Endelig opgørelse fra T&S. Skal man rykke ~
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 24-11-03 22:25

Den 15 april i år indbetalte jeg afgiftsdepositum til Told og Skat og fik
plader på samme dag.
Jeg forventede et brev med endelig afslutning på sagen senest 6 mdr efter.
Nu er der gået over 7 mdr.
Skal jeg forholde mig passiv eller skal jeg rykke dem ??

(jeg har ikke ønsket vurderingssyn)

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Mads Stetter

Dato : 24-11-03 22:29

"Bent Erik Thomsen" <use_address_in_signature@poet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu er der gået over 7 mdr.
> Skal jeg forholde mig passiv eller skal jeg rykke dem ??

Helt klart rykke dem, der skal ikke gå mere en max 8 uger!?

MVH Mads Stetter

Fra : loonie

Dato : 24-11-03 22:32

> Jeg forventede et brev med endelig afslutning på sagen senest 6 mdr efter.

Giv dem bare tid. Jeg vil tro at du får brev fra dem hvor de skriver at de
vælger depositummet som endelig afgift!

Jeg har selv modtaget lignende brev, efter 6 måneder.

Hilsen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 24-11-03 23:14

loonie wrote:
> Giv dem bare tid. Jeg vil tro at du får brev fra dem hvor de skriver
> at de vælger depositummet som endelig afgift!
>
> Jeg har selv modtaget lignende brev, efter 6 måneder.

Som jeg tidligere har skrevet fik jeg først endelig afgørelse efter 10 mdr.
og afgørelsen var at depositum lige nøjagtigt dækkede den endelige afgift

Allan Bojesen

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 24-11-03 23:22

Allan Bojesen wrote:

> Som jeg tidligere har skrevet fik jeg først endelig afgørelse efter
> 10 mdr. og afgørelsen var at depositum lige nøjagtigt dækkede den
> endelige afgift
>
> Allan Bojesen

Konklosionen må være at jeg bare klapper hesten (jernhesten altså)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-11-03 07:53

> Konklosionen må være at jeg bare klapper hesten (jernhesten altså)
>
> mvh

Du kan evt. lige ringe ind til dem og høre ad. Det gjorde jeg, uden
problemer!
Jeg synes godtnok 7 måneder er længe for at få behandlet sådan en sag.
Men jeg synes ikke det fremgår af dit indlæg hvornår du var til vurdering
med cyklen. Det er jo den dato du skal se på, for
før den, havde de ikke mulighed for at vurdere den.

> --
> Bent Erik Thomsen
> nær Aalborg
> Pga. SPAM benyt nedenstående email:
> bmw (snabela) poet (punktum) dk
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Armand

Dato : 25-11-03 12:03

"Allan Bojesen" <allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Som jeg tidligere har skrevet fik jeg først endelig afgørelse efter 10
> mdr. og afgørelsen var at depositum lige nøjagtigt dækkede den endelige
afgift

Vil det sige at man kan udlede at hvis man ikke vælger at køre til
vurdering, er chancen for at afgift = depositum tæt på 100%?
Det er da ikke på den måde at T&S får aflastet deres vurderingsmænd :-/

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-11-03 17:36

Armand wrote:
> [...]
> vurdering, er chancen for at afgift = depositum tæt på 100%?
> Det er da ikke på den måde at T&S får aflastet deres vurderingsmænd

Ja, jeg tror det er konklusionen i store træk. Men det fornemmede jeg
allerede ved fremstillingen, hvor jeg spurgte hvorledes vurderingen foregik
hvis man undlod den endelige vurdering. Toldinden svarede at det så var en
"skrivebordsafgørelse". Hun forklarede endvidere at det kun var ved tydeligt
"brugte" cykler at man skulle påregne at få noget af depositum tilbage.
Og jeg syntes selv at min CBR1K var enorm flot , og afgiften rimelig, så
jeg gad ikke ofre mere tid på det toldpjat.

Allan Bojesen