28

On Sat, 29 Nov 2003 14:10:54 +0100, "Thomas Hjort"

>Hvorfor?

S-mærket

>Hvorfor?

S-mærket

>Ja.

Nemlig

>Flot.

Egentlig ikke nej...

>Nå.

>Ja.

Exactly ...

--
-Michael

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 29-11-03 20:36

> S-mærket

> S-mærket

> Nemlig

> Egentlig ikke nej...

> Så

> Exactly ...
>
> --
> -Michael

Og Her Vil jeg så lige bryde ind og sige tak for alle de gode indlæg der er
kommet, har printet hele dyngen ud til min kammerat :)

Altid dejligt at spørge om noget her i gruppen :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-03 18:05

> Og Her Vil jeg så lige bryde ind og sige tak for alle de gode indlæg der
er
> kommet, har printet hele dyngen ud til min kammerat :)
>
> Altid dejligt at spørge om noget her i gruppen :)

Hov STOP vi er jo slet ikke færdige endnu :))))))) Du skal ikke lade ham der
anti-suzuki fanatikeren få det sidste ord, han aner ikke hvad han snakker om
;)!
Jeg ved ikke hvordan det var i gamle dage med suzuki kvaltitet. Men jeg
kender en der har en GSXR1000 2002, og en der har en ældre TL1000R (97)
mener jeg. Og bortset fra at sidstnævnte har haft problemer (ikke alvorlige)
med tændingsboksen som nu er udbedret er der ingen af dherrer som har haft
problemer, ligesom jeg ikke har haft problemer med min SV650S, ikke for at
sammenligne overhoved, men det er jo det samme mærke. Tilgengæld har jeg
hørt at der er masive problemer med GSF600, så det er nok med forskel fra
model til model, men sådan er det vel med alle MC mærker.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 30-11-03 20:20

On Sun, 30 Nov 2003 18:04:41 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg ved ikke hvordan det var i gamle dage med suzuki kvaltitet. Men jeg
>kender en der har en GSXR1000 2002

Tjah - Måske ikke ganske fair,når han ikke længere kan deltage,men jeg
kan nu godt huske da Jørund skrev om sine første indtryk af sin
Gixxer1000 - det var en noget skuffet mand ...Retfærdigvis skal dog
siges at han vist med tiden lærte at holde af den,men imponerende var
det ingenlunde...

> og en der har en ældre TL1000R (97)
>mener jeg.

I så fald lidt imponerende da den først kom på markedet i 1998,jeg
prøvede den iøvrigt 1999 - stærk motor,men hold kæft,den er tung at
danse med - for tung...er det TL1000S'eren du mener så var det
vist *host* heller ikke den store succes.

Eller hvad med de talrige recalls af Haya'en - hele 2 gange endda vist
for knastkædestrammeren - har SV650'eren iøvrigt ikke også haft mindst
et recall ?

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 20:50

> [...]
> danse med - for tung...er det TL1000S'eren du mener så var det
> vist *host* heller ikke den store succes.

Eftersom at man nu har omdøbt motorcyklen (motoren) til SV1000, og derved
lukrerer på 6½'erens popularitet trods det at det er to vidt forskellige
konstruktioner, er det vist ikke nogen overdrivelse

--
Armand.

Fra : Anders Thorup

Dato : 30-11-03 21:28

Armand wrote:
> Eftersom at man nu har omdøbt motorcyklen (motoren) til SV1000, og
> derved lukrerer på 6½'erens popularitet trods det at det er to vidt
> forskellige konstruktioner, er det vist ikke nogen overdrivelse

Ja, det er smart gjort
Men anyway, så vil jeg da mene, at de har fået rettet de
motorproblemer(kølevand etc.) der var på TL1000 allerede blev løst på de
sidste par årgange af TL1000, og derfor skulle SV1000 da gerne være helt fri
deraf!?!?

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 22:14

> [...]
> motorproblemer(kølevand etc.) der var på TL1000 allerede blev løst på de
> sidste par årgange af TL1000, og derfor skulle SV1000 da gerne være helt

TL-motoren er såmænd solid nok (jeg så et engelsk blad benævne den som:
"almost unbreakable"!), det er chassis'et der har fået det dårlige rygte.
Motorens eneste børnesygdom lå i indsprøjtnings-elektronikken :-|

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-11-03 22:31

> TL-motoren er såmænd solid nok (jeg så et engelsk blad benævne den
> som: "almost unbreakable"!), det er chassis'et der har fået det
> dårlige rygte. Motorens eneste børnesygdom lå i
> indsprøjtnings-elektronikken :-|

Vi har en i klubben der smider olie, kølevand og benzin Tilgengæld kører
den godt.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-11-03 23:15

> Vi har en i klubben der smider olie, kølevand og benzin
> Tilgengæld kører den godt.

Vel ikke uden olie, kølevand eller benzin?

Det næste bliver vel at den smider føreren..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : MKS - 74

Dato : 30-11-03 23:17

On Sun, 30 Nov 2003 23:15:06 +0100, "Martin Sørensen"
<mos@laxity.invalid> wrote:

>Vel ikke uden olie, kølevand eller benzin?
>
>Det næste bliver vel at den smider føreren..

Var det ikke akkurat det TL'erne gjorde ?

--
-Michael

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-11-03 23:26

> Var det ikke akkurat det TL'erne gjorde ?

Jo, de havde det vist med at stejle lidt for nemt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : MKS - 74

Dato : 30-11-03 23:30

On Sun, 30 Nov 2003 23:26:04 +0100, "Martin Sørensen"
<mos@laxity.invalid> wrote:

>Jo, de havde det vist med at stejle lidt for nemt.

Sikkert også,det er og bliver lidt en *loon-bike* ikke noget der
nødvendigvis skal køre hammergodt,men det meget sejlivede rygte for at
smide piloten af fik den p.g.a. af nogle tankslappers med dødelig
udgang,det slap den (S'eren) aldrig rigtig over selv efter monteringen
at styrdæmper...

--
-Michael

Fra : Anders Thorup

Dato : 30-11-03 23:52

MKS - 74 wrote:

> [...]
> smide piloten af fik den p.g.a. af nogle tankslappers med dødelig
> udgang,det slap den (S'eren) aldrig rigtig over selv efter monteringen

Den havde/har en rotations-dæmper bag, og den kunne ikke helt klare at dæmpe
ordenligt, så TL'eren går meget nemt på baghjul.

Fra : Armand

Dato : 01-12-03 08:04

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Kltyb.6506$R55.1681@news.get2net.dk...

> Vi har en i klubben der smider olie, kølevand og benzin Tilgengæld
kører
> den godt.

Så meget for det gode engelske ord "almost"

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-03 22:37

> [...]
> danse med - for tung...er det TL1000S'eren du mener så var det
> vist *host* heller ikke den store succes.

Derfor skrev jeg "mener jeg" da jeg ikke var sikker, det er altså en 98 så.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-03 17:54

> S-mærket

> S-mærket

Du må da lide af en eller anden anti-suzuki-psykose! Du er ihvertfald langt
fra at være bare lidt normal i bøtten ;)

Mvh Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 30-11-03 19:48

On Sun, 30 Nov 2003 17:53:54 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Du må da lide af en eller anden anti-suzuki-psykose!

Lide og lide er så meget sagt,det er vel snarere en samlet
erkendelse,men det er helt korrekt at jeg ganske generelt mener at
Suzuki er dårligere kvalitet end så meget andet ja...Så kunne man
måske sige - nåh ja men de er jo også billigere og kvalitet og pris
hænger sammen,men det er kun i DK at cyklerne er billige - ude i den
store verden er de ikke...

>Du er ihvertfald langt
>fra at være bare lidt normal i bøtten ;)

Det har jeg nu heller aldrig påstået,men det er sjovt så følsomme
SV650-folk er...

--
-Michael

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-03 22:44

> [...]
> måske sige - nåh ja men de er jo også billigere og kvalitet og pris
> hænger sammen,men det er kun i DK at cyklerne er billige - ude i den

Nej for satan.

>men det er sjovt så følsomme
> SV650-folk er...

Ikke følsomme, men realister.

Mvh Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 30-11-03 23:16

On Sun, 30 Nov 2003 22:44:08 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Ikke følsomme, men realister.

Well yeah.....The world of reality has its limits - the world of
imagination is boundless ).

--
-Michael

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-12-03 11:55

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:

> Ikke følsomme, men realister.

Hvis de var realister havde de købt en Kawasaki.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-12-03 15:15

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis de var realister havde de købt en Kawasaki.

Ja, eller en Suzuki.

Mvh Thomas

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-11-03 18:17

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:

> [ ... ] Tilgengæld har jeg hørt at der er masive problemer med
> GSF600 [ ... ]

Hvilke problemer?

GSX-F'eren, som kører med en næsten identisk motor er berygtet for i
nogle tilfælde at ødelægge sine knastaksler, men jeg synes ikke
generelt at man hører så meget om problemet på banditterne.

Affjedringen er også temmelig blød, men ud over det, så synes jeg da
ikke at jeg har hørt om "massive problemer".

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-11-03 19:28

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Affjedringen er også temmelig blød, men ud over det, så synes jeg da
> ikke at jeg har hørt om "massive problemer".

Ja ok "massive problemer" er en overdrivelse. Jeg har hørt om det med
knastakslerne, men kender ingen der har en GSF, så det er kun noget jeg har
hørt.

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 30-11-03 20:40

> [...]
>
> Ja ok "massive problemer" er en overdrivelse. Jeg har hørt om det med
> knastakslerne, men kender ingen der har en GSF, så det er kun noget jeg

Hvis ikke at en fejl der over en årrække på mere end 10 år følger en
motortype trods mellemliggende varianter til brug i forskellige
motorcykel-konstruktioner, er et rigeligt massivt problem, så ved jeg
sgu'tte :-/

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-11-03 19:31

> [...]

> Ja ok "massive problemer" er en overdrivelse. Jeg har hørt om det med
> knastakslerne, men kender ingen der har en GSF, så det er kun noget jeg har

Jeg har en af slagsen der har kørt lidt over 25000 km. Sidst jeg
kiggede på knasterne (da jeg stillede ventilspillerum for omkring 4000
km siden) var de fine.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-12-03 13:27

Jeg har hørt at nogle hurtigt får nogle grimme forrør. Vi har også en i
klubben med det problem. Jeg er dog ikke klar over om det er noget Suzuki
tager på "sine skuldre". Men årsagen skulle være for dårlig
overfladebehandling. Men om det er et meget udbredt problem ved jeg ikke.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lars Eckberg

Dato : 03-12-03 16:11

On Sun, 30 Nov 2003 18:58:31 +0100
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg skal se at finde artiklen ved lejlighed (surf evt. selv på
> MOTORRAD-online og find udgivelsen for mig, så jeg alene har den at lede

Ku være at det var denne..??
http://www.motorradonline.de/d/85897?template=d_mrd_te_artikel_index&_rubrik=4174&title=Motorr%E4der&_back_url=%2Fsixcms%2Flist.php%3Fpage%3Dp_mrd_te_suche%26sv%5Bvt%5D%3Dsv650%252050000%26sort%3Dmrd_heft_ausgabe.jahrgang%2Cmrd_heft_ausgabe.ausgabe%26order%3Ddesc%26skip%3D24

Mvh
-- Lars

Fra : Lars Eckberg

Dato : 04-12-03 00:58

On Wed, 3 Dec 2003 18:54:34 +0100
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
> I net-teksten oplyses at cylinderbilledet prægedes af at hone-sporene var
> blanket helt ned, og jeg husker selve testen for at anskueliggøre
> nedslidningen v.h.a. de sædvanlige blok-diagrammer (á la
> "skydepotentiometre"), hvor måle-området lå faretruende nær
> service-grænsen!!
> Nu jeg lige scannede teksten igennem, så var der også problemer med 3/4 af
> udstødnings-ventilerne(-s sæder)

Det er jo måske ikke lige, hvad man forventer af 50kkm på bagen..
Har du erfaringer med andre 2cyl. v-motorer, i det kubik område.? Er det kan hvad man kan forvente..?

Mvh Lars